Lnb ingangen via een diode met elkaar verbinden

P

pet123

Hoi, ik heb hier mijn sat pckaart en nokia via een coax relais aangesloten op mijn lnb.

Omdat ik nu een tweede pc heb met een sat pckaart erin heb ik in het coax relais een exrta f-connector bus gemaakt. Aan de f-connector bus heb ik een kleinstukje draad gemaakt wat nu

als antenne fuctioneert en deze vangt de zelfde frequentie op als waar de eerste satkaart staat op afgestemt en dit werkt perfect op signalen zoals op astra. Echter bij zwakke signalen

werkt het niet goed. Is het mogelijk om via een diode in sper beide uitgangen aan elkaar te leggen.

 
MAARRRR.

Wat wel zou kunnen werken, is als je op je 2e satkaart de voeding uit kunt zetten, of als je daar de voeding naar de lnb gewoon onderbreekt.

Aangezien ik zelf nog geen dvb kaartje heb, weet ik ff niet hoe die lnb spanning gemaakt wordt, maar dat moet te doen zijn.

Nog een mogelijkheid: zet er in plaats van die diode een condensatortje (kleine waarde) tussen.

Die houdt dan de voeding naar je LNB tegen, maar laat het signaal door.

Neem je een te hoge waarde van die condensator, dan kun je problemen krijgen met de 22KHz die uit je kaart komt.

Het blijft natuurlijk wel een geklungel, maar das de hobby zullen we maar zeggen ;)

 
ik denk dat je geen diode moet gebruiken

die heeft namelijk geen goed effect op het hf signaal

een keramische condensator kan wel

die heeft namelijk voor wisselspanning geen weerstand maar wel voor gelijkspanning

ikzelf gebruik een speciale splitter met een kant power pass

het nadeel is wel als je tweede kaart niet zelf de spanning verzorgt dat je niet kunt shcakelen tussen hor en vert en of hoog lage band de tweede kaart is dus afhankelijk van de master

maar waarom gebruik je geen diseq of tweede coax relias

is wel een investering maar het is maar wat de wensen zijn

om even over die condensator terug te komen

in een gewone cai eindoos zit ook gewoon een klein keramisch condensatortje

suc 6

 
Waar je ook rekening mee moet houden is dat door het parallel schakelen de impedantie niet meer klopt. Hierdoor treed signaal verlies op. Is een twin LNB geen optie?

 
Ik ga het eerst eens proberen met een keramisch condensatortje. Twin lnb is wel een optie maar de 2 satkaart is eigenlijk alleen maar luxe en de pijp die naar buiten loopt zit momenteel geheel vol met kabels.

Ik heb al eerder een coaxrelais verbouwt en nu zit het schakel technisch zo in elkaar.

http://www.humaxsettings.nl/satfunvraag2.jpg

 
Een keramisch condensatortje zit er nu in en het werkt perfect!

Stom om te denken om er een diode tussen te zetten want dan kan altijd 1 van de andere kaarten de andere van een ongewenste spanning voorzien.

Ook weer opgelost.

Bedankt voor de reacties, Pet123

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan