SCSI Kabellengte

H

hce_nl

Weet iemand wat de maximale kabellengte is voor SCSI?

Mijn mediamaster staat zo'n 7 meter bij mijn pc vandaan.

Ik lees dat lengtes tot 25 meter mogelijk zijn maar dan moet je een ander mode activeren, ik denk niet dat de mediamaster dat ondersteund.

 
Officieel met de dubbel geisoleerde SCSI kabel is een maximale lengte van 8 meter standaard mogelijk.

Bij mijn weten is langere kabel alleen voor andere doeleinden met andere protocollen mogelijk.

Je zou het dus moeten kunnen halen als je 7 meter nodig hebt.

 
Gelezen op een site die ook deze kabels leverd.

In den Spezifikationen für SCSI-2 steht nämlich, daß die maximale Kabellänge inkl. der internen Kabel am Bus 6 Meter betragen darf.

Und die d-box ständig zwischen Computer und Fernseher hin- und herzutragen, macht auch keinen Spaß.

Also hilft nur, sich ein langes Kabel zu besorgen, doch wo gibt es das schon... und dann auch noch zu anständigen Preisen!

Deshalb haben wir uns entschlossen, SCSI-Kabel in den benötigten Längen anzufertigen.

Erfolgreich getestet haben wir Kabel mit Längen zwischen 5 und 15!! Meter.

Mocht je de link willen,wil ik 'm wel sturen via pm [commercieel he]

 
Heren,

Bedankt voor de info, ik denk dus dat een kabeltje van 7 a 8 meter wel gaat lukken :biggrin:

Ik heb al iemand die zo'n ding kan maken.

Bedankt,

hce

 
Wat erg belangrijk is met langere lengtes is de termination... als die in orde is... dan werkt het wel...

 
Ik neem aan dat de 9500 goed "geterminate" is?

En ik heb zo'n adaptec 2904 scsi-kaart geloof ik, die zal ook wel goed zijn?

Is een goede termination eigenlijk niet altijd nodig, ongeacht de lengte van de kabel?

 
Bij mijn weten is maximale scsi lengte (ook de max. lengte waarin je hem standaard krijgen kan) 8 meter.

Langer kan ook, maar het ligt volledig aan de hoeveelheid data die er overgaat, tot hoe lang je kunt gaan.

Bij 15 en 25 meter kun je ook spreken van scsi, maar niet meer echt dat wat wij gebruiken voor de mediamaster, dit soort word of werd nogal eens gebruikt voor netwerkonderdelen aan elkaar te koppelen en ik kan me vergissen maar ik dacht dat er dan ook zelfs een compleet ander soort dataoverdracht over die kabel gaat.

Voor zover ik gehoord heb zou voor het loggen etc. voor de mediamaster 8-12 meter scsi geen probleem hoeven zijn.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan