Kleuren & Contrast

V

vladimir

Ik heb een breedbeeld van LG gekocht en de kleuren en het contrast is waardeloos.

Ik heb in mijn nokia 9500 met DVB200 in het menu gezocht en kan nix vinden om het signaal aan te passen zodat het beeld beter wordt.

Heb ik iets over het hoofd gezien of zijn er andere mogelijkheden in het menu, zonder dat ik de tv moet vervangen?

Gr Vladimir

 
De kleuren en contrast zijn via RGB altijd wat fletser (lees natuurlijker) omdat er bij de kabelmaatschappijen behoorlijk aan het signaal word gesleuteld.

Tenslotte moet er aan het einde van de kabel-tv kabel ook nog een bruikbaar signaal boven de ruis uit overblijven.

Ik vrees dat je het een en ander met de tv handmatig naar eigen smaak moet aanpassen!

Heb je al eens een andere ontvanger op het toestel aangesloten?

 
Het is in dvb2000 wel aan te passen maar dat raad ik af, het gaat namelijk door het ingeven van hexwaardes in het expert menu.

Als je de kleuren bij wilt stellen kun je dat beter op de tv doen.

 
Met dvb2000 en alleen je satelliet ontvanger heb je in principe niets met het (vaak slechte) kabelsignaal te maken.

Met digitale satelliet moet het beeld gewoon een plaatje zijn, als het bij jou waardeloos is en het is een nieuwe tv, zou ik ofwel de instellingen van de tv eens nakijken, en als het dat niet is, dan toch maar eens gaan vragen voor een goede tv. :)

 
Bedankt voor de antwoorden,

Ik heb er ook een Philips aan gehad en het beeld is niet beter.

Ik zal de leverancier hier verder over inlichten en zal kijken of wij er een oplossing voor kunnen vinden.

Wat voor een tv wordt er aangeraden (prijs kwaliteit)

Gr Vladimir.

 
ik heb mijn nokia 9500 gewoon via rgb aangesloten

niks fletse kleuren gewoon dezelfde kleuren als van de dvd speler

als je nokia het op de philips tv het ook niet doet zou ik toch aan de ontvanger twijfelen

ik dacht dat er wel tooltjes bestonden om de kleuren van de nokia aan te passen maar die werken alleen via scsi

maar als je de nokia reset met de drie knopjes op de voorkant dan moeten de kleuren via rgb gewoon goed zijn niks flets

probeer eens de nokia op svhs te zetten kijken of het dan beter is

de nokia heeft ook een testbeeld

heb je niet een dvd speler om de rgb of svhs te testen

suc 6

 
Is altijd nog een optie.

Zo is er de mogelijkheid wat te prutsen aan je scart aansluiting.

Als eerste moet je voor de gein es met een multimeter (bij uitgeschakelde apparaten!) op weerstand meten aan de aansluitingen red/red ground, blue/ blue ground en green/green ground .

(15+13, 7+5, 11+9).

Daar moet je 75 ohm meten.

Is dat hoger, dan verklaart dat al iets.

Klopt dat wel dan kan je die waarden een heel klein beetje omlaag halen (doe niet meer dan 56 ohm totaal).

Hierdoor blijft er minder spanning over voor het scherm, en wordt het dus donkerder.

Het zou kunnen zijn dat je scherm een signaal van 0,7 volt top-top verwacht en je nokie er 1 volt top-top uitgooit.

De oplossing is dan hetzelfde.

Je kunt in dat geval wel uitrekenen welke waarde je bereiken moet.

 
Laatst bewerkt:
Tja, misschien is je scartkabel wel "rot"!

 
Ja kan goed, probeer eens een andere, liefst volledig bezette scartkabel.

En ik moet toegeven dat als hij het op de philips tv ook niet lekker doet dat je dan inderdaad eerder aan de ontvanger zou moeten denken dan aan de tv.

Een hardware reset kan dan wel helpen ja, in ieder geval het proberen waard.

 
Bedankt heren,

Alles geprobeerd zonder resultaat.

Ik ben terug gegaan naar de zaak waar ik hem heb gekocht en naar een andere gekeken.

Deze heb ik in zijn geheel weer terug gegeven.

Kijken of de Philips breed beeld het beter doet.

Gr vladimir.

 
Eh, nog een kleine tip:

Zet geen TCM op om het beeld te beoordelen! :biggrin:

Succes met je Philips, ik ben benieuwd!

 
Wij zijn ff op pad geweest en naar verschilleden tv gekeken en moeders wouw er ook een meubeltje bij. De ene mooier dan de andere uiteindelijk moesten we kiezen tussen een Philips of een Loewe.

Loewe had er geen mooi meubeltje bij maar het beeld was goed. ….. moeilijk.

Deze laatste zaak heeft nog een merk er naast lopen …………… :) :):)

Het is gewoon prachtig, een beeldje als een plaatje en het ziet er gewoon ook noch mooi uit ook. En het meubeltje is vervangen door een draaibare poot.

Het is een genot om er naar te kijken ook al staat het uit. :)

Mvg

Vladimir

 
Is het een Philips geworden?

 
Originally posted by vladimir Wij zijn ff op pad geweest en naar verschilleden tv gekeken en moeders wouw er ook een meubeltje bij. De ene mooier dan de andere uiteindelijk moesten we kiezen tussen een Philips of een Loewe.


Loewe had er geen mooi meubeltje bij maar het beeld was goed. ….. moeilijk.


 


Deze laatste zaak heeft nog een merk er naast lopen ……………
:) :):)

 


Het is gewoon prachtig, een beeldje als een plaatje en het ziet er gewoon ook noch mooi uit ook. En het meubeltje is vervangen door een draaibare poot.


 


Het is een genot om er naar te kijken ook al staat het uit.
:)

 


Mvg


 


Vladimir

Hmzzzz... ik hoop dat je voor zo'n nieuwe Philips Pixel Plus gekozen hebt....

Prachtig beeld heeft die gewoon .... gewoon de beste Tv op dit moment........

 
Laatst bewerkt:
Het is een B&O geworden dat beelt slaat ook alles.

het leuke van het geval is dat de DVD alle cd aan kan.

schakeld prachtig tussen de 16/9 4/3 enz er is nagenoeg geen vervorming en regeld bijna alles zelf.

kortom een helemooie techniek

gr vladimir

 
Hmm, een Philips dus met een zweeds design! :biggrin: :biggrin:

Goede keuze!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan