Hij komt niet meer in linux

denktenk

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
1.453
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
Ha, nieuw forum!

Dit kon wel es een hele leuke worden, gezien de potentie van de ontvanger met linux erin.

Daarom ook alleen voor SM's

Ik heb een probleempje.

Omdat ik an het vogelen was met ftp en het vastgestelde ip-adres niet door mijn routertje werd gepikt, leek het mij handig om het ip-adres van de box aan te passen.

Achteraf is dit niet zo handig, omdat de box nu niet meer door de boot komt.

En dan bedoel ik dat dat ie niet door de ppc-boot 1.1.6 komt.

Aangezien ik een complete newbie hierin ben vraag ik hoe dit op te lossen;-)

 
Hahaha, dat heb hij weer.

Dat krijg je er van. Aan linux moet je ook niet "vogelen", daar moet je mee werken! :biggrin:

Anyway, ik hoop dat je hem weer aan de praat krijgt. Het lukt niet middels doos van netwerk afkoppelen, aanzetten en dan laat maar een kwartiertje staan proberen?

 
Ok, maar als ik Godbetere het een IP-adresje verander, verwacht ik van Linux wel dat ie dat gewoon accepteert en niet blijft hangen.

Maar goed het is experimentele soft dus ik "vogel"wel ff door;-))

 
Linux blijft niet hangen, het is de doos die blijft hangen, en dat komt dus van het vogelen.:biggrin:

Ik hoop dat het je lukt of dat iemand je helpen kan, is handig voor als ik straks zelf ook zo'n doos heb.

Suc6.

 
De doos is maar een doos en daar zit linux in.

Dus niet de doos de schuld geven, maar linux.

Maar wat ik al zei: 't is experimentele soft, zal wel beter worden.

De eerste DVB2000 versies waren ook minder.

Is wel heel leuk, zo'n dbox2;-))))

 
Linux doet wat hem gezegd wordt. Dan is het de bootloader die er in gepleurt is, of iets anders wat die linux aanspreken moet, wie weet, of de software, maar linux zelf is het niet.:biggrin:

Jammer dat die Nokia's vroeger zo duur waren (in het begin 2500 piek) anders had ik het begin van de Overflow ook nog meegemaakt.

Aaargh... kan al bijna niet wachten tot ik zo'n Dbox2 in mijn handen heb.:biggrin:

 
ff een nieuwe neutrino image erin geblazen, en hij doet het weer;-))

 
Ik wou net zeggen ,zo moeilijk is het allemaal niet om er de juiste soft in te knallen.

Maar het zou voor de andere gebruikers ook leuk zijn even mede te delen hoe je het gedaan hebt.

Als je de bootmanager van de juiste instellingen voorziet zal de bootmanager het ipadres aan de box geven die jij in het scherm ingevuld hebt.

Hij kijkt nl. tijdens het booten eerst even naar de compoort waarop de bootmanager de box van een ipadres voorziet.

Dus het filetje "writeflash" is best wel belangrijk.

Als je dan onder "util" de optie "write image" of "read image" zal de bootmanager de juiste commando's naar de box sturen met het gewenste resultaat. Wees niet bang dat je de bootloader overschrijft, dat gedeelte is geblokkeerd en zul je dus niet makkelijk mollen. (ik zeg niet nooit ,sommigen kunnen werkelijk alles :) )

Er zijn op het moment erg leuke images in omloop waarmee een hoop dingen mogelijk zijn. Vooral de log files zijn leuk :)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus onze henk is weer van de partij,

Maar leg eens uit waarom jou doos niet wordt gezien door de router.

Ik meen me te herineren dat jij dezelfde (KLASSE :) ) router hebt als ik. he he he

John

 
Zet je router op mac access ,dan heb je het probleem niet meer.

Hij geeft dan ip's op mac adres.

 
Ik laat die bootloader maar effe doen, ik heb zelf hier een paar linuxbakken staan, maar mijn ethernethub is 100mbit only.

Nu zou ik het middels een crosslink kabel kunnen doen, maar als ik al zie hoe die kortsluitingen gemaakt moeten worden begin ik toch al voorzichtig te trillen op mijn benen wegens mijn onkunde op electronicagebied.:)

Daarna kan ik ook eens hier met de "echten" gaan meespelen. :biggrin::biggrin::biggrin:

 
Dat is toch wel te doen.

Maar je moet wel een 10/100 hebben voordat je mag meefeesten :)

Johnnny1

 
Kortsluitmethode is niet altijd nodig hoor.

Als je een beetje doorleest zie je dat het dus ook zonder kan en ik spreek uit ervaring dat dat erg goed gaat :)ik heb er intussen zelfs beschadigde versies mee aan de gang gekregen.

By the way ,10 mb half duplex is een must.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Yep, dat van die 10mbit half duplex wist ik ook, daarom schreef ik dat het bij mij een probleempje zou worden omdat ik een 100mbit only hub heb.

Zonder kan het ook ja, maar ik vond pas laat een goede omschrijving en ik zou het nu kunnen doen via een cross-over kabel. Gaan we misschien bij de volgende box eens proberen, het was nog even goed zoeken naar de dan noodzakelijke miniflsh file die ik inmiddels ook gevonden heb.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan