Katrein 522 met hd en probleem geluid

J

jepe

Ik heb een 2e handse Kathrein 552ci met harddisk. Het geluid loopt op geen enkele zender synchroon en bij opnemen wordt het erger. Deze ontvanger is ongeveer gelijk aan de Hyundai 820 ci. Weet iemand iets. Er is door een winkel een 40 mb ingezet in plaats van 20. Kan het daar aanligeen. Er zit de meest recente software in.

Ik heb de ontvanger 2e hands gekocht (via internet, en heb wel gevraagd of er gebreken waren). Moet de winkel hem terug nemen of zijn er andere oplossingen?

 
Ik heb ook een kathrein 552 gehad en daar zelf een 80 GB harde schijf ingezet. Problemen met synchroniteit had ik alleen soms met opnames op HD maar dan ook maar een enkele keer. Wat ik dan deed is de weergave pauseren (pijltje omhoog), twee keer pijltje naar links, vervolgens weer pijltje omhoog. Het geluid stottert daarna meestal een paar keer en liep dan weer synchroon.

Je kunt even de firmwareversie controlleren die erin zit. De nieuwste is 2.04. (firmware kun je downloaden bij: http://www.esc-kathrein.de ).

Al laatste zou je nog eens kunnen proberen om de ontvanger terug te zetten naar de fabriekstoestand (was volgens mij een menuoptie) en alle kanalen opnieuw inlezen.

Blijft het probleem dan nog steeds bestaan dan zou ik zeker weer naar die winkel teruggaan.

 
Laatst bewerkt:
De ontvanger wil ook nog wel eens gek doen als ie de tijd een poosje kwijt is geweest.(zonder signaal) Dit probleem is te verhelpen door hem op een goed signaal aan te sluiten, een kwartiertje te wachten en dan iets op te nemen. De melding`check harddisk`is dan meestal weer verdwenen.

Suc6

 
Satwilly en Duzz, bedankt, ik ga aan de hand van jullie tips de zaak nalopen. Zal resultaat laten weten.

 
Na alle punten te hebben nagevolgd moet ik helaas constateren dat het probleem blijft.

Zou het kunnen komen doordat er een andere hd in zit?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan