Neue methode!

G

goto

Ben dus nog steeds aan het klooien met m'n Philips om 'm in debug-mode te krijgen,tot op heden geen succes.

Denk dat ik de fout moet zoeken bij de ip instellingen maar weet niet waar.

Nu las ik op de site van Dietmar nog een methode om de box in debug te zetten de zogenaamde "neue methode"hier heb je geen netwerkkaart nodig alleen maar de serieele aansluiting.

Mijn vraag nu,heeft iemand hier al ervaring mee en wat zijn de bevindingen?

 
Nog niet geprobeert, maar wie weet...

Kun je die link hier eens plaatsen waar je dat vond? Wil ik ook wel eens even gaan kijken en eens lezen hoe dat dan zou moeten, kan het me moeilijk voorstellen maar men wete maar nooit.

 
Thanks, staat al weer bij mijn bookmarks, en ondanks het "zonder kortsluiting" geroep op dit soort sites, blijkt toch telkens weer dat je iets kort of langer aan GND (ground) moet hangen om de flash gestopt te krijgen.

Zoiets noem ik ook kortsluiting maken, maar alleh, we zullen niet gaan zeuren.:)

Daarom denk ik ook we dat die methode zou kunnen lukken, maar zoals al op de site staat, op eigen verantwoording en er zijn nauwelijks of in elk geval zeer weinig ervaringen mee dus voorzichtig wezen en alles op eigen risico.

Persoonlijk zou ik effe wachten tot wat meer mensen het zo gedaan hebben en er meer ervaringen zijn.

 
Op het board http://tuxbox.berlios.de/forum/index.php dat ook op de site vermeld staat is men zeer tevreden over deze methode.

Heb het inmiddels uitgeprobeert en het werkt alleen krijg ik m'n netwerk nog niet goed ingesteld want de ping naar de box failted nog altijd.

Alles wat je verandert aan een ontvanger of het nu een Humax of een dbox2 is,doe je toch op eigen risico er kan altijd wat misgaan en de ontvanger kaput maken.

 
Even een aanvulling op die sluiting methode ,er wordt geen verbinding naar ground gelegd maar naar de 3,3 volt.

Dit is absoluut noodzakelijk om een stuk in de flash te kunnen beschrijven om in de debug modus te komen. Nadien is die niet meer nodig.

 
Ik heb vanmiddag mijn orgi dbox2 nokia met de nieuwe methode gedaan, alles ging naar behoren, alleen de engelse vertaling die heeft nog wat kleine foutjes erin staan, ik moet wel zeggen dat ik dus de makkelijkste versie had met twee intel chips inside, even prikken op pootje 12 en naar aarde 1seconden dit was al voldoende, ik zal van de week een nederlandse vertaling maken hoe ik het precies heb gedaan ze noemen het de nieuwe methode maar ook een snelle, ik zal als ik de nederlandse handleiding klaar heb door mailen naar blacktiger.

MvG

satvriend

 
satvriend ik ben echt tevreden dat je dat zou kunnen doen .

zo leren we weer wat bij.

groetjes droopy

 
De Nokia behoort tot de makkelijkste boxen om in debug te krijgen, de pennen om de flash te enablen zitten aan de bovenkant en bij sommige types is het een kwestie van een paar jumpers plaatsen en klaar.

Bij de philips kom je er absoluut niet zo makkelijk mee weg daar je gewoonweg toch moet zorgen dat je dat beveiligde stukkie in die flash moet overschrijven en dat kan dus alleen met een stukje soldeerwerk.

De nokia is dus inderdaad binnen 1 minuut in debug te zetten met behulp van de minflsh methode en de jumpers. (dit geldt trouwens ook voor de sagemdoos, zonder jumpers)

 
Nou, ook die Philips gaat zonder problemen (en zonder solderen) in debug. Heb afgelopen weekeinde ook een Dbox2 uitgepakt - en er stond binnen een uurtje Neutrino op.

Ook hier gewoon met twee punten op de bovenkant van de print, twee naalden met een krokodillensnoertje ertussen op het goede moment inprikken, en de flash was overschrijfbaar. Gewoon een pinnetje aan de GND was voldoende.

Maar goed, dit was dus niet met de 'neueste' methode (alleen serieel) maar met de 'neue' methode (geen echte kortsluiting, maar alleen een pinnetje laag maken)

 
Ai ,ik heb weer eens te snel gelezen :)

Inderdaad wordt hier nu de verbinding gemaakt met een pinnetje ,ik doe dan gewoon door ff te solderen :) vandaar de misvatting, die verbinding is gewoonweg nog even nodig om , inderdaad dat stukkie van de flash te kunnen beschrijven.

 
Ik heb 'm ook laten [was mij te priegelig] solderen en direkt een schakelaar ertussen gezet,deze op het chassis vastgezet,je weet nooit of je 'm nog eens nodig bent.

 
Een basishandleiding die goed werkt (Duitstalig) is momenteel als word document in een zipfile te downloaden van onze downloadsectie.

Voor degenen die niet weten waar die is, welnu, we hebben niet alleen een board, maar we hebben een site, daar zit het board op, daar zit de chat op en ook de download.

Gewoon dus naar http://www.satellitefun.org en dan op "chat" klikken voor te chatten en "files" klikken voor de downloadsectie, zo eenvoudig is het.;)

 
hallo ik heb een vraagje voor de dbox2 daar moet lunix op maar nu heb ik gelezen dat je de minflsh.tar.gz. nodig hebt maar daar kun je moelijk aan komen kan iemand mij zeggen waar ik die kan downloaden alvast bedankt voor de moeiten

 
Het is een copyright file, dus die zul je niet zo heel snel vinden, toch als je de goede bronnen gebruikt, heb je hem vrij snel te pakken.

Voor mij was 1 search naar "miniflsh" in google al genoeg.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan