eerste storm

luca

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
1.014
Waarderingsscore
1
Punten
38
Leeftijd
71
Staan alle antennes nog recht

gisteravond had ik geen beeld meer ,enkel de sterkste zenders kwamen er nog door waarschijnlijk een te dik wolkenpakket

ik hoop dat ze bij iedereen stand houden

Deze middag wordt het ergste verwacht

 
Hier deed en doet alles het nog.

Alleen momenteel flinke windstoten!!

Fiew.....niet normaal.

Schotels staan nog recht ;)

 
mmhwaah, geen last van de wind hierzo.

De schotels staan hier op een plat dak op 9 meter hoogte in de volle wind.

Ik durf ze alleen niet te draaien... :) :)

 
Oei, hier zijn 2vd5 schotels toch omgewaaid.

Ze stonden gemonteerd op een schommel :)

Op een ijzerenbuis met 2 stripjes ijzer langs elke kant van de buis naar beneden, mocht niet baten, de hele pijp is afgebroken.

Aan de schotels mankeert niets ;)

 
kan je nu weer schommelen, FLUP !!!!

vergeet niet je helmpje......

 
Hier ook geen last van de wind.

Grote fundatie van beton in de tuin.

Steiger pijp vol met beton gevult,staat als een huis.

Alleen arme DiSEqC motoren.

Maar alles doet het hier nog.

 
Ik heb ze met tegelpoten op het platte dak staan ,tot op heden staat alles nog maar ik ben met een harde windstoot zo nu en dan wel ff het signaal kwijt, en nu maar hopen dat het niet zo gaat als voor drie jaar terug ,toen lag de zaak na een storm in het gras ,enniet meer te gebruiken helaas.

 
1 van de draaibare schoteltje sttat pal in de wind,die heb ik uit voorzorg maar ff zo gedraaid dat ie het minst wind vangt.

Andere 2 staan achter het huis laag aan de grond dus daar geen problemen mee.

Ben nu wel blij dat ik niet aan de kust woon,zag op teletekst Rotterdam windkracht 23 staan.

 
Hier staan ze gelukkig nog .

3 schotels: L+H 80cm op een tegel voet in het gras,Cober 93cm aan buiten muur van het huis(gelukkig van steen)Ptt 120cm op het dak van m'n houten schuurtje.

Ik hoop dat het schuurtje blijft staan met deze windkracht.

Gr Ghost.

 
Windkracht 23 ?????? Dat is een unicum, dat heb ik in de tijd dat ik op deze wereldbol rondloop nog niet meegemaakt.

 
mijn 2,4 meter staat er gelukkig nog

beeld valt wel weg door af en toe heftige bewegingen

heb nog wel even de bout verbindingen gecontroleerd

die willen nog wel eens wat los gaan zitten

verder geen problemen

alleen de oude schotel die plat en los op het dak lag

1,5 meter ligt nu in het gras

die waaide zo uit mijn handen voordat ik hem naaar beneden kon laten

gelukkig is hij van kunstof en wilde ik er een waterspel van maken

dus niks aan de hand

groeten vanuit een stormachtige betuwe

 
Whoehahaha, da's weer echt iets voor die badmuts, he flup?

Ik dacht dat die dingen toch veel steviger stonden.:biggrin:

Anyway, ik heb er 3 aan een paal hangen, 1 boven de deur en 1 op een paal die in de grond zit, da's mijn draaibare.

2x60cm, 1x 95cm, 1x kuntstof 1.10m en 1x echostar 1.50 m dus dat kan bij elkaar genoeg wind vangen.

Maar 0 van de 5 schotels hebben zich verschoven en signaalproblemen heb ik ook niet.

 
Nou hier in de achterhoek is het al iets minder aan het spoken maar ondanks dat heb ik wel iets last van de wind ,in de vorm van het af en toe wegvallen van het signaal, er wordt ook zo enorm aan die schaal getrokken ,ook staat dat gekke ding nu midden in de windstoten die behoorlijk te noemen zijn.

Voor de rest staat alles nog op dak :) op de tegelpoten , de 1.20 deltastar en een 90 cm deltastar.

Maar waar zou het spul ook heenmoeten met als die tegels , het lijkt wel een terras van grindtegels..............

 
Originally posted by Black Tiger Whoehahaha, da's weer echt iets voor die badmuts, he flup?


Ik dacht dat die dingen toch veel steviger stonden.
:biggrin:

 


Anyway, ik heb er 3 aan een paal hangen, 1 boven de deur en 1 op een paal die in de grond zit, da's mijn draaibare.



2x60cm, 1x 95cm, 1x kuntstof 1.10m en 1x echostar 1.50 m dus dat kan bij elkaar genoeg wind vangen.



Maar 0 van de 5 schotels hebben zich verschoven en signaalproblemen heb ik ook niet.
van die op de schommel had ik het wel verw8.

Waren 2 schotels op een 5cm doorsnee buis (hol van binnen) en met 2 stips van +/-10cm aan de schommel vast.

De schotels stonden ook nog net boven de schutting uit en met de achterkant in de wind....tja dan gebeurt dat he ;)

 
Zag (en hoorde) vanmiddag wel de schotel van de achterbuurman voorbij komen.

Maar de mijne staan nog binnen, dus als die wegwaaien, heb ik een groter probleem (en geen dak meer).

 
Nou, /me woont op 5 min. fietsen van het strand (Met meewind nu 1 minuutje ;)) en het spookte hiero behoorlijk... Me tijdelijk opgestelde Greg (Ja Black, hij doet ut nog ;)) zal ik vanavond ff op een steigerpijp plakken ipv een kunststof buis ivm zwiepen. Gelukkig had ik nog een 65 in de reserve in de luwte staan, anders gisteravond geen Robinson voor ut vrouwtje...

Ben gisteravond ff naar het strand geweest, was echt nie leuk meer. Ben nu gezandstraalt aan een kant...

Skidz

 
m/sec schaal van Beaufort kenmerken op zee

0 - 0,2 0 spiegelglad

0,3 - 1,5 1 lichte rimpels

1,6 - 3,3 2 kleine golven zonder brekende koppen

3,4 - 5,4 3 kleine golven met hier en daar brekende koppen

5,5 - 7,9 4 vrij veel schuimkoppen

8,0 - 10,7 5 matige golven met overal schuimkoppen

10,8 - 13,8 6 grote golven met veel grote koppen

13,9 - 17,1 7 schuimkoppen in windrichting

17,2 - 20,7 8 vrij hoge golven met afwaaiende koppen

20,8 - 24,4 9 hoge golven (7m), zware schuimstrepen, lopende rollers

24,5 - 28,4 10 zeer hoge golven met lange overstortende kammen en zware rollers

28,5 - 32,6 11 buitengewoon hoge golven (12m) met verwaaiende golfkamranden

32,7 - meer 12 lucht gevuld met schuim en verwaaid water

Max was 71 knopen in Knokke ;-)

Er was hier een puber op de dijk aan't inline-skaten , die heeft het niet gehaald........

 
Pff, storm zo goed als over en de 2 Hirschmann schotels van 88 cm staan nog op hun motortje.

En zo te zien werkt allen nog correct, maar ga voor de zekerheid toch nog even op het dak kijken of alles nog stabiel staat.

De 2 schotels staan elk op een eigen jeager HtoH mount en tegelvoet (met tegels er in uiteraard), en verwacht eigenlijk geen problemen.

Hooguit dat er een schotelarm is scheefgewaaid ofzo, omdat ik de Astra toch moest corrigeren vanochtend.

Iemand nog schade gehad?

 
Heeeee drz,

Blij dat alles nog intact is.

Hier gelukkig ook.

Alle 3de schotels hebben het overleefd,terwijl de dakpannen van de buren(en achter buren)door de lucht vlogen.

Gr ghost.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan