Wie kent dit probleem ????

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 aug 2010
Berichten
773
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
De meeste van u zullen het programma Kazaa wel kennen.

Zowel de normale danwel de lite versie.

Nou gebruik ik al een hele tijd de lite versie en zag dat er een nieuwere versie uitgekomen was.

Dus de oude verwijderd en de nieuwe geinstalleerd.

Maar na de instalatie kon ik mijn Kazaa niet meer opstarten.

Alle andere programa's starten zonder problemen.

Na wat kraak en denkwerk het programma op een andere identieke computer geinstaleerd en dit zonder problemen.

Opnieuw het prg verwijderd en verschillende versies ginstaleerd en uitgeprobeerd.

Maar het vreemde is dat ik geen van alle versies meer opgestart krijg, geen foutmelding of error, niks.

Ik zie even het zandlopertje en daarna zit ik gewoon weer naar mijn desktop te staren.

Volgens mij moet ik dit in Windows98SE zoeken het kan bijna niet anders.

Heeft iemand dergelijke ervaringen gehad en is er ook een oplossing voor. ??

 
misschien een domme opmerking maar heb je soms een firewall

als bij mij zone alarm draaid doet hij bij mij ook niks

terwijl het eerst wel werkte dus zet ik zone alarm maar uit als ik kazaa op wil starten

heb nog geen zin om uit te zoeken waar het aan ligt

moet de comp toch weer een keer opnieuw installen want de virus scanner werkt ook niet goed

suc 6

 
Ok Herbies,

Ja de firewall zit in de router maar dat is het probleem niet echt.

ook al zou je niet kunnen conecten, moet je toch je programma kunnen starten.

Maar je hebt gelijk dat waneer je geen verbinding zou kunnen krijgen dat zoiets als zonealarm dat in de weg staat.

Maar we zoeken verder.

 
Kazaa heeft een bepaald bestandje nodig dat voor de reclame zorgt.

Als je dat bestandje weghaalt, dan startie niet meer op.

Dus als je dat weghalen hebt gedaan door gewoon files te deleten, dan zou daar je probleem wel es kunnen liggen.

Want dan maakt kazaa waarschijnlijk bij een nieuwe install die file niet meer aan.

Kazaa kan waarschijnlijk in het register zien of ie al es op die computer heeft gestaan en beslist zo of ie de file moet maken of niet.

Helaas weet ik niet hoe die file heet, want ik hoef geen kazaa troep.

Maar als je op zoek gaat met wat zoekmachines dan moet dat te vinden zijn.

De oplossing van het niet starten probleem is dus ervoor te zorgen dat de bedoelde file aanwezig is op de juiste plaats.

Het gaat dan dus om de juiste file.ext in de juiste directory.

Als er in die file niets staat, dan werkt kazaa wel, maar de reclame niet.

Dit alles is van horen zeggen, dus zoek het verhaal zeker nog ff na op het internet, maar ik denk dat je in deze richting moet zoeken.

 
ik bedoel dus niet dat ik geen verbinding kan krijgen maar kazaa start gewoon niet op

als zone alarm draaid dus gewoon ook even de zandloper en verder niks als zone alarm uit is start kazaa gewoon op

heb het zojuist nog een keer geprobeerd

groeten herbies

ps hoop dat je het vind

 
In Zone Alarm kan je de beveiliging instellen op high, low en een aantal tussenstappen. Als deze op high staat zijn er een aantal dingen die niet werken (o.a. kazaa) probeer deze eens te velagen.

Dit indien je persee dit programma wil gebruiken, beter is: uninstall doen en zoals MAS3 deze troep niet gebruiken.

Greetz

Ruff Rider

 
Als je zonealarm pro hebt even instellen dat kazaa gebruik mag maken van internet, als hij wel werkt als ZA uit staat is het dus duidelijk dat die hem tegenhoudt.

Overigens kun je dat ook met de gewone ZA instellen.

Even checken in je lijstje waar kazaa staat, geheid dat daar dan een vinkje op verboden staat.

Dat vinkje weer even op toestaan zetten en klaar is kees.

 
Ja ok iedereen is druk in de weer met zonealarm, welke ik dus niet gebruik en noemt Kazaa troep, wat ik in eerste instantie wel kan voorstellen, maar als je nu eens de troep uit kazaa weg haalt zoals sommige onder de kazaa gebruikers doen dan heb je toch een leuk programma. Het is alleen de banner en reclame en spyware componenten die het programma aan troep doet denken. (denk ik).

Maar laten we dat eens vergeten en als ik je vetel dat ik dus de nieuwste Kazaa 2.0 zonder spyware en zonder reclame banners enz. heb en ik instaleer dit op twee computers die indentiek zijn, waarop de ene het prg keurig opstart en de andere niet dan moet er toch iets fout zijn.

Een aantal van deze vermoedelijke fouten heb ik al in de berichten gelezen, zolas een file die je nodig hebt om spyware te activeren want dat zijn de files die dus in je windows system directory worden geplaats en als je deze verwijderd dan doet de normale kazaa het niet. Klopt helemaal. Ook het register kan zoiets voortbrengen maar ook hier met regedit alle verwijzingen naar het prg verwijderd. Wat dan. ? Oh ja een firewall welke in de router aanwezig is, zou die ook invloed kunnen hebben op het starten van een programma. ? Volgens mijn inzien niet. Maar ik heb de router even losgekoppelt van het netwerk om er zeker van te zijn. Geen resultaat.

Nee het zit dieper dan dat ik verwacht had.

 
Een programma zou kunnen stoppen als ie verwacht internet toegang te krijgen, maar dat niet gebeurt.

Persoonlijk verwacht ik dan wel een foutmelding, maar das afhankelijk van de programmeurs.

Ook een firewall zou een log moeten maken bij iedere keer dat dat programma wordt gestart, en de firewall hem tegenhoudt.

Maar logging staat vaak niet aan bij firewalls.

Ik ben het wel met je eens dat het erg onwaarschijnlijk is dat een firewall de oorzaak van het probleem is, maar onmogelijk is het dus niet.

Wat ik met troep bedoel is dat dit soort programma's je computer wijd open kan zetten.

Kazaa is oorzaak van een recente virus uitbarsting, en daarom noem ik dit soort programma's troep.

Wat ik me dus afvroeg was hoe je die kazaa verwijderd hebt.

Als je jezelf dat toevertrouwt, zou je es in het register kunnen gaan snuffelen of daar niet toevallig iets achter gebleven is.

Zo ja haal dat dan ff weg voor je herinstalleert.

Hier wordt trouwens de kracht van cleansweep achtige tools gedemonstreerd:

Die houdt bij wat en waar er geinstalleerd word, en kan de installatie werkelijk ongedaan maken, inclusief register en systeem directorys terwijl de originele de-installatie programma's vaak nog veel achterlaten.

 
Laatst bewerkt:
Ok Mas3

Ik ben het volkomen met je eens wat het stoppen van programma's aangaat maar laat ik een proberen uit te leggen hoe de situatie nu eigelijk is.

Een Draytek2200x heeft 4 poorten waar je dus 4 locale coputers aan kunt hangen. Aan 2 van deze poorten hangen exact identieke computers aan. Zelfs de muis en toetsenbord en behuizing is gelijk. Ook de window versie is identiek.

Instaleer ik KazaaLite op comp1 geen enkel probleem.

Instaleer ik KazaaLite op comp2 start prg niet op.

Dan wat je dus ook al aangeeft dat waneer je onder windows software iets verwijderd blijft er soms nog veel in de desbetreffende directory staan of in de system dir. van windows en er blijft ook veel achter in het register.

Dit heb ik allemaal verwijderd de prg dir. verwijderd alles wat te maken had met Kazaa uit de system dir gehaald. Het register met de hand alles verwijderd. En dit op beide comp. gedaan.

Opnieuw op beide het prg weer geinstalleerd en weer het zelfde probleem.

Daar moet toch iets zijn op ie ene comp. wat het opstarten van het prg tegenhoud.

Maar we zijn er nog niet want wat ik nu ook ondek is dat waneer ik mijn comp2 (welke dus problemen geeft met Kazaa) afsluit met het commando: C:\WINDOWS\RUNDLL.EXE user.exe,exitwindows, sluit hij niet af maar start de computer opnieuw op.

Ook iets om te kijken waarom dat gebeurd. Nu kan je natuurlijk zeggen instaleer windows opnieuw, maar dan is het probleem misschien weg maar ook de mogelijkheid om het probleem op te sporen. Vandaar dat ik nog maar even verder zoek.

Trouwens ik vind op het net zeer wenig info over programatuur dat onder windows niet opstart. Zou ook nog eens kunnen helpen.

Mocht er een oplossing zijn dan plaats ik hem hier en misschien dat er meerdere mee willen denken..

 
Zo te horen ligt toch je register overhoop.

Dat zou veroorzaakt kunnen worden door een of ander virus.

Als je een recente backup van je register hebt gemaakt probeer die dan es "in te voegen", zoals windhoos dat noemt.

Meer kan ik er nu ff niet van maken

En kijk ff in je "opstart bestanden" zoals win.ini

Of er daar niet iets raars staat.

Ten slotte: als daar inderdaad iets mis blijkt te zijn, ga dan op zoek naar The Cleaner.

Dat programma merkt het meteen op als er iets verandert in het register of in die opstart bestanden, en vraagt dan of je het ermee eens bent.

Een echte aanrader!

 
Het probleem zit 'm denk in cd_clint.dll.

Dat zit in c:\windows\system of system 32.

In dit file-tje zit alle spyware ellende, wat in de Kazaa lightversie eruit is gehaald.

Ik denk dat bij het verwijderen van Kazaa light dit file-tje is blijven staan, omdat het nou geen originele Kazaa file meer is.

Als dat zo is, ff verwijderen en Kazaa opnieuw installeren.

Ik vrees echter, dat je dan weer met spyware ellende zit opgescheept.

Ik heb nog geen kraak voor de nieuwe Kazaa gevonden; reden waarom ik de oude versie nog rustig gebruik.

 
Tot op heden nog geen resultaat. Wel uitgevogeld dat waneer de comp. opstart in veilige modes dat dan het prg feiloos opstart.

Ook met msconfig de system.ini en win.ini buitenspel gezet, maar nog hetzelfde probleem.

Het enige wat ik zie dat er veranderd in de veilige mode is dat in deze mode gbruik word gemaakt van een oud dos prg dat waneer je de computer opstarte eerst het Himem ging testen alvorens verder te gaan met het opstarten.

Nu is het al een hele tijd geleden dat ik met dos bezig ben geweest en ben ook een heleboel vergeten daarover onder meer hoe dat programma heet. En ook hoe die regel in de autoexec.bat eruit zag.

Meetal stond het op een van de eerste regels.

Misschien dat er nog iemand is die dat nog ergen terug kan vinden.??

 
Ja, dat weet ik nog wel, maar dat is het niet hoor NvBgm.

In veilige modus laadt windows ook een hele hoop stuurprogramma's gewoonweg niet mee.

Het kan dus zijn dat een stuurprogramma van een of ander programma of stukje hardware, het stuurprogramma van je kazaa in de weg zit.

Overigens die regels stonden in de config.sys en ik gebruik ze nog altijd op win98 machines.

device=c:\windows\himem.sys

device=c:\windows\emm386.exe ram

(i.p.v. ram kun je ook NOEMS gebruiken)

dos=high,umb

lastdrive=z

shell=c:\command.com c:\ /e:1024 /p

In principe doet windows dat automatisch, maar als je veel in dosvensters doet, kunnen deze settings wel een paar voordelen brengen, en ook voor proggies die EMS geheugen nodig hebben (daar zorgt die RAM voor), bij NOEMS wordt er geen ems geheugen maar xms geheugen voor je klaar gezet.:)

Er was ook nog een (overigens af te raden) optie highmem of highscan of zoiets om daar achter te gooien, maar die heb je dus echt niet nodig en veroorzaakt meestal meer problemen dan dat het daadwerkelijk oplevert.

Volgens mij moet je het dus echt zoeken in een stuurprogramma/driver conflict.

 
Ok BT, in ieder geval bedankt voor deze info.

Ook ik dacht dat het een conflict moest zijn met een of ander prg/driver. Maar je kent ook het MSconfig programma wat in windows zit en daar kun je dus selectief aangeven wat wel en niet geladen mag worden. Ik heb hier alles op niet laden gezet en dan heb ik nog steeds hetzelfde probleem terwijl dit niet het geval is in de veilige modes. Dus word er toch nog iets geladen welk in de V-mode niet geladen word. Ik zal nog eens in die richting gaan zoeken wat dat kan zijn..

 
In veilige modus worden nogal wat stuurprogramma's voor hardware niet geladen.

Zo wordt niet de vga driver geladen en als je normaal in veilige modus opstart, ook geen netwerkstuurprogramma's.

En nog meer, maar dit zijn de belangrijksten die me bekend zijn.

 
Wil niet doordrammen, maar ik lees vandaag in de laatste Computer Idee (nr. 21) weer 'n artikeltje over Kazaa (light).

Je bent niet de enige met Kazaa-problemen.

Wederom wordt als boosdoener cd_clint.dll genoemd.

Bij Kazaa light wordt dat echter niet in windows\system opgeslagen, zoals ik eerder beweerde ( dat gebeurt alleen bij de volledige versie), maar in z'n eigen map.

Misschien dat je daar nog eens op moet letten dat na verwijderen van kazaa light, cd_clint.dll toch blijft staan.

Zou wel kloppen met je eerste verhaal, waar je vertelde, dat je Kazaa op 'n andere machine installeerde en geen poblemen had met openen.

Op die kast had je dus blijkbaar niet eerder Kazaa geïnstalleerd

 
Hoe dan ook, Kazaa, in lite of normale vorm, is wel een leuk iets, maar blijft toch nog altijd de nr.1 op het gebied van verspreiding van virussen en vooral trojans.

 
Helaas alle bovenstaande sugesties geprobeerd en bekeken maar nog steeds hetzelfde resultaat.

Alle .ini files nagekeken op wat ook maar te maken kan hebben met Kazaa zelfs het exe prg met softice laten lopen om te kijken welke files het prg aanroept maar zonder resultaat.

En wat cd_clint.dll aangaat dat word zeker bij het opstarten aangeroepen maar ook hier zit niet de fout.

Softice geeft keurig aan dat hij deze file aanroept en ook kan vinden. Wat ik nu nog eens wil doen is de prg en dll's vergelijken.

Wat virus en trojans aangaat geld dit ook waneer je een goede virus scanner hebt en trojan stopper ??

 
Yep, ik heb al iemand gezien die een trojan had, ondanks dat hij Norton 2002 en The Cleaner resident en actief geladen had.

Ze vinden altijd wel iets nieuws en je kunt nooit 100% up to date zijn.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan