MPEG Naar DVD.....

P

peterkn

Ik ben al een hele tijd aan het worstelen om bestanden van DVBrecorder naar SVCD of DVD te krijgen, maar het gaat nog steeds niet zoals ik het graag zou zien...

-Ulead Movie Factory is aardig, maar de film in "hoofdstukken" knippen gaat erg moeizaam, het programma reageert erg traag op de positieschuif. Het programma kan de zwarte boven- en benedenbalk niet wegknippen. Coderen duurt errruugg lang (naar DVD;5x de normale speelduur).

-TMPGenc ook geprobeerd, coderen naar mpeg2 (dvd) van 2 uur duurt bijna 9 uur!

-Ben nu bezig met de Panasonic MPEG2&1 encoder, maar die is nog langzamer. En geeft nu na een half uur bezig geweest te zijn met 2 min video (31,5MB) een foutmelding (fatal error occurred, encoding aborted) Daar word ik dus ook niet vrolijker van.

Is dit normaal met een Athlon 1800+, 512 MB ram? Of heb ik gewoon pech......

Peter

 
Dat is normaal, mpeg encoden duurt gewoon erg lang. Ik heb goeie ervaringen met tpmgenc.

 
Werkt inderdaad goed Activ, jammer dat je de zwarte balken boven/onder niet kunt knippen in dit programma.

Zou een "dualprocessor pc" iets zijn? Ik weet alleen niet welke programma's daarmee overweg kunnen. 'k Ben zowiezo toe aan iets wat minder herrie maakt dan deze Athlon. Misschien eens waterkoeling gaan proberen/ overklokken in combinatie met dualprocessor moet toch iets sneller kunnen...

Peter

 
Ik gebruik "powervcr 3 deluxe".]

Als je over een video-ingang beschikt kun je het videosignaal van je dvb-kaart of ontvanger hier op aansluiten.

In mijn geval moest ik ff een nieuwe wdm-driver downloaden.

Je kunt met dit programma in vcd-pal en dvd-pal realtime opnemen.

Dus je neemt rechtstreeks in het juiste formaat op.

Het enigste nadeel is dat het van analoog weer naar digitaal omgezet moet worden maar als je in dvd- kwaliteit opneemt moet het resultaat toch redelijk zijn.

Misschien is er nog een mogelijkheid om één of andere plug-in te gebruiken om rechtstreeks vanaf de kaart op te nemen.

Ik zou zeggen kijk eens bij kazaa(lite)

 
Ik heb er verder geen ervaring mee hoor, maar dual processor klinkt vooral heel leuk.

Dat werkt goed als je OS dat ondersteunt, en als je meerdere processen hebt lopen.

Met andere woorden als je wilt dat het encoden sneller gaat doordat je een dual processor systeem gebruikt, zul je een proggie moeten gebruiken dat de taken kan opdelen, en dat bovendien kan werken met meerdere processoren.

Belangrijkste is dus dat je OS ermee om kan gaan anders is t no go.

In dat geval zul je wel ietsje snelheids winst boeken omdat de taken dan verdeeld worden over die 2 processoren, dus encoden op de ene en het OS in de lucht houden met de andere (ongeveer).

Uiteraard heb je dan veel en snel geheugen nodig anders zit daar de bottleneck.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan