Ervaring Asscom en alternatieve soft

F

FranX

Zoals het subject al zegt wie heeft er ervaring met een Asscom, en de alternatieve software die er voor deze doos is. (geen kaart nodig voor FTA/2000 kanalen enz.)

Als test heb ik eens zo'n ding gepachted, maar de bevindingen vindt ik maar zo zo.

Redelijk wat hangers totaan een compleet dooie ontvanger, het handmatig editten van de zaplijst is gedoemd tot een dooie ontvanger, en moet je met veel kunst en vliegwerk de boel weer aan de praat zien te krijgen.

Het uploaden van een settingslijst betekend altijd een kanalen reset, en ben je verplicht om de ontvanger zelf weer de kanalen te laten zoeken (duurt +/- 60! minuten)

Ook het uitlezen gaat niet helemaal fris. (zeg maar eigenlijk niet)

Vraag is dus, ben ik de enige met deze ervaringen, of komt het vaker voor...

Verder niets dan lof voor de makers van deze soft, dat moet een heel karwei zijn geweest vandaar dus ook geen kritiek, maar meer ervaring uitwisseling.

En weet iemand wat meer van het LOAD.EXE programma, daar zit veel meer in dan alleen het uploaden van firmware soft.

En dan vooral ben ik benieuwd hoe je het geheugen kan dumpen naar een file...

Grtzz FranX

 
Ik heb hier zelf geen ervaring mee maar er staat een heel artikel over in de laatste Hopper guide.

Maar ik denk dat je dat al hebt gelezen!?

 
Ik heb sinds het begin al een dergelijke ontvanger en zelf voorzien van de software 1.0B en hier nooit geen problemen mee gehad.

E.e.a luister wel nauwkeurig en het meeste gaat fout met verkeerde bekabeling, plotselinge handelingen enz.

Heb je eenmaal de juiste kabel en blijf je tijdens het downloaden van de software van alle knoppen af dan loopt het als een trein.

Om nieuwe kanalen in te lezen heb je gelijk als je probeerd om deze eerst uit je ontvanger te halen en later er bewerkt weer in te zetten, op e.o.a. manier werkt dit niet. Maar gelukkig zijn er op de diverse sites complete settings te vinden, deze kun je gewoon met je 056 editor bewerken en daarna over zetten naar je ontvanger.

Wil je niet altijd alle zenders inlezen laat de ontvanger dan eerst enkele zenders opzoeken, stop deze proceduren en blaas vervolgens de door jouw gemaakte kanalen lijst er over heen. Let hierbij wel op bij de ene ontvanger begint dit bij 80.000 bij de andere bij 90.000

suc6

fisher

when you hooked somthing and it screams it isn't a fish

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan