denk je helemaal dichtgespijkert te zitten!?!?!

X

xgabox

hebben we dit weer...!

norton 2003 pro loopt al een tijdje op mijn pc te dirigeren, komt er weer wat om de hoek kijken,,

gaat als volgt,,

bij het binnenhalen van mail van 1 van mijn accounts loopt er een virus mee binnen , die ook keurig herkend wordt.

nou moet je tegenwwordig ook gelijk gaan graven in norton, om te achterhalen wat het voor definitie had, omdat het complete bericht in je quarantine beland zonder verdere definities,

op het tabje " more " kan je voor dat je finish aanklikt , en em wegzet zien wie de afzender is en wat er mee gekomen is,

nu zie je een geen bijlage zoals je gauw zou verwachten maar simpelweg een onderwerp txt , deze luidt : FW:goldfish

dit virus blijft achter op je je mail server en houd alle mail tegen die na deze mail is vertstuurd. vraag je je mail opnieuw op krijg je exact de zelfde portie,, en so on and so on......!!

dit had ik dus met 3 mail accounts van verschillende providers,

twee van de providers ondersteunen ook Webmail, dus dan kan je daar inloggen om het hele mail bestand te bezichtigen en... als je wilt verwijderen dus, haal je de FW:goldfish er tussen uit kan je gewoon met je OUtlook express je mail weer als vanouds binnenhalen,

tot dat er weer een eierkoek tussen zit die een virusscanner maar niet nodig vindt natuurlijk..

wie heeft er een andere oplossing voor, omdit euvel te omzeilen zonder aansprak te maken op een voorbeeld als ik gaf met Webmail,,

providers en helpdesk hebben er dus voor de zoveelste keer geen kaas van gegeten, als je het ze uitlegd zien ze water branden,,

ik denk dat er veel mensen zijn die dit recent is overkomen, of zal overkomen,

in ieder geval een tipje dan om de " fout" te omzeilen,

verdere tips zijn dan ook welkom in de strijd tegen de verveelkindertjes die het nodig vinden een andere pc te verzieken terwijl ze er niets van profiteren,

je zal maar niets te doen hebben,,,, pffffffffffff!!

 
Je zou bv een 'Telnet'-verbinding naar de POP3box van je provider kunnen maken (POP3@provider.nl 110) 110 staat voor poort 110. Met de bekende Telnecommando's kan je zo je email box bekijken en ook emails deleten.

 
Download eremove, dat is een programma waarmee je kan inloggen op je emailserver en vervolgens berichten kan verwijderen.

 
ook het laatste probleempje opgelost,

ik heb gebruikt gemaakt van een programmaatje van mijn gebrilde vriend Satshow s.s.t.t !

dit heet mailwasher , raaaaaazendsnel inloggen met het programma op de server van je keuze, of allemaal tegelijk,

"foute" email worden direct herkend, en kunnen direct gedelete worden vanuit het programma, de overige mails kan je vervolgens op de normale wijze binnen slepen,,

iedereen bedankt dus!! Satshow in het bijzonder,

hier de directe link naar het proggie..

http://www.mailwasher.net/download/index.php?ver=18

je kan het maar hebben,,,,,,,,

 
geen dank xgabox was wat vroeg vanmorgen om hier een heel verhaal neer te poten dus maar effe via de pm gedaan.

 
Wel vreemd, ik wist er van dat satshow dat probleem ook gehad heeft, maar het lijkt mij toch een bugje van Norton 2003.

Ik heb totaal nog geen problemen ondervonden wat dit betreft met de Norton 2002, en ik krijg er ook zat binnen.

Strange.

Maar wat satshow je adviseerde is inderdaad een uitstekende oplossing, ook voor anderen, ook als je geen virusprobleem hebt is dit nog een hele fijne mailtool.

 
BT poesz,

nee een norton 2003 bugje is het zeker niet.

ik had het nml een aantal weken terug voor het eerst gezien bij een ander, deze had 2002 versie erop,

je moet ermee oppassen gewoon, ik vermoed dat er in de komende weken meer mensen last van gaat krijgen,,

providers zijn er nauwelijks tot niet van op de hoogte

 
Het kan heel goed kloppen wat je zegt, maar het lijkt mij er op dat Norton het virus niet geheel binnenhaalt alvorens het te weigeren, wellicht kan het dus ook de manier van instellen zijn.

In elk geval is nu een goede oplossing bekend, en da's het voornaamste, en ja.... voor virussen moeten we allemaal oppassen, het lijkt er wel op of er dit jaar meer rondwaren dan ooit te voren en de mensen zich slechter beschermen als ooit tevoren.

 
ja klopt ik las dat ze al zo ver zijn dat ze in add aware een trojan hebben gestopt, advies is om alleen de software of nieuwe updates van de officiele sites van hun te halen en nergens anders vandaan.

Ze hebben het nog in onderzoek.

 
Norton zit als soort 'proxy' tussen het mailprog en de server.

Volgens mij haalt Norton de mail op, scant deze en indien voorzien van een virus laat hij deze mail op de server staan en verbreekt de verbinding. IMHO is Norton een k#tpakket, domweg door de ondoorzichtige manier van werken. Je zou dit kunnen voorkomen door een scanner te installeren die de bestanden via Outlook binnenhaalt (En dus wist op de server), omdat de overige mail daar dan geen last van heeft. f-prot en norman doen dat bijvoorbeeld.

ps geen aandelen in genoemde bedrijven ;)

Skidz

 
Ik gebruik de business versie van McAfee die de bestanden tijdens het downloaden scant.

Nog voordat het bestand helemaal binnen is heeft de virusscanner het virus al ontdekt!

Het is misschien ook raadzaam om de heuristic scanner aan te zetten.

Het voordeel hiervan is dat op zo'n beetje alle verdachte pakketjes gereageerd word wat dus tevens ook een nadeel is.

De pakketjes die geen virus bevatten maar wel als zodanig herkent zijn worden gewist, tenzij je het programma instelt dat de gebruiker de actie mag bepalen.

Maar beter 10 valse meldingen als één te weinig.

Volgens mij heeft elke virusscanner wel een heuristic optie.

 
@Skidz: Tja ik kan er niets aan doen, ik heb diverse anti-virus dingen gehad, en Norton is wel een van de beste.

Die van mij haalt echt alle mail op, hij zit inderdaad als een soort proxy tussen de mailserver en het mailprogramma.

Maar hij haalt hier echt alle mail binnen, zit er een virus in, dan probeert ie dat te repareren en ik heb hem zo ingesteld dat als hem dat niet lukt, dat hij dan het virus wist of moved naar quarantaine waarvan ik ze dan regelmatig wel eens delete.

Ik heb ook AVP gehad, McAffee, F-secure, Norman maar allemaal voldeden ze niet aan mijn eisen.

De enige die in de buurt kwamen waren inderdaad Norman en F-secure, maar die waren te ongemakkelijk met updaten en verspreiding op alternatieve wegen.:)

 
Hoezo moelijk op alternatieve verspreidingen :biggrin: enfin ik heb na lang gebruik van NAV 2003 besloten om z'n concurrenten aan de tand te voelen, PC-Cillin 2002 doet bij mij nu de duurtest en ik moet zeggen dat het me absoluut niet onderdoet aan NAV-2003

Gaat zelfs een stuk vriendelijker om met het geheugen/recourses.

Alleen is de automatische update die veel frequenter is dan NAV voor alternatieve wijzen nogal tricky en niet aan te bevelen, gelukkig heb ik daar als eerlijke burger geen last van :)

 
Ik gebruik AVG van grisoft.com Een tot nu toe goed werkende scanner, en nog GRATIS ook! Dat moet toch wel goed in de oren klinken

 
ben het er wel mee eens, norton gaat ook hier het beste. ook de firrewall overigens.

inderdaad bt, lijkt het er op dat er meer virusen rondzwerven dan anders, en ik vrees ook dat het alleen maar meer wordt.

Daarom is het ook zo belangerijk dat IEDEREEN!!!! een goede virusscanner heeft en deze ook vaak genoeg updated (voorzover dit niet uit zich zelf gaat).

als iedereen de virussen snel genoeg te pakken heeft is de kans minder groot dat het verder verspreid wordt!!

Het moest verboden worden dat er nog pc's draaien zonder virusscanner. eigenlijk zijn deze pc's de oorzaak van verdere verspreiding is het niet???

groeten opeltje

 
De makers zijn de oorzaak van verspreiding van de virussen, niet computergebruikers.

Natuurlijk zijn er wel gebruikers die er haast om lijken te vragen, tis net als sex zonder condoom.

Een goed gemaakt en slim verspreidend virus doet enorm veel schade, al voordat zelfs de beste scanner hem tegenhoudt.

Daarom is een hele goede manier om virussen te stoppen, ervoor te zorgen dat er zoveel moegelijk verschillende combinaties van O.S.'en en programma's zijn.

Dan wordt het programmeren en verspreiden heel lastig gemaakt.

Want vergeet niet dat de virus bakkers dankbaar gebruik maken van het feit dat bijna overal windhoos pc's zijn te vinden.

 
mas3,

tuurlijk is het zo dat ze er dankbaar gebruik van maken dat windhoos op de meeste pc's zit. (zo had ik het nog niet gezien)

tja en eigelijk heb je wel gelijk, menig virus zit al op je pc voordat een beetje scanner hem ziet.

groeten opeltje

 
hehe, menig virus zit al op je pc als je net 1 seconde je netwerk kabel in je modem geplugt hebt! :) :)

 
De grootste virussen zitten meestal voor het scherm :biggrin: :biggrin:

 
mag ik de heren hierboven bedanken???

nu hier ook nav 2003 vast. de mail blijft in de mailbox hangen.

wel een virus gezien w32.yaha.f@mm

gelukkig hierboven de uileg, ik ga het ook maar effe proberen

groeten opeltje

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan