IE sluit niet goed af in XP

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.810
Waarderingsscore
1.017
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Ik blijk toch niet de enige met dit probleem te zijn alhoewel er toch mensen zijn die er geen last van blijken te hebben.

Probleem:

Ik doe gewoon internetten en browsen met IE (ja zowel IE alsook XP voorzien van SP1 en alle bugfixes en patches).

Als ik klaar ben, doe ik wat ieder normaal mens dan doet en sluit af door op het kruisje te klikken van IE (overigens doet het probleem zich ook voor als ik bestand->afsluiten kies in IE).

Dan is IE dicht. Althans zo lijkt het.

Het duurt echter varierend van 20 tot 30 seconden (soms langer) eer hij echt helemaal weg is want......

ctrl-alt-del, taakoverzicht dus, dan processen, en ziedaar... iexplore.exe staat nog open, soms met hoofdletters soms met kleine letters, 0% cpu tijd, maar tussen de 16kb en 28 kb aan geheugen!!! En dat is dus best wel veel.

Resultaat: Hij blokkeert het starten van sommige andere dingen tot hij het geheugen loslaat.

Dus nu druk ik op kruisje, en meteen daarna doe ik via het taakoverzicht het proces afsluiten en dan is het goed.

Maar dat is natuurlijk niet de goede manier.

Ik heb op de microsoft sites gezocht, maar volgens mij is dit probleem niet bij MS bekend of ik heb op de verkeerde manier gezocht.

Vraag: Wie weet een oplossing voor dit probleem?

 
heb hier eens even gekeken maar hier gebeurt dit niet.

ook hier dezelfde besturing soft.

komt het niet toevallig door de extra geinstaleerde progjes??

groeten opeltje

 
voor xp problemen kun je hier heen http://www.windowsxpforums.com/

let wel op de software kunnen timers inzitten.

om xp nog mooi te laten draaien moet je tweaken.

zoek maar eens achter tweakxp en veel zal opgelost geraken.

groeten

steven94

 
Nee er zijn meer mensen die hier last van hebben.

CP heeft het bijv. ook maar daar is het maar 3 of 4 seconden, bij een lege IE pagina is het meteen weg.

Bij mij en sommige anderen echt langer.

TweakXP had ik al geinstalleerd en XP zelf getweaked en wat dingen uitgezet zodat ie strakker en sneller liep zonder allerlei poespas wat niet gebruikt wordt (zoals de server service).

Die link ken ik wel, zal ik na het weekend even na gaan kijken en anders daar mijn vraag eens stellen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan