Koop advies xbox, ps2, ngc

sat4me2

Active member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
160
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
56
Wat is het beste om te kopen xbox , ps2 of ngc ? De wensen zijn moet ook buikbaar zijn als dvd-speler, spellen moeten te kopieeren zijn ;) , ik neem aan dat het apparaat en modificatie moet ondergaan hiervoor (als het zonder dvd brander kan zou het prettig zijn). Welke heeft de mooiste games en beste prestaties.

Groeten Sat4me2.

 
Dit is de moeilijkste vraag die je kunt stellen.

Wat is het beste besturingsprogramma?

Windows

Linux

Apple

Wat is de beste sat-ontvanger?

Nokia

Humax

Echostar

Wie is de mooiste vrouw?

jou vrouw

mijn vrouw

de buurvrouw

Allen hebben hun voor en nadelen.Je moet het op je gevoel benaderen.

Maar om een antwoord op jou vraag te geven, Mijn voorkeur heeft de PS2

alles wat jij aan eisen stelt is met de PS2 mogelijk.

Bij elke speelgoed of Media winkel kun je zelf uitmaken wat je de mooiste Spellen en spelmachine vind.vaak staan hier de spelcomputers als demo, en kun je ze volop misbruiken.

Have fun

 
Zo moeilij is de vraag niet. Ook niet van "wat is het beste besturingssysteem" als je weet wat de gebruiker wenst.

In dat geval zou ik hem de Xbox adviseren, daar kan dat ook allemaal mee en het ombouwen van een Xbox en zeer aanmerkelijk goedkoper dan van een ps/2 heb ik me laten vertellen.

Antwoord op jouw 3 vragen.

Linux

Nokia

Andermans vrouw

:biggrin:

 
Dit is inderdaad wat ik bedoel, ervaring van andere gebruikers. Dat bv het ombouwen van een xbox goedkoper is dan van de concurent. Mogelijk zijn er nog andre dingen waar rekening mee moet worden gehouden. En in de winkel zal men niet zo snel vertellen over kopieer mogelijkheden en aanbevelen waar het meeste aan wordt verdiend.

Dat ieder en eigen voorkeur heeft snap ik ook wel.

Mijn voorkeur zou zijn.

Linux

Echostar

In ieder geval niet mijn buurvrouw (Viola Holt is er knap bij)

Groeten Sat4me2.

 
De XBox is m.i de mooiste machine: voordelen: relatief makkelijke ombouw. Omgebouwd kun je er ook een grotere HD in zetten, en dus je spellen vanaf hd spelen. Ook heeft ie een standaard netwerk aansluiting voor online gamen. En er is al een linuxversie voor de xbox uit.

Nadeel is wel dat de box moeilijker met cd-rips overweg kan en dat je dus eigenlijk wel met dvd's moet werken.

Dit nadeel heeft de ps2 niet, die kan gewoon vlot uit de voeten met een cd-rip. Daar zijn momenteel nog wel meer spellen voor te krijgen, maar heeft geen HD en geen (standaard) netwerk-aansluiting. Ook is de processor van de Xbox sneller en de video-proccessor van hogere kwaliteit.

 
go for Xbox :biggrin:

heb er zelf ook eentje

na wat knutsel ombouwen word het een echt multimedia dingetje.

Er zit in de xbox een zelfde soort flash als de ouwe irdeto ci.

als je weet en de mogenlijk hebt om de bios van de xbox extern te flashen, naar een bios die alles toelaat , dan ben je er half:)

daarna is het veranderen naar een hele grote HD een must, denk aan een 120GB harddisk.Om dit te kunnen doen, moet je de originele Hardisk clonen naar de nieuwe, daarna erin zetten en dan partitie F op de schijf formateren via ftp en hoppa 114 GB tot je beschiking.Nieuw opstart menu erin zetten en hoppa.

men zet de volgende aplicaties op de xbox.

-boxplorer

is een programma ala win commander, hiermee kan je de originele dvd game direct op de HD van de xbox zetten en daarna vanaf de xbox HD spelen.Dus je hoeft ze niet op een DVD schijfje te branden.Wil je ze later toch branden, dan trek je via een ftp proggie de game naar je PC, maak er een ISO van en brand die op een dvd schijfje.

-xbxox copy

ook een programma om de xbox game in te lezen op je xbox HD.

-Xbox Mediaplayer (is beta 6.x ophet moment)

Zet je divX, Xvid op de HD van de xbox en hoppa kijken maar.Erop te zetten via ftp programma, de divX enz dus he

-DvdX2.x Dongle free player

HA, nu kan je door dit programma, alle DVDregios afsplelen op je xbox, macrovision vrij en dat zonder een extra remoteding te kopen voor op de xbox.

en er is nog veel meer voor de xbox, echt veels te veel om op te noemen.

Als je zelf niet de flash kan proggen van de xbox, er is ook een modchip, heet X-ecuter, dat is 1 draatje solderen en 9 puntjes doortinnen.Kost 50 a 70 euro.

Er komt ook een No solder chip prik ding uit, dus erin prikken en klaar, naam en prijs van dat ding weet ik niet.

ach ja, heb ook een Ps2, maar die staat op het moment in de hoek stoffig te worden.

grafish is de xbox ver vooruit, veel verder :biggrin:

overigens, er is nog niet 1 game op de xbox, die meer dan 50% van de power gebruikt, dus het word zomenteen nog mooier dan het nu al is.

 
Laatst bewerkt:
Heb er zelf sinds een week ook een. Prachtig speelgoed, leuk aan knutselen, doet me aan de 'oude' sathobby zonder voorgeprogrammeerde kaartjes denken.

Zet er dan een PC Bioxx chip in, kan je er elke gewenste bios later makkelijk inbranden. Kopieeren van originele spellen via de ingebouwde DVD via het netwerk (FTP) naar PC, of direct naar de ingebouwde (nieuwe, grotere) harddisk.

 
1 nadeeltje nog .. De xbox heeft software Dvd decoding de ps2 doet dit hardwarematig .... en dat is een hééél groot verschil.....

Anyway, mijn advies: koop een Xbox en een LG Dvd player van het geld wat je overhoud aan chippen/memorycards etc.

Heb je een reuze gamemachine en de beste budged dvd player voor de (bijna) prijs van een modded Ps2

Check ff de xbox-scene sites die je tegenkomt op het web voor delaatste nieuwtjes, want er is weer een nieuwe no solder chip ;-) en een nieuwe x-box :-(

 
@iceke:

kun je in een xbox (met de juiste bios welliswaar) een gelijk welke pc dvd-speler hangen en zodoende dus originele games, dvds en CDR-gamerips spelen?

Grtz,

Wimpie

 
Zorgelijk nieuws?

Microsoft beveiligt Xbox tegen 'omkatten'

door de WebWereld redactie

25 September 2002 - Xbox-bouwer Microsoft geeft zich in de strijd tegen ombouwers niet gemakkelijk gewonnen. Om de veiligheid te vergroten én het kostenplaatje te verkleinen zijn er interne wijzigingen in de configuratie doorgevoerd.

Om wat voor wijzigingen het precies gaat is op dit moment nog onduidelijk, maar de verandering in configuratie blijkt wel succes te hebben; op verschillende websites waar ombouwers ideeën en meningen uitwisselen ontstaan discussies over niet langer functionerende Xboxen.

Microsoft houdt de details rond de veranderde configuratie voor zich, maar geeft wel toe dat er aanpassingen zijn gemaakt. Die zouden zijn doorgevoerd om de veiligheid te verbeteren, terwijl tegelijkertijd de kosten omlaag zouden worden gebracht.

Of de strategie van Microsoft op de lange termijn effect zal hebben, moet nog blijken; zogeheten omkatters van consoles worden steeds creatiever in het ombouwen. Zo zou het, naast het gebruik van modchips, zelfs al mogelijk zijn om het BIOS aan te passen, waardoor de beveiliging tegen het gebruik van gekopieerde of geïmporteerde spellen en dvd-films vervalt.

Bron HCCnet

Groeten Sat4me2

 
Smaak verschilt....

alleen spellen kopieren ZONDER DVD kun je eigenlijk vergeten...

Zowel de rips van PS2 als XBOX vind ik VERSCHRIKKELIJK... gewoon kortgezegd klotekwaliteit...

Als je ze wilt spelen zoals het hoort DVD .... geen rips die op CD-R passen...

Enne... om antwoord op je smaakvraag te geven... kijk eens bij kennissen/vrienden.... de ene vind de games (genre) van de PS2 te gek.. terwijl de andere net XBOX leukt vind... en weer een andere (meestal jongere doelgroep) de GameCube...

Kijken is geloven :) Beter nog... spelen ermee...

HAWKEYE

 
De rips of xbox vallen wel mee maarja.... smaken verschillen.

En ja, je kan eenderwelke dvd player in je xbox steken.. er moet wel een hoop gesoldeerd en uitgemeten worden ....

waarom je dat zou doen weet ik niet, wat de origele werkt perfect (als je de juiste cd-r of beter nog cd-rw media gebruikt)

 
Originally posted by sat4me2 Zorgelijk nieuws?

 


Microsoft beveiligt Xbox tegen 'omkatten'


 


door de WebWereld redactie


 


25 September 2002 - Xbox-bouwer Microsoft geeft zich in de strijd tegen ombouwers niet gemakkelijk gewonnen. Om de veiligheid te vergroten én het kostenplaatje te verkleinen zijn er interne wijzigingen in de configuratie doorgevoerd.



Om wat voor wijzigingen het precies gaat is op dit moment nog onduidelijk, maar de verandering in configuratie blijkt wel succes te hebben; op verschillende websites waar ombouwers ideeën en meningen uitwisselen ontstaan discussies over niet langer functionerende Xboxen.


 


Microsoft houdt de details rond de veranderde configuratie voor zich, maar geeft wel toe dat er aanpassingen zijn gemaakt. Die zouden zijn doorgevoerd om de veiligheid te verbeteren, terwijl tegelijkertijd de kosten omlaag zouden worden gebracht.


 


Of de strategie van Microsoft op de lange termijn effect zal hebben, moet nog blijken; zogeheten omkatters van consoles worden steeds creatiever in het ombouwen. Zo zou het, naast het gebruik van modchips, zelfs al mogelijk zijn om het BIOS aan te passen, waardoor de beveiliging tegen het gebruik van gekopieerde of geïmporteerde spellen en dvd-films vervalt.


 


Bron HCCnet


 


Groeten Sat4me2
Na ongeveer één week na de introductie van de nieuwe productie XBOX'en was al redelijk snel bekend hoe dit te omzeilen moest worden. Na 3 weken was een oplossing voorhanden waarbij men zelfs de huidige modchips kan gebruiken...

Ik vind de RIPs op XBOX echt zwaar klote.. het geluid en beeld is vet gedownsampled... als jij dat verschil niet ziet... vreemd... Ik wil een game zoals ie bedoeld is te zijn of niet...

RIPs zijn leuk om een snelle impressie van een game te krijgen... maar echt vergelijken met full versions.. nope... of het moet een klein spel zijn dat sowieso weinig op de dvd verbruikt...

HAWKEYE

 
als je het geld niet hebt om dvd-rw brander te kopen kan je altijd nog grotere harddisk in je xbox plaatsen... is dat probleem ook opgelost...

 
Het beste (persoonlijke) advies wat ik je hierop kan geven, koop een Xbox als je technisch onderlegt bent.

Superding, als ie "aangepast" is !!!

groeten,

spysat.

 
De X-box is een prachtige machine met de mooiste kwaliteit spellen en graphics.

MAAR, hij is in Japan geflopt en ervaringen uit het verleden leren dat dit het begin is van het einde van een fantastisch product!

Hij word ook niet meer verkocht in Japan, en er worden ook geen spellen meer voor gemaakt daarzo.

De Playstation-2 , en in 2005 de playstation-3, gaat het maken met op de 2e plaats de nintendo.xx console.

Ga de geschiedenis maar na met o.a. het Video2000 systeem, om maar een voorbeeld te noemen.

Bovendien schijnt er een X-box emulator voor de PC te bestaan en heb je dus geen X-box nodig voor diens spellen.

Ik zou op het internet de verkoopresultaten eens nagaan voor je een gameconsole koopt waar misschien al geen spellen meer voor gemaakt worden!

 
xbox emulator op de Pc zijn er in deze varianten.

1: is grote fake

2: is een lekkere Trojan:)

xbox word gewoon verkocht in japan, weet niet waar je dat vandaan haald, dat die daar niet meer word verkocht.Sinds vandaag kost de xbox in japan 200 dollar.

de xbox 2 word op de markt gebracht voordat de PS3 er komt.

en denk zelf dat je op de xbox2 ook de games af kan spelen van de xbox 1. Er zijn nu al bijna 190 games op de xbox, elke dag komt er eentje uit, net als bij de PS2.

De xbox verkoopt sinds vorige week, beter dan de gamecube in de UK.

Ander punt is, bill laat zijn console niet floppen, bill moet overal op nummertje 1 staan. Enne wat moeten wij hier met japanse games? hehehe. IN de usa loopt de xbox heel goed, in europa word die steeds meer verkocht, mede te danken aan de modchips :biggrin:

Heb zelf de xbox en de PS2.

xbox springt aan alle kanten eruit, zelfs al bouw je hem niet om tot multimedia machine.

Vooral de games die ook op de ps2 en op de xbox zijn.

daar is de xbox echt de nummer 1.

tot eind dit jaar, zijn er tussen de 220 en 250 games op de xbox.

en tel daar eens 1 per dag erbij, dan heeft de xbox volgend jaar alweer 365 games erbij, dat zit dus aardig goed lijkt me. Dat is precies hoe het met de PS2 ook ging.

Vergeet 1 ding niet, de xbox bestaat nog niet zo lang, de ps2 is er al jaren. De xbox is er hier in europa pas, sinds maart dit jaar volgens mij, als ik me niet vergis.

en nog iets.

de xbox is zijn geld al waard alleen om dit al :

Kan Divx, Xvid, Vcd, Svcd, Mp3 en noem maar op en dvd regiovrij aan.

ik heb de xbox niet eens voor de games gekocht, puur voor de Divx/Xvid. En ja, je kan gewoon net als een echte dvd speler gewoon met de ab play stop enz drukken :)

 
Laatst bewerkt:
kapitijn,nu heb ik hier maar beide (xbox en psx2) aangekocht.

voor de kid's haha.

mijn vraag,in de xbox heb ik een executer ingebouwd.

en in de psx2 een maxic3,dit werkt goed.

nu wil ik graag op de xbox een ander menu/soft zetten,

ben op div site's geweest.

als ik een evox1.8.458 iso op een cdr zet,herkend de xbox de cd niet?

wat is nu het beste om te doen,ik wil graag dvd spel copy's mp3 enz op dit bakbeest draaien.

 
xbox herkent geen cd-r, wel een cd-rw dus zet de evox daar es op.

 
De nieuwe xbox 1.1 met samsung dvd herkent cd-r nu wel goed

Wel op letten dat je je files in UDF formaat schijft....

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan