Hapklare brokken

Tech

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
948
Waarderingsscore
165
Punten
43
Leeftijd
62
Locatie
Doetinchem
Het valt me de laatste tijd op, dat er in verschillende reply's gewoonweg gereageerd wordt met het geven van complete kant en klare brokken ,het lijkt er dus op dat de strekking van de hobby zich een beetje naar de verkeerde kant trekt; te weten :hoe krijg ik zo snel mogelijk zoveel mogelijk kanalen in beeld.

Ik heb daarover op een ander board een reply geplaatst waarop gereageerd werd op de volgende manier, wat overigens een aardig idee geeft over hoe men over de hobby denkt:

eerst een stuk van mijn reply :

========>

De enige echte manier om beeld te krijgen/houden, is het telefoonnummer gebruiken van Canal+.

Die mensen helpen je op weg (of van de weg) naar beeld mits je wel beschikt over een origineel seca kaartje die dan ook nog eens geregistreerd staat.

Ik vind het van de zotte dat er zomaar gereageerd wordt met hapklare brokken terwijl de vrager in dit geval niet eens weet waarmee hij bezig is.

Verdiep je eerst eens in de materie voordat je je een meesterhacker gaat noemen.

<========

Waarop op de volgende manier gereageerd werd (let vooral op die ban op "dat andere board" :)

=====>

HOBBYBOB

Ben jij vergeten hoe je bent begonnen ,help de mensen een beetje in plaats van zulke negatieve berichten ,Dit hebben we op dit board echt niet nodig.Op dat andere board kreeg je touwens ook al een ban voor Uw houding.

Luxsat.

<=====

Met andere woorden: doordat ik mensen erop attendeer dat dit niets met de hobby te maken heeft ben ik negatief. :)

 
Ik zie bij ons niet echt hapklare brokken staan over het algemeen, bij andere boards zie ik dat meer gebeuren. Inderdaad wordt ook vaak alles voorgeknauwelt terwijl je aan de vragen kunt zien dat betreffende zich totaal nog niet met de materie heeft bezig gehouden, en alleen een programmertje gekocht heeft en "even wil weten" hoe hij die files er nu op moet zetten.

Dat is ook in mijn ogen een verkeerde manier van handelen. De tekst in je reply (de tweede alinea) komt waarschijnlijk wel wat strak over, maar zeker niet negatief, het is gewoon waar wat je schrijft. Mensen die dat negatief noemen, snappen ofwel de strekking van je reply niet, ofwel zijn (ondanks dat hun alias iets anders zou doen denken) geen hobbyisten maar vrijschakelaars.

Elkaar helpen in de hobby... natuurlijk! Daar zijn we voor. Maar een beetje hobbyist die al even bezig is, ziet meteen aan de vragen of iemand uit hobby-oogpunt een bepaalde vraag stelt, of dat het gaat om iemand die eigenlijk alleen maar files wil proggen.

Dat je dan geen voorgekauwd antwoord gaat geven is dan niet meer dan logisch.

Als je zelf niets meer te zoeken hebt door het overvolledige antwoord, waar is dan nog het puzzeldeel van de hobby? Waar is dan in feite nog de hobby op zich?

Vergelijk: Een modelbouwhobbyist kan ook een vraag stellen voor een schema'tje bijv. maar wil nog altijd zelf bijv. zijn vliegtuigje bouwen, zelf plakken, zelf schilderen, zelf besturen.

Als iemand daar vraagt voor een schema en je stuurt hem een kant en klaar en geschildert vliegtuig waar hij alleen nog maar mee vliegen kan, dan is de hobby over want zo kan ie het zich ook in de winkel kopen, zei het wellicht wat duurder.

Da's in feite hetzelfde.

 
Denk dat 80 % van de mensen die op de boards rondfladdert,het puur en alleen doet om zoveel mogelijk zenders te kunnen KIJKEN en dat het verder niet veel met hobby te maken heeft.

Hoop nu niet dat 80% van de users van dit board nu over me heenvalt...:)))

 
Klopt als een bus! Laat dan iedereen maar over jou heenvallen, degene die gelijk had ligt dan onderop:):):)

 
Dat is inderdaad geen hobby meer daar op het forum waar je het over hebt.

 
Eigenlijk een misselijke gedachte als je moet denken dat het percentage zo hoog zou liggen.

En het is nog vervelender dat ik bang ben dat je nog gelijk hebt ook. Als je echt de kliek bekijkt die overal rondzweeft, vaak de juiste antwoord geeft, zich dingen afvraagt en je telt daar enkele mensen bij die hobbyen maar alleen lezen en niet posten en je zet dat af tegen de gebruikersaantallen die je op de diverse boards ziet, dan ben ik zelfs bang dat het percentage nog hoger ligt dan 80%.

Bijzonder jammer.

 
Ik denk dat het hier wel mee valt. Hier is voor diegenen, die geen interesse hebben in de hobby niet zo veel te halen. Als je in nieuwsgroepen kijkt is dat heel anders. Het erge is, dat ze zelfs geen enkele moeite willen doen om iets te vinden. Het "Ik kan de keys / Files niet meer vinden" en "Wie stuurt me de nieuwe files" is niet van de lucht. In zulke gevallen heb ik ook nog wel eens de neiging om te zeggen "Ga maar naar C*n*l+".

 
Vooral op de nieuwere forums worden nogal veel kant en klare antwoorden gegeven. Newbie's kunnen zo eeuwig newbie's blijven zonder iets te leren.

En het is inderdaad jammer dat er nog zoveel mensen zijn die alleen maar op forums rondhuppelen voor keys en zo gratis en veel zenders te kunnen kijken.

 
:) Ik had niet verwacht zoveel reacties met dit topic te krijgen maar het is duidelijk dat ik niet de enige ben die dit opvalt.

Als ik zo rondkijk op de diverse boarden wordt er inderdaad alleen maar gevraagd naar files, links en weet ik veel wat voor site's nog meer.

Als Duck of Boris weer eens pleitte zijn breekt de paniek uit, en dat is iets wat ik absoluut niet begrijp.

Wat is er nu simpeler dan even een key'tje editten en weer terugzetten.

Ik ben er ook bang voor dat de grote groep voor beeld gaat en niet de achterliggende gedachte , DE HOBBY.

Gelukkig zijn er nog boarden met een goed beleid, waar het aanbieden van die brokken taboe is ,en zo moet het zijn.

 
Mag ik misschien ook een positieve noot aan deze ontwikkeling toevoegen ? Doordat er vele file's voor seca, irdeto enz.... te vinden zijn op het net, hebben de providers besloten om van codering te veranderen. Zo hebben wij dank zij die ontwikkeling toch op onze beurt ook weer de kans om ons te verdiepen in de nieuwe coderingen. Dat is toch de hobby ???

Misschien synisch maar zo is het nu éénmaal.

exDumber

 
Yep, dat is inderdaad het positieve er aan, we hebben weer wat te puzzelen, alhoewel ik zelf denk dat we nog meer hadden kunnen puzzelen aan seca maar vooral aan viacces bijv. die nu over gaat op viaccess/2 terwijl we nog veel meer aan /1 hadden kunnen ontdekken.

Wat betreft het irdeto en seca gebeuren heb ik daar ook geen problemen mee dat is ook een goede ontwikkeling.

Inderdaad hebben we wat betreft vrijschakelaars op dit board nauwelijks last gezien er voor hun hier niets te halen is of ze kunnen er niet bij.:)

En dat is net zoals het bedoelt is, en dat is wat ik bedoelde te zeggen met die vaste groep gebruikers, het is hier opeens heel rustig geworden, alleen de vaste kliek zie je steeds terugkomen, ook als het rustig is (enkele uitzonderingen v.w.b. nieuwe gebruikers daargelaten) en dat zegt genoeg.

Maar dat was en is nog altijd precies de opzet van dit board.

Doch het gaat ook niet specifiek om dit board maar over het algemeen en als je dan de explosieve groeit ziet van gebruikers over de afgelopen 3 jaar bekeken, en dan daartegenover het licht gestegen aantal echte hobbyisten, dan is dat toch bedroevend te noemen en voor ons des te meer reden om ons beleid op Satfun niet te wijzigen.

Voor dat soort mensen zijn er andere boards waar ze terecht kunnen, hier hebben we liever de echte hobbyisten, waarvan ook een klein deel het voor het kijken doet, maar zich daarnaast toch echt ook met de hobby bezig houdt en ook anderen helpen.

Doch zoals gezegd, het lichtpuntje is dat we nu wel weer wat extra's te puzzelen hebben.

 
Hallo allemaal

ik heb een aantal keren deze post gelezen

en ik moet toch even iets kwijt

ik heb me ook wel eens schuldig gemaakt aan hapklare brokken

te geven niet omdat ik me een super hacker voel

maar omdat ik dat ook eindelijk een keer kon doen

na jaren lezen en proberen en weer lezen (en weinig posten)

om maar niet de reply te krijgen gebruik de zoek Funktie

en ook ik heb soms ook wel eens een pas klaar antwoord gekregen (waar ik blij me was)

ik denk dat ik het wel een hobby mag noemen

want nadat ik van kabel over ben gegaan op sateliet en heel heel veel zenders er bij heb gekregen kijk ik 50% minder TV

en zit op het internet en met name op de satellit boards

maar gelijk hebben jullie wel

 
Oh maar begrijp ons niet verkeerd dadaman.

Zeker worden er wel eens hapklare antwoorden gegeven, ook ik heb die wel eens gevraagd en ook gekregen en ook gegeven, natuurlijk.

Soms heeft iemand gewoon een goed zetje nodig om verder te kunnen en niets is fijner, dan dat als je eindelijk wat kennis hebt vergaart dat je ook eens een ander kunt helpen.

Dat is ook helemaal geen probleem, integendeel.

Wat wij bedoelen met deze posting, is dat je tegenwoordig een teveel ziet aan hapklare brokken en de vragen hoofdzakelijk nog over files, keys, en key/file url's gaan bij heel veel gebruikers.

Zo nu en dan een kant en klare oplossing is geen probleem, maar wat opvalt is dus dat men nu teveel kant en klare oplossingen vraagt en dat er veel te veel gegeven wordt, terwijl dus een hele hoop dingen gemakkelijk zelf gevonden kan worden al was het maar door gewoon eens een search te doen op de boards, de databases van de diverse boards staan vol met interessante informatie.

Doch als Boris weer eens weg is, of duck, dan is er paniek, dat is wat wij bedoelen.

Dat is misschien in onze teksten niet zo duidelijk naar voren gekomen. Het is zeker niet onze bedoeling de mensen te zeggen nooit meer kant en klare oplossingen te bieden, dat zou hypocriet zijn.

Bedankt dus voor je reply, daardoor hebben we onze gedachtengang hieromtrent hopelijk ook voor andere meelezers duidelijker gemaakt.

 
Ja als je mensen helpt met niet hapklare brokken dan krijg je gelijk gezeur in je mailbox. Ik heb het idee dat een heleboel mensen denken dat ze recht hebben op andermans kennis.

Gelukkig zijn er nog steeds uitzonderingen op bovenstaande maar ze zijn schaars.

Als seca2 wat langer dicht blijft zitten droogt de stroom misschien een beetje op.

Zeeman.

 
ja oke heren en of dames dan begrijp ik het goed

in mijn ogen zit het zo

je hebt een key hobbyist

en je hebt een satelliet hobbyist

de key hobbyist is alleen maar geïnteresseerd in key`s hoe te programmeren en in wat voor module en wat je DAN kunt zien.

de satelliet hobbyist is in alles geïnteresseerd wat maar

op of met de satelliet te maken heeft.

ik denk ook dat als de seca2 , irdeto2 , en via2 nog een tijd dicht

blijven

er over een bepaalde tijd alleen nog maar satelliet hobbyisten zijn

omdat er dan eenvoudig gezegd te weinig key`s zijn voor de key hobbyist om het nog aantrekkelijk te maken

maar dit is mijn bescheiden mening

 
Hehe, om eerlijk te zijn ben ik ook een "key" hobbyist.

(maar ik probeer ze wel zelf te "vangen" :)

Enne, sathoppen is nog steeds een favoriete bezigheid van mij terwijl ik op dit moment met wat andere "zaken" bezig ben die veel plezier in de hobby geven!

 
Ja natuurlijk ben ik ook een Key hobbyist en vang ze ook zelf

dat is 1 van de onderdelen van de hobby

ik denk dat iedereen een key hobbyist is min of meer

alleen de satelliet hobbyist gaat verder in de hobby

en dat laatste zal altijd zo blijven want dat heeft niets illegaals in zich

mooi toch

 
Laat ik ook duidelijk zijn :) Ik bedoel dus niet dat ik tegen die hapklare brokken ben , sterker nog , ik ben ook niet zonder zonde, ik ben ook wel eens lui, maar wat ik dus eigenlijk bedoelde is dus dat ik steeds vaker vragen tegenkom van newbees (ook ik ben een newbee geweest) waarop gewoonweg gereply'd wordt met die kant en klare brokken wat dus niets met de hobby te maken heeft maar gewoonweg met kijken.

 
@dadaman en drz:

Ziehier in een van mijn reply's hierboven stond:

de echte hobbyisten, waarvan ook een klein deel het voor het kijken doet, maar zich daarnaast toch echt ook met de hobby bezig houdt en ook anderen helpen.
Die zinsnede past dus precies op jullie. Doen het ook voor het kijken, maar helpen ook anderen en proberen zelf de keys te vangen en toch een deel van de techniek te doorgronden om het zelf te kunnen doen.

Daar zit in mijn ogen een zeer wezenlijk verschil met de standaard vrijschakelaar "(zeg me hoe het moet dat ik kijken kan of stuur me files en dan zie je me niet meer totdat ik weer zwart heb en ik wil liefst zo weinig mogelijk leren en anderen helpen kost me te veel tijd)" want zo zie ik de standaard vrijschakelaar.

Voor de rest sluit ik me bij Tech zijn laatste reply aan.

 
hallo hobbyisten ik heb deze discussy even gevolgd over hapklare brokken het gaat iedereen natuurlijk om beeld te krijgen en ik moet zeggen het lukt mij heel goed danzij de hapklare brokken maar jullie hebben gelijk als je zegt ze weten niet waar ze mee bezig zijn want in mijn geval is dat gewoon zo ik weet nergens wat van ik weet niet waar ik moet beginnen om alles een beetje te volgen jullie als prof zal ik maar zeggen weten dat wel waarom zetten jullie niet iets op om bij het begin te beginnen om van voren af aan alles op een rijtje te zetten zodat ook wij als leek alles een beetje te kunnen begrijpen ik vind het in ieder geval best moeilijk ik zou het graag willen begrijpen maar snap er niks van leg het es uit

grt dolby

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan