Progger voor FC5

Dr.Z

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
3.098
Waarderingsscore
461
Punten
83
Leeftijd
55
Locatie
Ergens daarzo..
Ok dan, ik heb een aantal funcard's besteld , de funcard 5 welteverstaan, maar nu zoek ik hier een geschikte progger voor.

De Mastera 4 valt bijvoorbaat al af omdat dit apparaat geen promgeheugen van 512KB aan kan, maar bij 256 blijft steken.

Ik zoek dus een programmer die de 512kb van de funcard 5 volledig kan beschrijven.

Ik zat te twijfelen of de MasterCRD-2 wel 512kb proms aan kunnen maar kan daar geen info over vinden.

Wie heeft er een idee?

 
Heb je het programma picbined al geprobeerd? eerst een loader op de atmel zetten, en dan in picbined met een phoenix interface de externe eeprom programmeren.

Matrix

 
Matrix, ik ben in het bezit van een Phoenix interface waarmee ik de eprom kan proggen, maar kan ik met de phoenix ook de Atmel programmeren dan?

En ik heb PicBined wel ergens op mijn HD staan en zal daar eens wat mee gaan doen.

Maar ik zoek dus een programmer waarmee ik de volledige kaart kan bewerken, inclusief het grote geheugen van 512Kb op de Eprom.

 
Kan die mastera niet gewoon op phoenix gezet worden ?

Dus met de hand.

Anders zet je daarmee het spul in de atmel, en doe je de rest met de phoenix.

lijkt me niet zo moeilijk.

 
Ik hoorde dus vertellen dat dit pas vanaf de Mastera 3 kon, maarja wie ben ik.

Met de Ghostprogrammer van onze sponsor kan ik in elk geval 256 proggen, zonder probleem, zonder aanpassing.

De Mastera4 zal het ook wel kunnen.

Maar het is inderdaad goedkoper om zoals hier aangegeven wordt met de mastera de pic90s8515 te proggen en dan met een phoenix programmer de eeprom.

Scheelt je aanschaf van een nieuwe programmer. Is alleen maar ietsie meer werk bij het programmeren.

Doch normaliter hoef je een flash er ook maar 1x op te zetten en daarna steeds in phoenix mode de nieuwe eepromfile erop.

Dus eigenlijk is het ook niet meer werk.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan