veranderen van bestandstype

I

ilya

Om een voor mij nog onduidelijke reden zijn een aantal bestanden " spontaan veranderd in een andere type.

B.v softcam.key wordt nu softcam.reg !!. Er zijn nu vele meerdere files op mijn gehele computer systeem spontaan dus verandert !!!

Ik heb e.e.a. getracht op te lossen maar no suc6 .

Wat heb ik gedaan :

Als je de file nu wilt openen , vraagt het systeem de file in de registers te plaatsen. Via BEWERKEN heb ik via notepad geprobeert de file op te slaan onder weer b.v softcam.key(Alle bestanden) Maar nee hoor, de extensie REGister komt weer terug.

Wat ik me wel kan herinneren dat ik een registratie bestand voor de aankoop van WINRAR in de dir van winrar moest plaatsen.Wellicht is daarbij iets fout gegaan.Wat weet ik niet. Ik moet zeggen WIN Rar werkt in ieder geval.

Kortom hoe kan ik permanent de type aanpassen, zonder dat ie automatisch weer het in een reg. file verandert !!

ILYA

 
Dat doet mij aan een virusje denken;-(

 
als het over windows 98 gaat kun je dit makkelijk oplossen

ga bij start naar het tabblad instellingen

kies daar mapopties

dan ga je rechts boven naar bestandtypen

zoek dan in de rij naar het key bestand

dit moet je markeren

kies dan bewerken dan markeer je open

weer bewerken en daar kun je toepssing starten met

kies dan bladeren en zoek in je windows directorie

notepad op

C:\WINDOWS\NOTEPAD.EXE

en klik op ok of zoiets en nu is het weer goed

geen virus dus maar gewoon een of ander vervelend proggie

als je autocad installeerd gebeuren er ook van deze dingen

suc 6

 
Ik heb volgenes de instruktie, thankx herbies, getracht het op te lossen, echter......

Na bewerken kreeg ik inderdaad

C:\WINDOWS\NOTEPAD.EXE

De opmerking : " de toepassing wordt gestart voor de actie "

Op OKE gedrukt en toe naar de verkenner en de file opgezocht , Helaas de extentie/type blijft registraties en Regedit.

Kortom je ziet ook de opmerking b.v Regkey openen met Notepad.

Ik kan dus nu de file Reg. bewerken dmv van Notepad, echte rtype blijft registratie ???? ipl van bv. Key

Ook via note lukt het niet als op te slaan als xxxxx .key

ILYA

 
Heb je al geprobeerd vanuit de dos prompt het ding te renamen???

Ik heb hetzelfde ook eens gehad, en tijden aan het klooien geweest voor ik het weer goed had.

Waarschijnlijk ben je ff vergeten het vinkje weg te halen bij "dit type bestand altijd met dit programma openen"

Succes

 
@Sjonnie hoe is ook alweer het DOS commando

Dus :

In de verkenner heb ik bij eigenschappen van b.viaccess.key de navolgernde melding.

Type registratie

MS Dos Viaccess.key

Je kunt het bestand alleen maar via de functie " bewerken" inzien en bewerken.

De funktie "Openen" bestaat niet.

Wat mij verder opvalt dat het icoon niet van notepad is, maar van regedit (registratie).

Ik ben er nu voor 100% erachter gekomen hoe dit is ontstaan :

Het probleem is onstaan daardat ik het serienr wilde checken in rarreg.key.Bij de eigenschappen van deze key werd vermeld type : registratie, terwijl er vermeld werd Onder MS Dos naam is Rarreg. Key.

Alle bestanden met de extensie . key zijn verandert van “ Key bestand” naar Registratie Bestand.

Het vervelende is dat bij de instrukties van Herbies ik nergens een Key bestand meer kan ontdekken , welke ik via Instellingen, mapoptie moet kunnen zien vermeld staan..

IK zou niet weten hoe ik b.v irdeto.key etc het type moet aanpassen in “keybestand”

ILYA

 
verderop in dat rijtje staat ook registraties

die zou je kunnen verwijderen

weet niet zeker of het helpt

maar het is te proberen

als je het woord key niet meer in de rij hebt staan kun je hem ook weer aanmaken door met een nieuw type te beginnen

suc 6

 
Ik denk dat ik eruit ben, ik heb inderdaad de reg. key verwijderd en na een uurtje proberen, proberen etc is het me gelukt een nieuwe type aan te maken met als type KEY bestand ( .KEY) en toe te voegen bij acties :

openen,

Vervolgens openen als standaard ingesteld en....

ik zag dat al mijn . key files waren omgezet van reg naar key .

Kortom de reg.files komen niet meer voor.

Ik heb begrepen dat deze reg. files rechtstreeks de data in de registers schrijven.In hoeverre dit voorkomt weet ik niet.Evenzo of het belangrijk is deze type file aan te maken.

We zien het wel.Ik kan in ieder geval weer op een normale manier mijn key files bewerken

Herbies en Sjonnie thankx

ILYA

 
@ilya

FF late reactie, maarja ik moet ook nog wel eens ff werken :sad::(:sad::biggrin:

Ben in ieder geval blij dat het gelukt is.

Commando is dus bijv.:

ren softcam.reg softcam.key

en dan veranderd alleen dat bestand, dus geen problemen als er meerdere files met .reg in de dir staan.

Handig om te weten als het weer eens gebeurt, hoef je niet meer zo lang te klungelen en heb je meer tijd om andere nuttige dingen te doen. :):)

 
ik heb presies het zelfde probleem gehad en wat bleek

ik had een programma uninstal en de pc uninstalde te veel

en hij maakte van alle .LLB extentsies .reg extentsies

ik heb het programma weer geinstaleerd en handmatig weer verwijderd ook uit het register en alles weer ok

 
ben blij dat het je gelukt is

en dat uurtje maakt niks uit

zo leer je wel je compie het beste kennen

als er weer zo'n probleem is los je het zo op

groeten herbies

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan