extra explorer window langzaam

sjonnie5

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
671
Waarderingsscore
1
Punten
18
Sinds ik sp1 geinstalleerd heb, is m'n explorer langzamer geworden. Vooral als ik met de shift toets een extra window open (lekker makkelijk met het lezen van forums).

Als ik dus een extra window open, krijg ik enkele tientallen seconden alleen maar het zandlopertje en daarna opend het nieuwe window pas.

Als ik maar binnen 1 window blijf werken, gaat het wel redelijk snel.

Iemand enig idee of dit met een bepaalde setting is op te lossen??

 
Geen idee. Heb je alle andere updates en fixes ook gedraait? Ik heb er hier geen last van met meerdere windows, maar ik heb dat explorer afsluit probleem dat de explorer nog zo'n 20 tot 40 seconden van het geheugen gebruik blijft maken.

Volgens mij is er gewoon ergens een bug in de explorer van XP waardoor dit soort strange problemen allemaal ontstaan.

Wat je wel kunt doen is eens kijken bij de eigenschappen, en dan bij verbinding en dan lan instellingen en even zien of je een vinkje hebt staan bij "explorer instellingen automatisch configureren" dat kun je dan weghalen, zorgt namelijk ook nogal eens voor vertragingen.

 
Net ff gechecked, maar automatisch configureren staat al uit, dus die is het niet.

Maar welke updates en fixes bedoel je??? Ik heb na xp1 geen extra updates meer gedraaid.

 
Gewoon even windowsupdate draaien en zien of er nog iets tevoorschijnt komt.

Zoniet, dan heb je alles gehad. En dan ben ik bang dat ik het ook niet meer weet.

 
probeer ik.

In iedergeval thanks :):)

 
ik heb het hier met het opstarten van de internet explorer dat het soms 20 sec duurt voor dat ie in beeld komt, en soms is ie er meteen is heel verschillend heb hier alle updates van xp er op staan dus daaraan kan het niet liggen, dan zou je zeggen er is iets geinstaleerd dat mee loopt maar heb hem van de week helemaal opnieuw geinstaleerd en dan doet ie het ook terwijl er helemaal niets erbij is geinstaleerd.

ik heb geen enkel idee wat dat kan zijn.

cu

 
@cb0rmn

Dat is dus precies het probleem wat ik ook heb.

Vaag probleem :sad::(:sad:

 
Dat het lang duurt voordat ie komt is volgens mij ook een bekend probleempje. Het heeft iets te maken dacht ik met het automatisch zoeken naar aanpassingen of iets in die geest.

Dat moet je uitschakelen, ofwel bij services ofwel in de registry dat weet ik niet meer precies, dan schijnt het goed te gaan.

Dit kwam ik ofwel tegen op het board wat ons niet ligt, ofwel op de microsoft site, dus je zou op beiden kunnen gaan kijken.

 
Thanks

Zal eens gaan kijken, ben bij microsoft al geweest en niks gevonden, op het andere board nog niet geweest :):).

Kom daar niet zo vaak.

 
oke dus er is wel wat aan te doen (gelukkig) ,maar nu nog even zoeken wat ik nu uit moet zetten , want het is knap irritant.

ik hoor het graag als iemand wat weet , maar ik ga ook zelf nog op zoek .

alvast bedankt sat colega's.

 
Het kan ook zijn dat het bij een van die windowsxp tricks en tips sites stond.

Ik heb diverse dingen gevonden om xp te verbeteren, o.a. ook in een nummer van C-idee.

 
@BT

weet jij mischien nog welk nr. van c-idee??

Zal die dingen in ieder geval eens bij elkaar zoeken, en kijken of ik daar wat vinden kan.

 
Sorry, was een verkeerde vergissing. Viel me net in dat het geen C-idee was maar een ander computerblaadje wat in dat betreffend nummer van voor tot achter vrijwel over XP ging en handigheidjes.

Zoek op google eens op XP tips en tricks, kom je ook diverse sites tegen om xp te tunen, daar heb ik het ook bij zien staan. Zal als ik tijd heb nog ff kijken of ik het nog vinden kan. Zoja plaats ik de url wel.

 
alvast bedankt bt voor de moeite en ik hoop dat ik dit probleem gauw kan verwijderen.

thanxx

 
@BT

Denk dat ik het blad dat jij bedoeld ook nog ergens heb:),is van een paar maanden terug volgen mij. Rond de vakantie periode.

 
Ja dat klopt, was van rond de vakantieperiode, want ik heb net voor de vakantie mijn nieuwe pc gekregen en net na mijn vakantie 2000 er af gegooid en XP er op gezet en toen dat blaadje te leen gekregen van een kennis.

 
Op deze site is wel een en ander terug te vinden wat betreft tweaking xp

bij mij draait hij nu perfect met enige aanpassingen http://members.aol.com/axcel216/

 
ik denk dat ik het nu MISCHIEN gevonden heb maar ik juich niet te vroeg maar ik heb er nu voor de 2 dag geen problemen meer mee.

ga naar START en dan naar CONFIGURATIESCHERM en dan naar

SYSTEEM en dan naar AUTOMATISCHE UPDATES en zet het bovenste vinkje UIT.

vanaf dat moment had ik dat ie weer direct opstarte de explorer dan .

maar nogmaals ik juich niet te vroeg.

 
Net ff gecheckt, maar die stond bij mij al uit. Dus is dat waarschijnlijk niet datgene wat het probleem veroorzaakt. (altans niet bij mij).

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan