PMC verwarring ...

  • Topic starter redneck eyeball
  • Startdatum
R

redneck eyeball

Hoe zit dat nu met die PMC spullen ?

Wat is dat precies ? En met de nieuwe QME module kan je die toch zien ? Maar wat kan je er dan mee ?

En waarom is het nodig telkens een nieuwe lijst up te loaden, waarom past de Humax zich niet zelf aan ?

Hoe kan ik zelf zo'n lijst maken, of hoe weet ik wat de juiste setting moet zijn ?

Bon, ik weet het, veel vragen, maar ik moet toegeven dat dit stukje van de Humax voor mij onbekend domein is ...

Wie weet hoe de vork juist in de steel zit ?

CU

Red

 
Hoi Red,

eigenlijk moet je het gewoon even doen ;)

Een leuk kanaal om nu mee te spelen is Cartoon Network van het franse C+ (op de Astra 19E). Is zojuist omgegaan van SECA1 naar SECA2, maar is nog steeds te zien via Viaccess1.

Met de "originele" (engelse) versie van ToH2.0, heb je een standaard PMC-tabel meegekregen. Deze laat Cartoon Network via SECA kijken, dus zwart beeld.

Via de QME-module ("?"-knopje) kun je wat gegevens over Cartoon Network halen, zoals de Service ID.

Ga nu naar het tabje PMCT (na "EPG"-knopje), als het goed is sta je nu al op de juiste service-ID (of Channel ID). Nu kun je om te beginnen de CA-ID veranderen van 0100 (SECA) naar 0500 (Viaccess). Zoek nu de juiste ECM-id's en Ident hierbij. (Als het goed is staan die in een pop-up windowtje rechts.)

Nu terug. Ik moest wel even van kanaal wisselen, voordat het werkte, maar daarna had ik dan ook bewegend beeld.

Zo kun je de meeste Franse zenders die over zijn gegaan, maar ook in Viaccess1 uitzenden, terughalen.

Schrijf al je veranderingen op, en stop ze in een voorgebakte PMC-lijst.

Nog twee dingen:

1 De veranderingen die je maakt, zijn maar tijdelijk. Ze verdwijnen na het uitzetten van je Humax.

2 Een eventuele nieuwe PMC-lijst die jij naar je Humie download overschrijft de vorige. Eventuele goede settings van de vorige lijst kunnen daarmee verdwijnen in de volgende lijst. Het is daarom raadzaam de lijsten van te voren na te kijken, om verrassingen te voorkomen.

Groetjes,

:cool:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan