vreemde wereld

denktenk

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
1.453
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
67
Op Duck wordt de dreambox genadeloos afgeslacht en op s4a zijn het de "meeloop" mod's die al zo'n ding hebben en hem lopen te promoten;-)) Belangenverstrengeling??Voorkeursbehandeling?? Het is alleen jammer dat ze zelfs het netwerkje niet aan de praat krijgen (dat belooft wat;-) )

Feit is wel dat er een speciaal topicje over de dreambox (kloon van de echte D(ream)box2) is aangemaakt op *** waar je positief mag schrijven en vooral geen kritiek moet uiten.

Feit is dat de droomdoos is uitgevoerd met een enigma-versie. Enigma is door de echte dbox2 gebruikers allang afgedaan als inferieure soft en die gebruikers zijn (terecht) massaal overgegaan op neutrino, wat de dbox2 softwarematig een geweldige voorsprong geeft op de dromen-zijn-bedrog-doos.

Dit wordt nog wat, als deze veel te prematuur op de markt gebrachte doos in handen komt van de vele vrijschakelaars en andere "techneuten".

De uitspraak: "wie op mijn stoep verschijnt, geef ik spontaan een derde oog" staat nog haarscherp op het netvlies van mijn derde oog;-))))

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben jij al op de stoep geweest dan, dat je al een derde oog hebt? :biggrin:

Anyway, je hebt volkomen gelijk, de Neutrino, en diverse varianten daarop gebaseerd maken van de Dbox2 een steeds mooiere en leukere doos.

Ik heb begrepen dat ie zonder korting 349 euro kost en dat is dan toch nog altijd 150 euro goedkoper dan de droom maar verder doos. Ben benieuwd naar de ontwikkelingen van dat apparaatje.

Doch ik ben bang dat voordat je daar echt leuke dingen mee kan doen, de Arnion er ook al is (en wie weet wat nog meer) en dan de Dbox2 al verder is dan vroeger de ontwikkeling van de overflow software voor 9500 dozen.

Het feit dat het als wonderdoos gepresenteert werd, daarna een hoop specificaties verdwenen zijn wegens niet uit te voeren, te lastig, of anders niet tijdig leverbaar geeft te denken, dat het netwerk al niet wil geeft nog meer te denken.

Advies: Maakt het je niets uit, koop dan een Dbox2 en ga daarmee hobbyen.

Wil je een CI ontvanger, dan zou ik toch even wachten tot er een aantal meer interessante dingen op de mark verschijnen zodat een beter vergelijk van prijs en mogelijkheden mogelijk is en je met je dromendoos in elk geval niet van een nachtmerrie wakker wordt.:biggrin:

 
Wordt tijd voor een onafhankelijk test lijkt me :)

Maar als je alleen al kijkt naar een bepaalde site en je ziet eerst dat de levering is uitgesteld tot 1 december en 4 dagen erna is hij plotseling leverbaar dan komt dat een beetje heel erg wazig over zeker als het nog een officiele site van deze ontvanger is ook.

Denk dat het volgende gespeeld heeft. De ontvangers zijn door de douane heen gekomen. Dat kost een heleboel centjes aan invoerrechten plus dan nog eens de productiekosten van deze ontvangers. Dream Duitsland heeft daarna natuurlijk geen cashflow meer en is die ontvangers al naar de Europeese importeurs aan het verzenden gegaan die dan natuurlijk ook weer moeten betalen en doordat die hebben moeten betalen is daar weer het geld op en zo staat die ontvanger dan toch nog voor 1 december met betasoft op de markt. Voor de hobbyisten natuurlijk leuk maar een consument gaat zich natuurlijk heel erg genaaid voelen als je 500 euro neerlegt voor een ontvanger die nog helemaal beta is en waarvan men 2 dagen geleden nog van de software zei dat het niet voor de handel geschikt was.

Kortom een zeer beperkte doelgroep, en dan bedoel ik de echte doorgewinterde hobbyist, zal er zeker blij mee wezen dat hij er nu uiteindelijk is maar het allergrootste gedeelte van de kopers zit met een ontvanger die op sommige punten zeker niet doet wat zei willen.

 
Sluit me volledig aan bij Satwatcher.

Leuk detail is dat op ebay.de de eerste dreamdozen al aangeboden worden, dat zegt al genoeg lijkt me.

 
Bijkomend is dat op s4a geschreven werd dat TB de distributeur was, maar dat klopt dus ook al niet.

Hij is importeur (als dat klopt) maar de grote distributeur van deze dingen is funsat.

Of hij die nu al dan niet van TB krijgt doet dan verder niet ter zake want funsat is de distributeur. En importeur en distributeur zijn 2 verschillende zaken.

Een vluchtig maar objectief verslagje is inmiddels in het ci forum te lezen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan