Elec schema voor whirlpool wasmachine

sjonnie5

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
671
Waarderingsscore
1
Punten
18
Zitten er nog reperateurs van witgoed op het forum hier????

Ik ben namelijk op zoek naar het elec. schema van een whirlpool wasmachine AWM 275-1000.

Wie kan mij hieraan helpen???

 
Bestaat daar een schema van dan?

Ik dacht dat ze gewoon dat hele ding onder de prik hadden gezet.

Grtz,

 
LOL :biggrin::biggrin::biggrin:

Misschien als je een ouwetje heb en je raakt 'm aan en de haren gaan omhoog, Dan staat het hele ding onder de prik :biggrin::biggrin:

 
@Satwilly

De klok blijft halverwege stilstaan, als ik 'm dan iets doordraai doet ie het weer ff, weer doordraaien en weer ff lopen enz :sad::(.

Heb ook al van iemand gehoord, dat dan misschien het verwarmingselement kapot is, maar kan dat ding dus mooi niet vinden:(, en kan 'm dus ook niet doormeten.

Dus als je me hiermee verder kan helpen GRAAG.

 
Zit er geen vuil in de pomp ? Als de pomp vast zit dan wordt het water niet weggepompt en daardoor ook niet de niveau-schakelaar gemaakt en blijft de klok stilstaan.

Succes Hans

 
Zoiets moet het zijn, vaak zitten er op de trommel temperatuurschakelaars. Sommige zijn om te meten of een gewenste temp. gehaald wordt, andere om een overschreden temperatuur te melden. Het zijn vaak zwarte dingen met 2 schuifstekkers erop. Ik zou deze stuk voor stuk even doorverbinen om te weten te komen of de klok dan weer gaat lopen. Probeer er achter te komen wanneer in het programma dit gebeurd.

Suc6

 
Niet alles wat aan de kuip hangt met stekkertjes eraan is een sensor hoor.

Die hele grote,(meestal ovale) das dus je verwarmingselement.

En die zit doorgaans helemaal onderaan in die kuip, zodat er zoveel mogelijk water bij kan komen, en ie dus niet al te snel zal verbranden.

Als je die doorverbindt ben je er ook snel achter dat het niet goed gaat: de stoppen vliegen om je oren zodra de machine wil gaan verwarmen.

De sensoren zijn vaak niet veel groter dan de doorsnee van een 50 eurocent stukkie, meestal zelfs kleiner.

Heb je iets dat met dunne slangetjes naar je kuip gaat dan is dat een niveau sensor.

Die dunne slangetjes kunnen verstopt raken door een grijzige massa van zeep en vuil.

Je zou die es kunnen proberen schoon te blazen, of te prikken met de draad uit een fiets-remleiding, nu je het ding toch open hebt liggen.

Kijk dan wel uit dat je het slangetje niet lek prikt.

Zo, heb je weer wat te proberen.

Succes ermee.

 
Bedankt voor alle reacties, ik heb vandaag gesnipperd, maar ben bang dat ik drukker ga worden, dan als ik was gaan werken :biggrin::biggrin::biggrin:.

Maar ik ga alles ff proberen en testen, en laat jullie wel ff weten of het gelukt is.

 
Als we hierna helemaal niets meer van je horen weten we gelijk dat er iets niet goed is gegaan. :)

Succes!

 
Ach een beetje prik op zijn tijd is goed voor het hart :biggrin::biggrin::biggrin:.

Ik heb de haren al wel vaker stijl omhoog gehad, en het tikkertje loopt nog steeds goed (denk ik :biggrin::):biggrin:)

 
HIJ DOET 'T WEER.

Bedank allemaal voor jullie hulp, het ding loopt weer. 1 was al weer klaar en de 2e loopt nog steeds.

Probleem was de slang tussen trommel en pomp zat verstopt, door een SOK :):).

Snap niet hoe dat ding erin komt, maar weet nu wel hoe ik 'm eruit kan halen:biggrin::biggrin:

Heb de hele machine gesloopd, en zeker weer een hoop geleerd.

 
Daar heeft whirtpool wel vaker last van.

Kijk eens of hij veel speling in de tromel heeft het kan zijn dat de lagers er uitliggen of dat de as los op de trommel zit.

Zo niet dan heb je een keer pech gehad dat de sok bij de trommel langs is gegaan:)

 
Je weet het, de verdwenen sok komt altijd tevoorschijn als je zijn tegenhanger al hebt weggegooit! :biggrin:

 
De vrouw was die sok al wel ff kwijt ja, maar dan denk ik eerder aan de honden dan aan de wasmachine :biggrin::biggrin:.

De trommel is trouwens nog wel spelingsvrij, ik had dit voor de zekerheid al ff gecheckt, dus ik hou het er maar op dat het een toevalstreffer was.:)

Het zwarte geld is nu trouwens wel mooi wit geworden, ik wist niet eens dat er nog zoveel in zat:biggrin::biggrin:.

De tegenhanger van het ding was er nog wel, maar liggen nu allebei in de kliko, die ene is nu zo vaak gewassen dat ie versleten is :biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan