Usb modem en router

sjonnie5

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
671
Waarderingsscore
1
Punten
18
Ik heb dus een usb breedband modem, en heb nu mijn internet verbinding gedeeld in het netwerk.

Nu will ik eigenlijk liever met een router werken, zodat mijn comp. niet altijd aan hoefd te staan.

Weet iemand of dit kan met een usb modem, of zit er niets anders op dan een ander modem/router???

 
Je moet iets hebben wat altijd aan blijft staan om die verbinding open te houden.

USB trekt zijn stroom en gegevens van een USB poort op een computer dus gaat je alleen lukken met een router/switch.

 
Dat is nu juist het probleem, ik ben nog geen router/switch tegengekomen, waar je een Usb modem aan kunt hangen.:sad::(

 
je kunt natuurlijk met bijv freesco en een oude 486 met 16mb en een flopppie station icm 2 netwerkkaarten je eigen router/fw bouwen.

 
foutje ,in jou geval natuurlijk 1 netwerk en een usb poort /uitbreidings kaart.

grtz

 
Vraag anders je provider eens of je je usb breedbandmodem niet kunt inruilen tegen een ethernet modem.

 
@black tiger

Dat heb ik al geprobeerd, maar hier zijn ze niet zo happig op:(:sad::(

@Geinponem

Hier had ik ook al aan zitten denken, de spullen heb ik er nog wel voor liggen denk ik, maar dan zit ik ff met het probleem waar ik die kast moet laten.

 
Niet doen!

Met 2 netwerkkaarten werkt dat prima, en zelfs met een modem moet je dat prima kunnen draaien.

Maar freesco is er alleen met een hele oude kernel, die je heel veel problemen zal gaan geven met alles wat maar op USB lijkt.

Niet aan beginnen tenzij je een linux guru bent die er zijn hand niet voor omdraait om ff het hele spul opnieuw te compileren met de laatste kernel.

Als je dat voor mekaar krijgt, zullen vele je dankbaar zijn als je dat online zet.

Ga dan nog ff verder zoeken, dan zul je zien dat er vergelijkbare projecten lopen die wel met recente kernels werken en waar je kans van slagen een heel stuk groter is.

Overigens moet je dit zeker niet lezen als afkraken van freesco, wat das heel leuk speelgoed.

Maar het heeft wel zo zijn beperkingen, en dit is er een van.

 
Bij bedrijven als Alternate in Ridderkerk staan ADSL-routers met ingebouwd modem voor rond de 80 euro. Dus ipv uren lopen kloten is dat wel een aardige optie. Heb je gelijk een ingebouwde firewall, ook wel aan te raden met al die scriptkiddies out there.

Anders moet je is bij ibazar (Sorry, eBay) kijken. Daar vind je nog wel eens Alcatel's die je dan kan 'upgraden' naar router ;)

Suck6,

Skidz.

 
Zal ik toch nog eens rond gaan neuzen:):)

Bedankt

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan