Soms wordt ik echt moe van XP, nu weer mapopties:(

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.774
Waarderingsscore
1.000
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Ja. Het is triest. Soms wordt ik echt moe van die xp hoor.

Na mijn probleem met die Iexplore die maar niet snel wil afsluiten en veel te lang open blijft, is er nog iets anders wat me nog meer irriteert en ik weet echt niet hoe het komt.

Welnu. Ik heb bij de mapopties een aantal dingen weer naar oude windows style gezet, ik wens ook alle verborgen bestanden te zien en alle extensies in elke map en ik wens details te zien in de verkenner overal en niks te icoontjes.

Nu dat is me goed gelukt, maar dan komt het probleem.

Ik heb namelijk ook ingesteld dat de instellingen van elke map bewaard moeten blijven.

Nu heb ik op mijn desktop 3 zelf gemaakte mapjes en er is dan nog het door windows gecreeerde "mijn documenten" mapje.

In 1 van die mapjes staan mijn ftp proggies bij elkaar, in het 2de mapje de irc proggies en in het 3de mapje alles voor de ontvanger en de programmers.

Deze 4 mapjes wil ik alleen icoontjes zien.

Dat lukt prima maar steeds vaker op een of andere dubieuze manier verandert de hele santekraam naar details.

En dat is vreemd want dat gebeurt zelfs met de "mijn documenten" map van winflut zelf.

Soms is het ook zo dat 3 van de 4 mappen of 2 van de 4 veranderen en de rest goed is.

Ik heb totaal geen flauw benul van wanneer en waarom dat van die icoontjes opeens details worden gemaakt.

Ook is me opgevallen dat mijn vaak geraadpleegde P schijf (mijn downloadschijf) heel af en toe icoontjes laat zien.

Als ik alles weer zet hoe ik het hebben wil en dan afmeld en opnieuw aanmeld of opnieuw opstart, dan worden de instellingen bewaard en gaat het weer goed.

Maar niet lang, het varieert van een paar uurtjes tot misschien een dag, en vaak meerdere malen per dag dat het weer mis gaat en details in die mapjes verschijnen.

Onderhand irriteert me dat mateloos want ik moet het steeds weer veranderen en eerlijk gezegd, in 98se heb ik adar nooit en te nimmer last van gehad, wel wilde ze zich daar soms niet opbouwen moest ik refreshen (F5) maar het bleven iconen, zijn nooit details geworden en in de verkenner nooit iconen geworden.

Heeft iemand ook maar enig idee wat dit euvel veroorzaakt of nog liever, hoe dat te veranderen is dat het blijft zoals ik dat wens en XP met zijn poten van mijn mapjes afblijft?

Zoja, hoor ik dat graag.

Ter info, alle servicepacks en patches/fixes van XP zitten er in.

Ook is TweakUI van MS geinstalleerd maar daar kun je het ook niet mee verhelpen.:grrr:

 
Ik weet niet hoe dit komt, maar een oplossing heb ik wel.

http://www.ghisler.com/

Als je dit gewend ben dan wil je echt niet meer met die gare WinExplorer werken ;)

Ik denk dat je hier niks aan hebt maar ik meld het toch maar even :biggrin:

 
Windows Commander ken ik al jaren en is een imitatie van het vroeger Norton Commander, en wat nu overigens zijn naam moest veranderen naar Total Commander, waarnaar die link verwijst wat jij schrijft.

Doch dat draagt zoals je zelf al zegt niet tot een oplossing bij.

Zou dus fijn zijn als eventuele volgende die reageren wel oplossingen schrijven.:)

 
Heb jij nou nooit eens "normale" problemen, BT? :)

Als je her en der met je rechtermuisknop op je startbalk of menu klikt, kun je met eigenschappen je complete desktop aanpassen naar jouw eigen smaak.

Maar dat heb je al geprobeerd neem ik aan..

Het trage in en uitschakelen van de explorer kan de oorzaak zijn van een bestandje wat hieraangekoppeld staat.

Een goed voorbeeld zijn de Planet installatie cd's waarmee je een internetverbinding kunt leggen met allerlei "leuke" hulp programmatjes en een aangepaste startpagina.

Het is ronduit een hel om dat soort programmatjes uit je systeem te gooien omdat het zich overal lijkt te nestelen.

Heb je je internet verbinding handmatig opgestart of heb je daarvoor de veelal bijgeleverde cd gebruikt?

 
Tja, dat is het probleem. Normale problemen heb ik niet, omdat ik die zelf oplos.:)

De rechtermuisknop heb ik al bij een aantal dingen gedaan, maar het gaat hier om de beeldweergave die je dan met beeld naar lijst of pictogrammen zet.

Het rare is gewoon dat ie soms uit zijn eigen opeens gewoon de zaak om zet.

Ik maak mijn internet aansluitingen altijd zelf, dus vroeger al via dialup en met kabel zelf instellen, niks te cd'en van providers, daar hou ik niet van, installeert alleen maar rommel, dus dat kan het ook niet zijn.

Dat met IE doet ie al vanaf het begin, en dan spreken we over een plain standaard Win XP pro installatie.

En dan is het precies zoals je het zelf zegt..... begin maar eens te zoeken...:sad:

 
Het lijkt wel alsof er een bitje omvalt bij jou!

Als je instellingen weer eens uit zichzelf veranderd zijn kun je toch de "datum" terug zetten?

Daarmee bedoel ik dat je XP zo kunt instellen dat hij configuratie van een dag eerder gebruikt voordat hij de instellingen heeft veranderd.

(het heeft een naam maar mijn geheugen is een zeef tegenwoordig)

Vanaf dat moment kun je een beetje volgen wat XP precies doet.

Weet je zeker dat de hardeschijf in orde is?

Gebruik je FAT32 of NTFS?

Zeker met FAT32 kun je dit soort problemen verwachten.

Pleeg je veel onderhoud aan je hardeschijf? (defrag, schijfopruiming etc.)

Schoon je je registers vaak op?

Gebruik je de juiste drivers voor je IDE contoller, aangezien je hebt beste de drivers kunt gebruiken die bij het moederbord worden geleverd.

Het lijkt er op dat het een en ander niet correct word opgehaald en/of word weggeschreven.

Ik zou deze zaken eens in de gaten houden en probeer ook bij te houden wat je precies met je pc doet.

Je kan ook eens in de logboeken van XP kijken voor eventuëele foutjes die daarin geregistreerd worden.

Pff, en verder weet ik het even niet maar misschien schieten mij nog wat opties te binnen die misschien wel handig zijn om te controleren.

 
Phoe dat was bijna teveel om op te noemen.:biggrin:

Ja het meeste van wat je noemt gebeurt allemaal tijdig en/of regelmatig.

Datum terug zetten voel ik niet zoveel voor eerlijk gezegd, bijhouden kan ik het toch niet.

Het lijkt wel als het gebeurt tijdens een refresh, dan zie je ook alle icoontjes weer allemaal ververst worden en de verkenner als die open staat.

Dat is meestal de tijd dat het gebeurt.

Wat me nu opeens weer te binnen schiet is dat ik op win98se probs had met alle iconen, soms bij een screenrefresh blijven die wit en moest ik met F5 of met de tweakui alles weer in orde maken.

Zal wel aan mij liggen.;)

Grafische drivers zijn ook al vervangen door nieuwere en in de logboeken staat ook niets strange.

Ik ben bang dat ik er aan zal moeten gaan wennen.:[

 
Wat je het beste kan doen, is de setting toepassen op je c:\ directory, (dus zo hoog mogelijk in de boom) en dan aangeven dat deze instelling ook voor alle onderliggende mappen geldt.

Je XP opniew opstarten en dan je mapjes die je anders wilt weer terugzetten op je favo settings.

 
tip ..typ het comando . gpedit.msc bij uitvoeren daar kun je heel veel dingen instellen in win xp ..maar dat wist je natuurlijk al????

 
Ik moet toch even op hce_nl reageren:

ik denk ook dat je hier mee AL je problemen oplost. Ik weet niet eens wat een "map" is, kom never nooit problemen tegen met wat voor bestanden dan ook. Behalve als ik met iemand mee moet om op "zijn" PC iets te bekijken. Ik neem dan ook altijd een kopietje mee, voor als die persoon hulp nodig heeft.

Ik ben een complete digibeet geworden als het om "verkenner" (heet 't echt zo?) gaat.

Zo heb ik hier een keer met stijgende verbazing de problemen met renamen van een filetje door een zeer ervaren sathobbyist gevolgd.....

Toegegeven, ik werk al met NC sinds er alleen nog maar DOS was. En dus ken ik zo'n beetje alle hotkeys. Da's een beetje vervelend voor de startende Wincommander-gebruiker, maar daarna wil je (denk ik) niet meer anders.

Groetjes,

:cool:

 
@Corona, thanks, had ik al geprobeerd en dat werkt ook... tot op een bepaald moment en hups staan de dingen in de mapjes op de desktop weer in een lijst, zelfs bij "mijn documenten" wat normaliter altijd in iconen wordt aangegeven, wordt vaker een lijstweergave, maar niet altijd, dat is net het gekke.

Het lijkt te gebeuren bij een beeldrefresh, maar het stomme is dat het dan wel en dan niet gebeurd.

Zelfs al met de TweakUI van MS zelf geprobeert en gezegd van "op alle mappen toepassen" en dan is het weer een paar dagen goed en hups, weer weg.

Idem satfreakholl met die gpedit.msc overigens inderdaad een waardevol ding, die heb ik vorige keer gebruikt om de irriterende maar steeds opnieuw opduikende msn koest te krijgen.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan