Belgische Multichoice kaart aanpassen?

D

Dighunter

Heb nog een Belgische Multichoice kaart teruggevonden. Nu ben ik al vanalles aan het proberen geweest om het NL pakket hierop draaiende te krijgen. de c rood en blauw krijg ik werkende, de nieuwe Veronica ook maar niet het basispakket ondanks dat er de juiste chid's opzitten. Ik begin een zwaar vermoeden te krijgen dat het iets te maken heeft met het serienummer van de kaart. De NL's beginnen met 002, deze met 000. Iemend ervaring hiermee? Nog ter info, Prem en ORF ook geen probleem.

Indien het werkelijk te maken zou hebben met het serienummer, hoe krijg ik dit dan gecleared? Op het commando om het serienummer te wijzigen krijgg ik steeds de melding deat de kaart protected is.

 
Serienummer wijzigen kan alleen door de kaart te "killen" met het risico dat je hem niet meer aan krijgt.

Zou toch gewoon moeten werken.

C+ gebruikt FF F3 en veronica FF F9 (meen ik)

Voor de rest moet je FF F5 erop hebben staan en key 02.(maar die heb je al anders werkte C+ etc niet)

Je kunt evt de landencode aanpassen naar NLD, maar lijkt me niet nodig.

Welke ontvanger?

 
Alle juiste chid's staan er op. Ik heb trouwens ook al geprobeerd om die kaart te killen maar dat verdomt serienummer blijft er op staan. Landcode heb ik bij wijze van proef ook al omgezet naar NLD. Heb hem zelfs al een hele tijd in de ontvanger laten zitten met de hoop dat ze hem zelf zouden killen maar nu dat een mens eens wilt dat ze het doen gebeurt het niet.

 
Oh ja, vergeten bij te zeggen, getest op Pace500, Humax 5400, Nokia 9200, freecam 2.18 en Eurocam deze laatse 2 gebruikt in Humax5100 en Strong 4375.

 
Ik weet niet welk programma je ervoor gebruikt, ik gebruikte vroeger altijd cardwizzard. Daar kon je zien (met een vinkje) of een kaart protected was. Er is een *.crd die je kaart weer op alle gebieden beschrijfbaar maakt. Als ik hem nog ergens heb kun je hem wel krijgen.

Matrix

 
Cardwizzard gebruik ik oa ook. Hier zie ik inderdaad dat deze kaart protected is. Ik heb meerdere crdtjes liggen waarmee het me ook gelukt is dode kaartjes terug leven in te blazen. maar als je die van jou terug vindt mag je hem mij gerust doorsturen. tnks op voorhand.

 
maar dat kan gewoon het probleem niet zijn of je nou een griekse kaart of een belgse of italiaanse hebt, het zijn allemaal gewoon 0 kaarten en met de juiste chid`s moet hij werken.

lees met cardwizzard de chid`s eens uit en kijk of wel echt fff5 fff3 en desnoods fffe en fff9 aanstaan.

groeten blokker

ps

ik heb ooit wel eens zo`n kill crd gehad maar 9 van de 10 keer killde deze de kaart maar half en dan was hij daarna nog niet genoeg genuld om te repareren, en verder nullen ging dan bijna niet.

 
Cardwizard is inderdaad het beste om de kaart mee te nullen en te controleren of ie goed genult is, hij moet echt goed genult zijn alvorens aan reanimatie te beginnen anders lukt het niet.

Indien nodig kan ik nog wel voor een superff.crd zorgen die na het goed nullen 2x gedraait moet worden, daarna in icard mode van Cardwizard een ander script draaien (heb ik ook nog ergens) dan heb je een Griekse kaart.

Daar hoef je dan met CW alleen maar effe NLD van te maken en klaar is kees. De crd file erover voor C+ en pw en het werkt weer.

Mag wel niet, maar dat weet je natuurlijk al.:)

 
Ik denk niet dat het te maken heeft met het serienummer.

Als dat wel zo zou zijn zou je ieder geval tijdelijk beeld moeten hebben totdat jou serial voorbij komt.

Je zet tenslotte handmatig de key en chid erop.

Aangezien meneer far*** irdeto al tijden niet meer echt onderhoud zal dat wel niet.

Ik denk eerder dat de datum van je channelid's niet goed staan.

Zoals je weet kan je aan ieder chid een valid date meegeven.

Wieweet staat die niet goed. Verwijder eens al je chid's en zet die er eens opnieuw op. Kijken wat er gebeurt.

 
Met cardwizard dan wel, want met dat ding heb ik nog nooit probs gehad met dates van chids.

Overigens bedoelde ik ook niet dat het aan de serieel kon liggen, maar als de serieel na reparatie geel blijft (of enig ander hokje) is ie niet goed genoeg genult geweest en is er bij mijn ervaringen nauwelijks kans dat je op zo'n kaart beeld krijgt.

Maar wat jij zegt kan natuurlijk ook, maar ik blijf erbij, weg met die andere troep en Cardwizard gebruiken.

 
Tnks aan allen voor de reply's. We weten weer wat we kunnen proberen. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte van de evolutie.

 
Sh*t ja, die datum daar heb ik niet eens aan gedacht! Is ook al lang geleden allemaal...

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan