Proxy instellen

sjonnie5

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
671
Waarderingsscore
1
Punten
18
Hoe kan ik een proxy instellen??

Ik weet wel hoe ik dit kan doen met IE, maar als ik bijv de proxy gebruik van planet kan ik op bepaalde sites nog niet komen.

Is er bijv. geen programma, dat iedere keer andere proxy's gebruikt, of waar je proxy's mee kunt vinden die je kunt gebruiken.

De proxy's die ik wel eens heb geprobeerd onder IE werken niet. Als ik deze gebruik, kan IE helemaal niets meer openen.

Ik heb wel eens wat gelezen over anonieme proxy's, maar altijd hetzelfde resultaat. IE werkt dan niet meer.

 
Originally posted by sjonnie5

De proxy's die ik wel eens heb geprobeerd onder IE werken niet. Als ik deze gebruik, kan IE helemaal niets meer openen.


 


Als je een proxy gebruikt, moet je dat wel in explorer instellen, anders werkt het inderdaad niet.

Grtz Bullet

 
Dat doe je dan onder eigenschappen, verbindingen en dan instellingen, neem ik aan???

Dat is dus hetgene wat ik geprobeerd heb en wat in ieder geval bij mij niet werkt.

Kan het misschien ook nog aan de provider liggen, waar je bij zit??

Misschien dat deze nog het een en ander kan blokkeren.

 
Er bestaan proggies die er voor zorgen dat er telkens weer (meerdere per webpagina zelfs) een andere proxy wordt gebruikt.

(multiproxy is oa er een van denk ik (uit het hoofd))

instellingen bij de diverse browsers is gelijk:

127.0.0.1 (jezelf) en een custom poort.

zo kan het proggie naar keuze alle http aanvragen zelf verwerken....

Grtz,

Wimpie

 
Bedankt.

Zal dit eens opzoeken.

 
Neem eens een kijkje op de website van je internet provider, daar staat keurig wat je doen moet! Werkt prima!

 
Ok, maar dan gebruik je de proxy van je eigen provider. Dit is toch altijd weer terug te traceren naar je eigen IP, of zie ik dat verkeerd???

 
Dat zie je verkeerd....

Bijna elke proxy-server is transparant... m.a.w. terug te traceren naar je eigen IP...

Er zijn maar weinige non-transparante proxies... en zelfs deze kunnen via de logging (wat meeste niet aanhebben staan) achterhalen welk IP/MAC connect...

Is toch ook logisch... hoe wil jij een pakketje bij iemand krijgen als je de postbode niet wilt vertellen waar de ontvanger woont...

De tussenstations MOETEN weten waar het heen moet...

Alleen de ene logt beter als de andere....

BTW... nog een opmerking... het gedeelte wat jij beschrijft wordt ook geregeld in het firewall-gedeelte van de server.... niet in het proxy-gedeelte... meeste mensen noemen iets proxy-server terwijl het eigenlijk een combinatie van firewall/proxy is...

HAWKEYE

PS ik probeer het simpel uit te leggen... PM me als je de technische info wilt..

 
Helemaal duidelijk.

Ik blijf het verlopig maar ff op m'n provider proxy houden. Het gebruik van al die mooie programma's word me iets te omslachtig.

Thanks voor alle antwoorden.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan