phlips dxs6073 en monblock

J

JB

hallo allemaal,

Een vraagje kan ik een monoblock voor astra en hotbird gebruiken op een philips dsx6073 ?? moet ik dan eerst de astra scannen vervolgens alle loze kanalen verwijderen en vervolgens de hotbird erbij scannen ??

Mvg

 
Info van de site Benni, misschien heb je wat aan deze info.

HOE PROGRAMEER IK MIJN SECABOX IN VOOR ASTRA/HOTBIRD?

Doe als volgt en geniet van honderden kanalen.

De Hotbird lnb sluit u aan op uitgang B van de switch, de Astra op de A uitgang. Nu moeten de kanalen gezocht worden. Op de afstandsbediening drukt u ; Menu, 5-5-ok-2-ok-schotel 1-ok.( Bij een monoblok lnb plakt u de Hotbird lnb af met aluminium folie)

Als de receiver alle kanalen ingeladen heeft, zet u de ontvanger even op STAND BY). Iedere keer als u nl op de stand by toets drukt, worden alle wijzingingen opgeslagen. Dit om te voorkomen dat bij stroomuitval alles weer gewist wordt. Vervolgens wist u alle kanalen die u niet wil bekijken. Dat zijn er heel wat, ga er dus maar even rustig voor zitten. Dit is om ruimte te maken voor de Hotbird kanalen. Vervolgens drukt u weer menu, dan 5-5-ok-2-schotel 2-ok. Nu leest hij alle Hotbird kanalen in. ( Bij monoblok lnb astra afplakken). En klaar is uw ontvanger.

De echte freaks zullen zoveel mogelijk kanalen van Hotbird willen zien. Daar is nog een truukje voor.

Je wist de kanalen die je niet wil zien en laat de ontvanger steeds weer kanalen toevoegen. Iedere keer toets je nu menu-7-B (antenne instellen) een andere frequentie in bij antenne 2. En dan steeds een hogere als de vorige. Dit alleen doen als je weet wat je doet! Na 5 of 6 keer heb je alle kanalen die er zijn.

Natuurlijk is het beter hiervoor een ontvanger te nemen die zonder problemen alle kanalen naar binnen laadt. Alle Humaxen, Echostars en andere merken hebben hiermee geen problemen. Dit is een fout geweest bij het ontwerpen van de zogenaamde Canal + seca ontvangers en hiervoor hebben al vele mensen over geklaagd bij Canal+.

 
Laatst bewerkt:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan