Leuke alternatief voor Humax 5400

P

peez

Sinds enkele weken ben ik aan het spelen met een ID Digital CI-20E (had toch niks anders te doen.)

Klein van afmeting maar met enorme prestaties.

De ontvanger heeft maar een Ci slot.

Stop er een MM cam in en alles wat een 5400 kan, kan deze ook.

Patch de kleine rakker en stop er dan een Irdeto 1.06 in, zelfde resultaat. (alleen c+ is dan nog een probleem, maar daar wordt aan gewerkt.)

Kortom: een leuke kijk ontvanger!

 
Misschien handig als je er ook even bij vermeld in welke prijsklasse deze ontvanger valt. Vermits je dat zelf bekend is uiteraard.

Wil je een goed vergelijk trekken is het voor geinteresseerden vrijwel zeker ook leuk om te weten wat zoiets dan wel niet mag kosten.;)

 
deco 180 tot 200 euro.

mm 150 (excl porto) tot 239 euro

fun (4) 10 tot 15 euro

dus humie tekoop voor 350.

liever de humie 5400 (denk ik).

heb je in ieder geval nog display met kanaal nr,en 2

x ci over

maar het is wel een goede deco vind ik.

 
Heb ook een leuke vervanging gevonden, de Winstec RSD 3000 CI prijs rond de 250 euro.

Heb het geluk gehad deze twee dagen te kunnen testen, zulk zapbeest heb ik nog nooit in mijn polletjes gehad. Je plugt er een module in en op twee seconden herkent hij deze.

Spijtig kan ik de link niet zetten (commerciële site) maar wie slim is vindt hem wel - site is van de Belgische hoofdinvoerder van de Magic cam.

 
In Duitsland zijn ze helemaal weg van de Deltasat ontvangers. Dit is inderdaad een echte 5400 vervanger. Hij heeft embedded Irdeto en 2 ci-slots. En als hij gepatcht is zijn de mogelijkheden net als bij de 5400 onbegrensd. Prijs van de 1104 is ongeveer 389-399 euro. Kijk voor meer info op http://all.at/deltasat

 
Laatst bewerkt:
Heb hier een Dubbel CI ontvanger staan van SKYPLUS, die rond de 200 euro kost. Zapt ook zeer snel , mooie display!. Verder een wel hele fraaie menu en epg. Daar kunnen de meeste duurdere ontvangers iets van leren. Ook nog voorgeprogrammeerd afgeleverd door de fabrikant. Helaas geen digitale uitgang, wel modulator.

Nog geen editor en kanaallijst beschikbaar, zou nog komen volgens de fabrikant.Deze vind ik dus (maar dat is persoonlijk) veel meer waar voor je geld dan die uitgeklede Humax.

Trouwens, inderdaad, ook die Winstec vind ik geen slecht ding. Wel een beetje groot en natuurlijk iets duurder als die Duitse Skyplus. (made in : onze Oosterburen) Je weet wel , die van die lekkere schnitzels. At vanavond 2 dikke Jagerschnitzels met patat voor 6 euro! En dan ook nog zo'n mooie ontvanger in de kofferbak. Mijn dag kan niet meer stuk. Truste...

 
Leuk voor Deltasat en SkyPlus, maar die IDD waar Peez over schrijft is gewoon softwarematig een Humax 5400 clone.

Met alle voordelen; bestaande kanalen editoren van Humax 5400, firmware proggen met Wnd4Oak+ etc. Settingslijsten van Pet123 te gebruiken ook motorgestuurde.

En de prijs; dik onder Skyplus en Deltasat!

Grtz Mike

 
Ben ik het inderdaad wel een beetje mee eens, Mike, dat is het grootste voordeel van de Humax. Dat prijsverschil is niet zo'n probleem; dat is wel te rechtvaardigen. (ivm display)

Maar een goede editor en settingslijsten is voor elke gebruiker een MUST. Je moet er niet aan denken dat je 1000 kanalen op volgorde moet zetten. Laat staan als je gaat draaien.

 
Ben ik dan weer met jou eens, maar een display, wat wil je daarop hebben staan? Het zendernummer? 1x op de OK-toets duwen of op de rode I en je weet alles.

Ik mis een display dus absoluut niet, wel de AC3 uitgang!

Maar ja 160 Euro is dan weer een nice price :)

Grtz Mike

 
Tja, AC3 vind ik nou niet zo belangrijk.

Wat ze op de sateliet aan AC3 uitzenden is nou ook niet om naar huis over te schrijven.

Het is dus gewoon een Humax achtige ontvanger.

Met alle voordelen van een Humax 5400 , maar kleiner van afmeting.

 
Yoo @Peez.

Nav jouw resentie heb ik de IDdigital gekocht en ik moet zeggen ik ben er heel tevreden mee, om je de waarheid te zeggen , ik val van de ene verbazing in de andere.

Bv. premiere ppv is de taal in engels te schakelen.

voorgeveing is Zeer mooi ( over smaak valt te twisten )

de IDdigital zet meer open als de 5400 die ik had ( nu was dit wel een van de eerste )

Kortom, was mij betrefdt een prima keus.

@peez bedankt voor de tip en nog gefeliciteerd met je special membership

m.vr.gr. SPJ

 
en wat iederen vergeet is dat de ID ontvanger met MM

klaar is voor seca 2 en dat is de humax niet want die slikt geen orginele seca kaarten ( tenzij je er een Aston module in stopt)

maar ja dan word de prijs ook iets anders

ik ben er zeeeeeer tevreden mee ook met het oog op de toekomst

groeten dadaman

 
Wel dadaman, dat blijft bij de ID dan hetzelfde als bij een Humax lijkt me, als je er bij de ID een MM voor nodig hebt. Dat is immers ook een aparte module net zoals de Aston.:)

En tegen die tijd is er wel weer Humax soft waarmee je met een MM met Humax ook Seca2 aan kunt.

 
natuurlijk kan een humax met MM seca2 aan

MAAR het ging toch om de prijs

IDD + MM tussen de 350 en de 400 Euro seca 2 klaar

Humax tussen de 375 en de 425 Euro NIET seca2 klaar

daar komt dan nog weer een module bij aston 1.05 tussen de

130 en de 160 Euro

MM tussen de 160 en de 225 Euro dan pas seca 2 klaar

en natuurlijk is de Humax TOP maar dit is een leuk alternatief

als er iets nieuws MOET komen

groeten dadaman

 
ik heb er nog eens over nagedacht hoe het op te schrijfen

wat ik bedoel is

de IDD ontvanger kan

seca1+2

irdeto1+2

viacces1+2

nagra

beta

en kost op dit moment met MM +/- 375 Euro

de Humax ontvanger kan

irdeto1+2

beta

seca1 alleen kijken niet AU

viacces1 alleen kijken niet AU

nagra alleen kijken niet AU

en kost op dit moment +/- 400 Euro

ben ik iets vergeten of ben ik nou helemaal in de bonen

nogmaals dit is niet om de humax af te vallen

maar een leuk alternatief is het wel

groeten dadaman

 
Nee begrijp ik ook wel, ik wou de Humax ook niet verdedigen hoor, want ik ben nog steeds van mening dat ie het toch nog niet haalt bij een 9600.:)

Maar ik snapte even de vergelijking niet, nu zie ik die een heel stuk duidelijker.

Thanks voor de uitleg.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan