e-as, Hummie gemold ?

R

robin hood

Heb zo het goevoel dat ik een 5400 Z gemold heb. Tijdens laden met Z-board iets mis gegaan (gaf E-Ut) aan, dacht ik. Komt nu alleen maar meer : E-as in display. Kan geen loader of soft laden/ Ook niet met of zonder Z-board

Heb deze hummie eerder geprobeerd te laden met een defecte board. Toen weer geprobeerd(nieuwe eproms op printje) en alles leek goed te gaan. Bij het laatste geddelte van de firmware liep hij echter vast.

Hoop ?????of moet ik met een zak vol geld de kroeg in en m'n verdriet (en schaamte) verzuipen

 
Op de officiele Humax site kun je de error codes opzoeken in de FAQ. Die van jouw staan hieronder.

E-ut:

UART RX/TX time out There is communication problem between source and target

1) Check whether the S/W is compressed or not and Check whether you use the proper download tool for the software

2) Reduce the download speed and try to download again

3) STB main power Off/On and try to download again

4) Reset the PC and try to download again

E-AS:

Incorrect application size Check the software version and STB hardware specification

Hopelijk is het een software probleem!

Anders veel plezier in de kroeg! :)

 
Bedankt, de codes heb ik hier trouwens al uitgeprint. Maar ja, dat helpt je niet verder. Omdat er een communicatiefout tijdens het laden is opgetreden, zit er nu foute software in. Maar ik probeer eens een andere PC en kabel.

 
Nou, let op. Andere PC en kabel dus aangesloten; nog geen effect. Toen snelheid op 9600 gezet, en alles opnieuw ; nu wel alles goed naar binnen.

Op die andere PC had die lage Baud-rate geen effect. Dus wel op deze. Lijkt wel of deze 5400 een beetje afwijkt van de andere.

 
Als je de error E-AS krijgt bij het inblazen van de eerste patch hoef je niet te wanhopen.

Ik heb dat probleem ook reeds een paar maal gehad.

Meestal zit dit op het einde van de patch, ik vermoed dat dit een settingslijst is, m.a.w. dit kan geen kwaad uitrichten.

Daarom zet ik steeds enkel de eerst de "Loader Alone", de zgn. H2.08 patch, en dan krijg je na 'st-by' ook die E-AS - Geen probleem zet gewoon de tuner met schakelaar uit en hierna de "Z+CAM" ingooien en de zaak is opgelost.

 
Maar de Hummie reageerde niet meer op de pc. Ik zet ook altijd eerst de losse loader erin, dan nog een klein file, de 0016, en dan de losse firmware. Maar wat ik ook probeerde; er wou nix meer naar binnen.

 
Tja, heb ik gelukkig nooit voorgehad.

 
ik heb een kein vraagje

waarvoor dient die 0016 nadat je de loader alone hebt ingezet.

groeten

steven94

 
Daar zit nog een klein stukje soft; ik ben de naam vergeten, die bij de versies op het net reeds in de 2.08 zit. Zet ik het er niet in, dan krijg je ook diezelfse foutmelding.

Ik heb het vroeger wel geweten, maar, m'n hersencellen vergeten veel

 
robin hood,

bedankt voor je antwoord.

ik ken dat probleem , soms heb ik dat ook :)

groeten

steven94

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan