ervaringen delen

denktenk

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
1.453
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
67
De dbox2 is een fantastische hobby-machine onder linux.En het is allemaal behoorlijk experimentel dus uitproberen is het voornaamste credo.

Toch is er heel weinig inside info over deze box te krijgen.

De ervaringen van een paar weken intensief met de box stoeien wil ik hier met jullie delen.

Voor sommigen is dit gesneden koek voor anderen zullen er handige tips bij zitten.

1) Flash laden.

Na lang proberen heb ik het voor elkaar om het via xp en een router te doen.

Er van uitgaande dat aan de standaard voorwaarden is voldaan (null-modem-kabel, kaart op half duplex 10mb/sec),

merkte ik dat ik na de stekker er opnieuw ingedaan te hebben, een paar keer op enter te drukken voldoende om het normale booten te stoppen via bootmanager

en als de zaak stilstaat "reset" te typen om het flashen te doen starten.

2) de Emu's verschillen nogal wat.

het ging er mij om dat neutrino goed liep. De andere toeters en bellen laat ik voor wat ze zijn.

De meeste onvolkomenheden waren vastlopers en het niet goed kopiëren van temp naar key file.

Dit kan je checken door dboxmanager als logger te gebruiken. (alle vinken uit behalve de compoort).

Buiten dat het dan een fantastsch loginstument is, kun je checken of de box goed loopt.

let er vooral op dat bij de ab-functie copy temp>key de files worden vergeleken,

en of bij het afsluiten van de machine de nieuwe key's inderdaad van var/temp naar var/key worden geschreven.

De meest stabiele en uitgebreide versie die ik ben tegengekomen is de "berlin"versie.

Alle opties die je zou willen wensen om goede controle over de machine te hebben, zijn in deze versie aanwezig. ( ecm-info, key-copy, system info en de emu controle)

Het enige nadeel van deze image is dat de emu al wat antiek is (v.049). Het updaten van via-digital ( nagra) en ticket (viaccess) wilde dus niet,

terwijl op nagra Polsat en tv-cabo geen probleem was. Viasat is een apart verhaal. onder .049 geen enkel up, terwijl onder .075 de 30 en de 40 wel een 01 meldden,

terwijl 10 niks deed ondanks de goede key's.

3) Bij regelmatig uitproberen is het maken van een backup van de hele /var via ftp altijd handig;-)

Key's uploaden gaat naar /var/key en /var/temp. De andere mappen worden dan automatisch bijgewerkt.

de settings worden geschreven naar var/tuxbox/config/zapit ( bouquets- en services.xml). de transponders gaan naar /var/tuxbox/config.

Satellieten/transponders worden buiten astra/hotbird slecht ondersteund. De satillites.xml geeft geen enkele garantie dat de boel goed wordt ingeladen.

Op eutelsat16 wordt een heel regiment default providers gevonden, maar geen van allen verschijnt in de settingslijst. Hoewel zatiteditor ze wel te voorschijn tovert,

maar de desbetreffende transponder geeft geen kanalen in services. Iets om uit te zoeken dus.

Dit is echt één van de zwakste punten van deze hobby-box.

4) editors

Dit waren tot nu toe vrij rudimentair. De editor van Locotus von Borg is vrij onhandig, en laat bij verplaatsing van premiere direct deze kanalen volledig over hun nek gaan.

Er is een nieuwe editor verschenen, Zapit Editor, deze is een verademing, hoewel er foutmeldingen komen, werkt deze editor zoals ie moet werken. Zorg er wel voor dat je tv EN speciale diensten zichtbaar zet;-))

5) Je kunt de box helemaal vol met mk's gooien ( meer als bv. MD) alleen wordt de box wel wat langzamer, maar dat is logisch;-)

Een "gewone" satbox waar nog nooit een kaart in geweest is, en die toch het meeste openzet is toch een aparte gewaarwording.

6) de kracht van de ftp

Via ftp kun je natuurlijk je box checken/ updaten en loggen, maar je kan ook de stream op je hd zetten en dat gaat heel goed. Het daarna op cd/dvd zetten is ook geen enkel probleem.

Maar ook heel leuk is om via ftp op al je computers ( met tuxvision) in je netwerk gewoon tv te kunnen kijken via je dbox2. Je kan zelfs zappen van een remote computer.

en weer natuurlijk opnemen. Een e-mail checker is ook aanwezig.

Kortom, een pracht apparaat voor weinig geld (euro 199) (als je er aan kan komen), die mij al vele uurtjes van verbazing en plezier heeft bezorgt, ondanks zijn experimentele status en frustaties mijnerzijds;-))))

Als er aan vullende opmerkingen en ervaringen zijn hoor ik die graag.

 
okee... bedankt voor deze leuke info!

Heb je al eens geprobeerd alleen de emu bins te gebruiken in een goed werkende image?

ik ben samen met nog iemand info aan het verzamelen (aren't we all...) en op een page aan het zetten. Zal je info meenemen in het geheel!

Als de het zover is zal ik jullie een accountje toesturen aangezien het een closed access web is.

Groetjes, JCsat (eh dbsat... jcdb... mmmm???)

 
En nog even ten overvloede: De meeste images die geleverd worden zijn wel erg vol. gevolg is dat als je een key update krijgt de boel raar gaat doen. geen plaats staat hierbij garant voor random verrassingen!

wat je kunt doen is even via ftp de games eruit kwakken. dat scheelt weer de nodige kaas en ergernis!

Groetjes, JC

 
hoi denktenk,is inderdaad een leuke machine en wat ok gemerkt heb ook zeer geliefd.

heb zelf ook een maar nog niet echt mee aan de gang geweest zal je bevindingen eens proberen of ik tot hetzelfde resultaat kom in ieder geval bedankt voor de informatie.

slopen is omgekeerd bouwen .

 
inderdaad een leuke post :)

ik heb zelf ook een dbox2 en ben er druk mee aan het pielen... helaas heb ik geen aanvullende informatie, want dat ding is zo uitgebreid en heb hem pas 2 dagen...

 
Eindelijk een image die doet wat ie moet doen;-))) :Lilalaunebär2.

Geen onnodige poespas, maar een recht toe/recht aan neutrino

Met een emu .85 en die decrypt viasat/ticket en viadigital wel goed;-)

Heeft tevens een scala aan instelmogelijkheden wat de emu betreft.

En een maintenance menu bij het opstarten waarin je via terminal commando's kan intypen.

En nu kun je ook een fav. lijst maken.

We testen lekker door;-)))

 
Laatst bewerkt door een moderator:
deel je naast je ervaringen de software ook ?

ik wil ook wel eens verschillende images proberen.

heb je zo een overzicht van verschillende software ?

alvast bedankt,

tCC.

 
Originally posted by denktenk Eindelijk een image die doet wat ie moet doen;-))) :Lilalaunebär2.


Geen onnodige poespas, maar een recht toe/recht aan neutrino



Met een emu .85 en die decrypt viasat/ticket en viadigital wel goed;-)



Heeft tevens een scala aan instelmogelijkheden wat de emu betreft.



En een maintenance menu bij het opstarten waarin je via terminal commando's kan intypen.



En nu kun je ook een fav. lijst maken.



ik heb deze er nu ook in zitten en kan m'n nagra keyfile niet openen via softcam (file staat er wel en wordt netjes tijdens het booten gecopied van keys naar tmp).

ook kreeg ik een error dat er geen kanalen in stonden NA een scan (tijdens het scannen vond ie er wel een hoop).

anyway, ook ik piel nog een eind weg :)

 
Ik heb mijn DboxII vandaag voorzien van de volgende versie:

Genius 1.6.x 20102002 2xI

MD-Checksum:56d940f1aff238eb36c9517066edb76b

Loopt prima op de Nokia Sat 2xI

Features:

-Startmenu

-Neutrino AU (Gbox074, GBox075, camd2)

-Neutrino NC11 (Newcamd11)

Blaauwe knop

-EPG Reset (2 x blaauwe knop drukken)

-Keycopy (kopieert de Temp key’s naar de Key;s directory)

-Keydateien erneuern (kopiert aus plugins Verzeichnis 2 Dateien ohne Keys

nur HMKs, Pr-IDs, PMKs)

-ECM Info (Version 1.71)

-Enx-Reset (ihr wisst schon)

-Satfind (kennt wohl jeder)

-SC AU -> on (für Newcamd11)

-System Info (zeigt freien Speicher der Box an)

-Videotext

-AU on/off

Softcam Menü

-automatiche Enx-Reset tijdens het schakelen

-Gbox=GBox074

-camd=GBox075

-SCard=camd2

Spelen

-Tetris

-Snake

-Yahtzze

Streamen werkt prima

Standby klok

Key Manager

-Irdeto,

-Nagra,

-Secca,

-Via

Geen toeters en bellen in de versie maar werkt prima, weinig vastlopers.

En eindelijk werkt het streamen naar behoren hier.

Groetjes ~Linux~

 
werken ook alle functies dan ?

ik heb bij een aantal images, onder andere bij die Lilalaunebär2, toch wel een aantal fouten gevonden hoor.

ik zal die versie van jou ook eens proberen en als ik meer info heb deel ik dat natuurlijk ook :)

 
lilalaune heeft inderdaad een zwakke satellites.xml.

Ik klap bij die versies gelijk mijn eigen satellites/bouquets/services erin.

Heb nu een settingsdlijstje met 7 satellieten.

Aleen de turksat42 werkt niet, want daar kan ik nog steeds geen goede sat.xml voor vinden, zelfde geldt voor eutelsat 16.

Maar die .85 emu die er in zit is toch echt de beste tot nu toe.

 
hallo,

ik heb even een vraagje,ik heb de 7 sat bouquets en de services geupload naar mijn dbox2.

dat is allemaal goed gegaan,maar nu vraag ik me af waar ik de transponder file kan vinden of downloaden.

of is dit niet nodig.

ben er net twee dagen mee bezig en het valt niet mee.

groetjes scooby

 
De transponder file heet satellites.xml die vind je een directory hoger dan de services.xml en bouquets.xml

Waar hij te downloaden is, is me niet bekend, waarschijnlijk zullen er wel te downloaden zijn bij de bekende links.

 
Probleem bij de dbox2 is gewoon dat er geen complete satellites.xml ergens te vinden is.

Als je nu ff je mailadres opgeeft in je user cp, zal ik je een satellites.xml mailen die ik in combinatie met de 7sats heb gemaakt, alleen turksat42 werkt niet, omdat ik daarvoor nog geen goede sat.xml ben tegengekomen

 
Laatst bewerkt door een moderator:
denktank,ik heb je pm gestuurd en bedankt voor jullie snelle hulp

groetjes scooby555

 
Eerste images waargenomen met Gbox versie .896.

Deze emu zet viasat open en doet dat, mits de keyfile goed is gemaakt, auto. Ticket blijft wel probs geven, maar dat doet ie overal;-)

 
ja ik had hem gistere ook al geprobeerd,en hij loopt erg goed op viasat.

groetjes scooby555

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan