Axas module?

Dr.Z

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
3.098
Waarderingsscore
461
Punten
83
Leeftijd
55
Locatie
Ergens daarzo..
Ik heb een Axas module gekocht die verkocht werd als Magic module met Penta1.09 software er ingebakken.

(ok, ik word ook bedrogen door onze medelanders, maar goed, dit ter zijde.. :sad: )

Op de achterkant staat : model44y2 versie 1.42

Een orginele irdeto kaart en seca kaart doet er prima op evenals diverse andere kaarten.

Wie weet wat dit voor een Module is??

 
Voor zover ik weet is dit gewoon een kloon, waar de magic loader in gezet is. De meeste hebben ook een 2mb flash. Allen degene waar tetra op staat hebben maar 1mb flash en kunnen ook alleen maar tetra aan.

 
Dus deze module is wel bruikbaar, of zitten er nadelen aan deze module?

 
is hardware identiek aan de originele magic. ik heb er tot nu toe nog geen enkele hik in kunnen ontdekken. volgens mij gaat dat ook niet gebeuren, en heb je er dus geen miskoop aan.

volgens de originele ontwikkelaars/makers (DM) van de magic komt er straks een softwareaanpasing waardoor de module uit zou vallen, alleen ik zou niet weten hoe men dit denkt te doen.

de klonen zijn volgens mij zelfs beter dan de 1.01 en 1.02 hardwareversie modules. Bij mij geeft een cloon (1.03) duidelijk minder blokken dan een 1.01

De hardware is ontwikkeld door Sidsa, alleen de loader en penta/tetra files door DM. Het is net zoiets als met de diverse moederboarden en videokaarten van pc's. de fabrikant van de chipset levert er ook een printlayout bij, en het is natuurlijk wel zo goedkoop deze gewoon te gebruiken. of je nu een TNT kaartje van Riva, DFI of welke andere fabrikant koopt de hardware is bijna altijd 100% gelijk. Hetzelfde geldt voor de magic.

Ik heb er hier 3 open gehad, en buiten de gebruikte flash eprom (waar ook het beveiligingsgeintje van DM inzit) zijn er geen wezenlijke verschillen.

groeten,

Peter.

 
ik heb ook de aXas module en die werkt prima hier

en ook minimaal net zo goed als de orgineele MM

met de aXas geen hikups en met de MM heel af en toe

dus er zit wel verschil in de hardware

moet wel want de software is het zelfde

en het moet wel met de 2MB flash zijn omdat er penta op kan

wat mij betreft een prima vervanger voor de MM

 
Het voordeel van deze module is dat hij een stuk goedkoper is en dat ie direct herkent word in mijn echostar, in tegenstelling tot de orginele mm.

Ik ben in iedergeval blij dat ik geen miskoop aan deze module heb!

Thanks voor de reply's heren, ik voel mij alweer een stuk beter!!!

:) :) :)

 
ik moet zegen dat ik er ook niet gerust op was toen ik de module voor het eerst onder de neus kreeg

en heb hem direct opnieuw proberen te progen met penta 1.09

en toen dat zonder probleem kon werd ik al een stuk rustiger

en kon ik er rustig een avondje mee spelen en proberen

om aan het eind van de avond te zegen dit is wel ok

 
De meeste klonen zijn zo slecht nog niet, ben hier ook al een escas en een ucas tegengekomen met penta 1.07 en 1.08 erop. Dus deze zullen waarschijnlijk ook beschikken over een 2mb flash.

Ik heb er zelf een waar helemaal geen stickers op zitten, maar werkt goed.

 
Ik draai er nu een dagje of 2 mee en ik moet zeggen dat het op een Echostar 3000 verassend stabiel werkt!

Maar ik wil jullie en de andere lezers er toch even op wijzen dat deze modules als MM verkocht worden, dus pas op, je betaald al snel teveel voor zo'n module!

 
drz

waarom betaal je te veel ????

als je er net zo veel voor betaald als voor de MM toen die nog

wel verkocht mocht worden

ik vraag dit omdat de kloon net zo veel kan als de MM

en de zelfde software er op kan

ik denk dat ik er net zo veel voor zou betalen als voor de originele MM als ik hem nu nog moest kopen

en als hij doormiddel van dreamload opnieuw te proggen

ik verkoop ze niet hoor maar ik heb een aantal soorten

(MM , aXas en de kloon module)

en ik moet zegen dat de niet originele modules minimaal net zo goed werken

en tot nu toe goedkoper zijn als dat de originele MM ooit was

 
Tuurlijk de prijs werd door Dream Multimedia kunstmatig hoog gehouden!! Zo moeilijk is dat niet!

Grtz Mike, ook naar Nijverdal e.o. ;)

 
Er zijn geen "klonen" !

Die magic module is gewoon een sidsa concept !

Als je bij sidsa ARM7 concepten wilde bestellen KON

dit met 1 of 2 of 4 Mb geheugen, met of zonder UCAS software.

Niemand durfde hier in te stappen van wege de bestaande rechten op encryptie software, en dream wel.

Die ontwikkelde met de SDK van sidsa, een hoop hulp van

de sw afdeling van Sidsa en een "nepspanjool" die woont in een stukkie beschermd spanje, een mooi stukkie software met een eigen loader die beschermd schijnt te zijn. ( geen patent kunnen ontdekken ... )

Nu Sidsa het zelfde wil met hun module wat Aston in der tijd voor elkaar heeft geboxt heeft men besloten Dream niet meer te leveren omdat hun sw in de illigaliteit zou verkeren. Ze maken echter wel gebruik van het succes van de software/loader van Dream, want aan elke fabrikant die de embedded chipset wil kopen wordt verteld dat de hw zeer gemakkelijk naar penta

gepatched kan worden. Da's ook weer niet eerlijk !

Ik denk dat Dream met het gegenereerde geld de ontwikkeling/produktie van hun dreambox mee heeft gefinancierd.

Dat kost nl een hoop muntjes...

Het concept ala dream is inmiddels wel "gegund" aan een taiwannees. ( wie daagt iemand voor het taiwannees recht ?

Europees ligt dat iets eenvoudiger ) Die brengt ze onder de naam

Matrix.

Ik heb zelfs al pcb's gezien die heel eenvoudig in zowat iedere CI ontvanger kunnen worden gesoldeerd die de pentacrypt software

gemakkelijk aankunnen. Inmiddels is er ook een concept van Toshiba wat nagenoeg hetzelfde kan.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan