debug mode

G

goto

Heb ook sinds een dag een philips d-box2,wil deze in debug mode brengen.

Er zijn dus 2 opties,met of zonder kortsluiting.

Voor de methode zonder kortsluiting heb ik als ik het goed begrepen heb,het bestand minflsh.tar.gz nodig maar deze is nergens of zeer moeilijk te vinden,ik heb tenminste geen resultaat geboekt .

Methode met kortsluiting is niet zonder risico,je kunt er de flash mee vernielen en das niet prettig.

Welke van de 2 opties is door jullie gevolgd en wat raden jullie me aan?

Zijn er ook neredrlandse d-box2 sites?

 
ik heb nog geen dbox2 (hopelijk wel binnenkort), maar heb er wel al veel over gelezen.

Die minflsh.tar.gz is moeilijk te vinden omdat hij niet vrij verspreid mag worden (in opdracht van de maker).

Wel kun je de source vinden op internet, en deze in Linux compilen tot dat bestandje. Helaas niet geprobeerd omdat ik geen dbox2 heb en nog geen linux op m'n sat-pc.

Matrix

 
Ik raad je aan dat niet zelf te doen. Hier zijn mannen genoeg te vinden die dat regelmatig gedaan hebben.

 
Als je het tegen Henk's advies in toch zelf wilt doen, dan stuur me maar een mailtje, ik heb die miniflsh.tar.gz wel voor je.:)

 
Ook vanuit windhoos is dit zeer simpel te doen , alleen gebruik je dan een andere minflsh uiteraard.

Dat die minflsh niet op het net staat heeft niet echt te maken met de maker van die minflsh maar meer met het feit dat er gebruik gemaakt wordt van bestanden die autheursrechtelijk beschermd zijn, die mogen dus niet zo maar verspreid worden.

 
@ denktenk

Laten doen kan ik nog altijd,ik wil eerst zelf een en ander proberen,mocht het niet lukken klop ik vast en zeker bij een van de heren aan.

@ Tech.

Ik wil het via windhoos doen heb je nog een paar tips waar ik op moet letten?

 
Gebruik de DboxBootmanager en maak gebruik van die minflsh.

laat de box booten vanuit x\minflsh\kernel\os

(x staat voor de driver waar je de zooi op hebt staan)

de nfs server zet je op x\minflsh

rarp server aan.

Laat de zaak booten en gebruik nadien het script ,debug mit minflsh.

Als het gelukt is zie je dat in de comterminal, als laatste staat er dan done.

Dan staat je box in debug en kun je met hetzelfde programma de gewenste image erin zetten.

En geheel tegen Denktenk's advies in zeg ik dat je het gewoon zelf moet proberen ,je kunt ondanks alle berichtgeving daarover weinig mollen zolang je je aan het boekje houd.

 
Ik kan tech zijn woorden alleen maar ondersteunen ik heb gisteren ook voor het eerst een box zelf gedaan en er is niks aan:)

 
@ Tech,thanks voor de tips,we gaan het proberen,zal jullie op de hoogte houden of er witte of zwarte rook uit de d-box gekomen is.

 
Da's een eenvoudige omschrijving Tech, maar ik zag hem liever iets gedetailleerder, net zoals de Duitse handleiding.

Dus als jij of mr. Hotbird dat kan regelen zou fijn zijn voor niet alleen mij, maar ook anderen met een dbox2.

Ik ga er van uit dat dit gewoon met windows kan en je er niet perse linux voor nodig hebt?

 
Het probleem is het verkrijgen van die minflsh data, het is niet een kleine file maar een compleet pakket met data om via een rarp server je dbox te laten booten vanuit die minflsh directory.

Dit is dus perfect te realiseren vanuit windhoos (ik gebruk XP) maar uiteraard ook vanuit Linux ,onder linux moet je er wel voor zorgen dat je RARP server goed ingesteld is en dat je de localhost goed invult.

Voor de rest gaat het echt zo simpel als ik al eerder omschreven heb ,ook al lijkt het zo simpel.

Indien er inderdaad vraag naar is, wil ik wel een keer een nl. faq schrijven welke ik op de Nerds server online ga zetten met daarin gedetailleerde omschrijvingen over de verschillende methode's ,er staat al een faq online op de nerds server voor degenen die dat nog niet gezien hebben, hij is (nog)in het duits en staat in de (dbox)software sectie.

 
Die Duitse faq heb ik ook. Verder ben ik voorzien van die miniflsh.zip die inderdaad uit meerdere files bestaat, en ook de tuner.so, de ucodes.zip en de yadd files.

Dus dat mag geen probleem heten.:)

Ben benieuwd naar een vereenvoudigde faq. Heb speciaal een netwerkkaartje gekocht zodat ik niet steeds hoef te wisselen met die wat er al in zit want dan heb ik steeds geen internet en dat wisselen is zowieso irritant.

Dus effe een 15 euro kaartje en hups.. geen geswitch meer, dat scheelt al een hoop.

 
Ik gebruikte tot voor gisteren gewoon mijn standaard kaart die ik voor de gelegenheid wel op een 10Mb hub heb gestoken.

Wisselen heb ik nooit gedaan dus hing ik tijdens het in debug zetten van de box gewoon nog aan het internet wat dus wel mogelijk is.

De hub hangt weer aan een router die naar het adsl modem gaat.

De rarp server start ik dus op de pc waarmee ik de box mee ga flashen wat in combinatie met de bestaande dhcp server dus goed gaat.

M.a.w. een aparte kaart is niet noodzakelijk maar kan wel zo makkelijk zijn dus.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan