Welke adsl provider beste/goedkoopste?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.807
Waarderingsscore
1.017
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Wie kan er advies geven?

@home begint nu echt te sucken. Buiten wat gezeur en limietjes betreffende download, de magere 16kb upload, slechte werking van mail en newsservers, onaangekondigt uitvallen van verbindingen 's nachts, regelmatig slechte ping bij games hebben ze nu ook zonder aankondiging inkomend verkeer op poort 25 (mail/smtp) afgesloten sinds kort.

Blijft over: snelle downloadverbinding.

Dit is mij niet genoeg, ik moet ook nog wat kunnen, en planet adsl heeft ook poort 25 afgesloten maar die hebben tenminste nog een alternatief via hun mailrelay terwijl @home dus geen alternatief bied en simpelweg zegt van "mag niet en gaat ook niet meer open".

Daarom heb ik besloten adsl te gaan nemen als die poort of een alternatief er niet voor 1 oktober is. Overigens nee, ik wens geen adsl van planet.

Van onderstaand weet ik dat ik het hebben moet/wil:

1.) Adsl modem/router, eventueel kan ik die zelf kopen

2.) ISDN splitter, want ik heb isdn en moet dus isdn linesharing gebruiken (helaas valt x***ll daarmee voorlopig al af want die ondersteunen momenteel alleen nog even analoog)

3.) Ik wens een 8192 download / 512 kb upload abo (het momenteel hoogst bestaande particuliere abo dus)

Nu mijn vraag:

Welke provider levert dit, liefst het goedkoopst, liefst zonder entreekosten of met hoge korting op entreekosten en wie heeft zo'n provider en is zeer tevreden met snelheid, service, aansluiting etc en mogelijkheid van het draaien van mail en webserver in eigen beheer?

Kort gezegd, welke provider levert adsl via ISDN+linesharing (dus behoud van telefoonmogelijkheid) en is het best (en liefst goedkoopst, vooral wat betreft aansluitkosten).

 
Ik heb adsl van X***ll en ben daar erg tevreden over. Ze zijn niet de geodkoopste maar hebben wel leuke extratjes zoals ondersteuning van bSMTP en een shell account.

Of ze in jouw regio een 8mb verbinding kunnen leveren kun je op hun site controleren.

 
Ja ik weet het, zou mooi zijn, maar zoals je al kon lezen valt die provider af omdat die momenteel nog geen adsl over ISDN verstrekken.

 
Doen ze wel alleen geen bbnet nog. Maarja dat was wel wat jij moet hebben als je 8mb/s wilt. Dus valt inderdaad af dan.

 
Kijk eens in de Consumenten gids van september daar vind je alle testen over Internetproviders in alle mogelijke vormen.

 
Ik heb geen consumentengids, maar ik wilde eigenlijk meer de ervaringen van mensen hier weten die zoiets hebben.

Wel heb ik gekeken bij speednet of zoiets, daar stonden de besten bovenaan en hier en daar heb ik wat inlichten al ingewonnen.

Het vervelende is de entreekosten, dat maakt het geheel nogal duur omdat je ook weer een router moet kopen etc.

 
als je wil kan ik je wel in kontakt brengen met jongens die daar echt de ins en outs van weten...

m.vr.gr. SPJ....

 
@ BT )) ik heb je vraag bij de " nerds " neergelegd , als ik reply heb zet ik 't hier neer .....

m.vr.gr. SPJ

 
Dank jullie voor de antwoorden, ik ga zeker eens snuffelen, cistron lijkt me overigens wel interessant, eigenlijk hoop ik dat @home nog terugkomt op hun besluit, maar dat zal wel niet.

Thanks!

 
Ik gebruik nu XS...l en moet zeggen nog maar 1keer problemen gehad en die lagen niet niet aan xs...l maar aan kpn.

probleem is opgelost door xs...l omdat kpn niet thuis gaf dus alleen maar lof voor hun.

G.R Pecari

 
Dank je wel, maar a.u.b. geen xs 4 all ervaringen meer, aangezien ik al meermaals heb aangegeven dat ik niets met die provider kan aanvangen omdat ie nog geen ISDN adsl levert.:)

Maar om jullie gerust te stellen, ja, als ie nu kon leveren had ik waarschijnlijk ook wel xs genomen, wel 20 euro per maand duurder, maar ook een geweldige datalimiet en heel goede service en helpdesk en tevens linux ondersteuning.

 
Hoe zit het an met de regiogebondenheid van een providor??

Je kunt wel gaan rondneuzen, maar als de gewenste providor niet in jou regio bereikbaar is.

gr,

 
Goed gedacht Antonieq, maar volgens mij maakt dat tegenwoordig niets meer uit, als de kpn centrale maar geschikt is voor ADSL.

Tenminste...... misschien dat er best nog providers zijn die niet landelijk leveren kunnen hoor.

Maar tot nu toe kon ik bij elke provider waar ik ben wezen kijken mijn postcode invullen en die konden me allen een aansluiting leveren, dus wat dat betreft geen probleem.

Maar wel handig dat je het even aankaartte, men wete immers maar noit.

 
?????

Aangezien ik straks van provider wil veranderen, dacht ik, ik kijk eens op die link die Borreltje heeft aangereikt.

En daar zie ik toch echt staan dat X***LL ISDN-ADSL heeft.

Inderdaad toch weer X***LL

 
Nou Nono, misschien lees ik slecht, maar ik lees op die link dus alleen maar over ADSL ik zie er niets bij staan over ISDN, en dan nog, het is maar een link, ga maar eens op de site van XS 4 All zelf kijken, dat zijn degenen die het moeten verzorgen en daar staat dus heel duidelijk te lezen van "nog niet".

Overigens geeft cistron.nl nu 50% korting op de kosten en Prophetweb of zoiets is ook nogal interessant.;)

Bedankt ook weer voor de nieuwe links.

 
Ik heb al ADSl, maar ben niet tevreden over Planet en wil daarom naar 'n ander.

Heb dus al 'n modem etc. en heb daarom niet zoveel aan die start-kortingen.

Als jij zegt, dat op de pagina van de provider met die automatische sterretjes staat, dat het nog niet mogelijk is, heb ik geen enkele reden om daaraan te twijfelen.

Dáár had ik nog niet gekeken

Begrijp alleen niet dat jij niet ziet wat ik zie, maar is verder het sop van de kool niet waard.

 
black tiger,

persoonlijk denk ik dat @home hun beslissing wel terugdraaid wat poort 25 betreft. menig werkgroep/user is daar mee bezig.

je weet wel waar het te vinden is he?

overigens ben ik buiten dit grapje persoonlijk goed te spreken over @home. hoor ook veel slechte dingen maar persoonlijk heb ik er hier geen last van.

soms is de verbinding wel effe slechter, maargoed waarschijnlijk heeft iedere provider daar wel eens last van.

groeten opeltje

 
Laatst bewerkt:
@Nono, je hebt gelijk, het sop is de kool niet waard, maar ik begin aan mezelf te twijfelen daarom wil ik toch nog een poging waren goed te kijken.

Op die link staat "lite", "basis" en "fast" adsl, bij welke van die drie zie je het woordje ISDN?

Wel als ik klik op "informatie over x***ll" komt nog een popupje met daarin:

"Als u ADSL neemt bij X***LL, is het aantrekkelijke X***LL-account inbegrepen. Dat geeft toegang tot alle modem-, ISDN-, en WAP-inbelfaciliteiten voor een snelle verbinding met uw laptop, organizer, extra pc of mobiele telefoon."

Maar ik heb de indruk dat dit uitsluitend voor de inbelfaciliteit geld, zeker omdat hier ook mobiele telefoon bij staat en ik weet nog niet van adsl via gsm. Opmerkelijk is echter wel dat ze dat hier erg onduidelijk geschreven hebben.

Is het dat wat je bedoelde?

@Opeltje: Ik twijfel er aan, ik weet dat de gebruiker verening (troublesathome is niet commercieel dus mag best genoemd worden en xs 4 all is alleen maar weggestert vanwege iets anders met gelijkwaardige letters) en vele mensen protesteren, doch ik denk dat het niet veel zal uithalen.

Probleem: Na of met de dreiging van een NLIP klacht door TAH zou het kunnen dat ze die poort weer open zetten, maar je hebt kans dat ze dan weer gaan controleren op mailservers en ze op die manier afsluiten middels gele kaarten.

De downloadverbinding klaag ik ook niet over, maar we over hun mail en newsfaciliteiten waarbij vooral de mail (ondanks toch een aantal verbeteringen) nog niet op orde is.

En andere dingen die ik genoemd heb, heb ik wel last van niet veel, maar wel vaker de laatste tijd.

En dat is ook het punt, tot nu toe was het super, maar de laatste tijd gaan ze overal aan knibbelen en over zeuren, voeren belangrijke netwerkwijzigen door (hostname verandering) zonder mensen daarvan van tevoren op de hoogte te stellen, gaan zeuren als je in de toptijden (die ook nog uitgebreid zijn zodat ze nu van 17.00-00.00 zijn) wat veel download, maar wel reklame blijven maken over super @home, onbeperkt downloaden 24 uur internet etc....

Er zijn afspraken gemaakt met de gebruikersvereniging die totaal niet nagekomen worden etc. De technici die daar werken, sorry maar daar heb ik geen vertrouwen in en als je ziet wat er soms gebeurt vraag ik me af of ik het zelf misschien niet beter kan. Soms is het echt lekenwerk wat daar gewoon gedaan wordt en dan nog gaat het mis.

Oke, zolang men er niet al te veel last van heeft blijft het leuk en blijven ze nog met kop en schouders boven kabelproviders als chello en upc uitsteken, maar qua service en support gaan ze de kant op van C+ en dat zegt genoeg lijkt me.

Ik wacht zeker nog af wat er nog gaat gebeuren, maar gebeurt er niets dan is het wat mij betreft 1 oktober einde @home. Dan heb ik me er genoeg over zitten irriteren.

Het is niet zozeer dat het erg grote problemen zijn, maar vele kleintjes maken ook een enorme grote en afsluiting van de mailserver faciliteit zonder dat hun eigen rotzooi fatsoenlijk werkt is voor mij de bekende druppel.

P.s. komt misschien echt pissig over, maar die pissigheid is geen aanval op jou noch op iemand anders, het is gewoon hoe ik me momenteel jegens @home voel, dus no hard feelings!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan