Phlips DSX 7072 vragen

C

Corona

Ik heb vorige week m'n eerste schotel/receiver gekocht met een Canal+ abonnement en dit werkt allemaal goed. Nu heb ik het meest uitgebreide pakket, maar ik wil meer ....... Nu zie ik dat er diverse firmware's updates etc overal te downloaden zijn. Maar er is niemand die nu precies verteld wat wat doet.

Wie kan voor mij de volgende vragen beantwoorden:

1.

 
dus...

hier de vragen

1. Wat doen de diverse firmwares?

2. wat voor invloed heeft dit op mijn C+ kaart & abonnement?

3. Welke firmware is het beste?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden

J.J.

 
1.)

a.)Officiele firmware upgrades zorgen voor verbetering van de ontvanger en halen foutjes er uit. Firmwares die je her en der vind zijn zelf gemaakte en zorgen hoofdzakelijk voor uitbreiding van mogelijkheden.

Zo kun je met een firmware een alternatieve kaart nemen en dan ook Premiere World kijken, dat zit in Irdeto, dus normaal voor jouw ontvanger niet toegankelijk. Overigens is dit illegaal.

b.) Wel legaal is dat je de mogelijkheid hebt eigen gemaakte settingslijsten in je philips te zetten zodat je niet alles meer met de hand met de a/b hoeft te doen.

c.) Als laatste wordt het aantal kanalen van 1000 naar 2000 verhoogt dus je kan meer zenders opslaan.

2.) In principe geen. Doch zou Seca2 nog komen is het nog niet duidelijk of met deze alternatieve firmware ook Seca 2 gekeken kan worden of dat hij de officiele update van C+ dan nog wel aanvaard. Waarschijnlijk moet je eerst de originele firmware weer terugzetten.

3.) De laatste nieuwe. Maar als je toch niet van plan bent om aparte dingen met je ontvanger doen zoals boven genoemd dan zou ik het fijn laten zoals het is en hooguit officiele updates die via de satelliet komen gebruiken.

Je garantie is namelijk ook voorbij als er alternatieve firmware in gezet wordt.

Het is dus maar wat je wilt.

 
Uhh BT, Premiere World Irdeto...?

Volgens mij nog steeds Betacrypt... ;)

 
Muggenzifter.:biggrin:

Maar het klopt wel wat je zegt, alhoewel er vrijwel nooit in het algemeen van Betacrypt gesproken wordt.

Betacrypt is een ietsie gewijzigde vorm van Irdeto maar werkt op vrijwel compleet dezelfde structuur.

Ik weet alleen niet meer precies wat ze gewijzigd hebben, maar een echt eigen encryptiesysteem kan men het niet noemen.

 
BT, bedankt voor je antwoorden, zo leer ik iedere keer iets bij, ik heb inmiddels Lookerflash geinstalleerd en de DSX6072-V1.22.bin geladen, het uploaden ging helemaal ok (dwz zonder foutmeldingen) maar na het opnieuw aansluiten van de 7072 kreeg ik wel keurig een nieuw menu, maar wanneer ik kanalen installeren slecteerde kreeg ik de foutmelding J 3 en ging de decoder in stand by. Wat ging hier nu fout? (het menu zag er wel een stuk beter uit trouwens)

Ik heb nu m'n orginele firmware weer teruggezet en alles werkt weer, maar het begint te kriebelen om dit werkend te krijgen... enige hints?

ThnX

J.J.

 
Je moet nadat je de Firmware hebt geladen ook nog de settings laden en de bijgevoegde eeprom.

Als je dat allemaal hebt gedaan kan je gewoon de kanalen zien zonder dat je opnieuw moet scannen.

De juiste software en handleidingen zijn te downloaden van verschillende sites, die van MZ is voor een beginner de beste omdat daar ook een duidelijke handleiding te vinden is.

Weet niet of het toegestaan is om hier links te plaatsen, maar als je de site niet kan vinden stuur je me maar een PM.

Groetjes en veel succes Linux.

 
In de meeste setjes firmware, zitten de settings in. Alleen werkt dat alleen als je de bijgeleverde eeprom ook schrijft.

 
Graag gedaan hoor Corona, maar meer weet ik ook niet van die Philips dingen af, daar speel ik niet zo graag mee.:)

Maar gelukkig dat voorgaande schrijvers je de juiste tips konden geven en de site van MZ is inderdaad heel handig voor beginners op dat gebied gezien de vele firmwares, nieuwtjes en vooral ook de duidelijke handleidingen om dit te doen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan