probleem mac adres

G

goto

Wanneer ik verbinding wil maken via m'n netwerk met het proggie Dbox-boot krijg ik altijd deze melding RARP> Ignored, because requested MAC is 00:50:9C:2C:biggrin:E:8C, expected MAC 00:00:00:00:00:00 (DBox-IP: 192.168.100.2)

RARP> Wenn die expected MAC mit C0:.... beginnt, ist das HÖCHSTWAHRSCHEINLICH ein 10/100MBit Problem! - Lest das Readme dazu!

Wat betekent deze foutmelding en hoe te verhelpen?

 
Zoals er al staat betekent dit probleem waarschijnlijk een 10/100mbit netwerkprobleem.

Op te lossen door je netwerkkaart op 10mbit half-duplex te zetten in windows bij de eigenschappen van de kaart.

Dat zou het probleem moeten oplossen.

 
Kaart staat op 10mbit half-duplex .

Volgens mij staat er als de verwachte mac met c0 begint is dit een 10mbit half-duplex probleem. ,maar de verwachte mac is 00.00.00 ect. en de gevraagde mac begint ook niet met C0,dus hier kan m.i. de fout niet zitten.

Nu al weken bezig en foutmelding op foutmelding,begin me nu wel af te vragen waar ik mee bezig ben.

 
Heel vreemd dat ie een mac-adres verwacht met allemaal nullen.

Box is al wel in debug-mode met linux erop?

 
@ denktenk,was dat maar waar.

Box in debug mode gebracht door middel van "neue methode" en wil nu de software uitlezen.

 
Als dat ding al in debug staat maar je kunt er geen image inkrijgen doe je echt iets fout.

Heb je al eens geprobeerd gewoon een ander ipadres in te vullen in je rarpserver? dit hoeft dus absoluut niet het definitieve adres te zijn ,het is gewoon een adres die de rarpserver geeft als er een aanvraag op macnivo langskomt.

Het uit te delen adres moet natuurlijk wel in de range van je eigen ip zitten.

 
Na veel lezen,lezen en nog eens lezen,uitproberen en zweten ben ik er eindelijk uit en staat lilalaunbar op de box.

Waar de fout gezeten heeft weet ik niet maar na de box een reset [ pijl naar boven en standby knop ] te hebben gegeven,begon alles ineens te lopen en kon er zonder veel moeite een nieuwe image in zetten.

Nu kan ik eindelijk eens met dat ding gaan spelen en zien wat de mogelijkheden zijn.

Vraagje..zijn er grote verschillen qua mogelijkheden tussen de Dbox2 en de Dreambox?

 
verschillen? Potentieel zou de dreambox meer in zijn mars moeten hebben.

Maar momenteel is er zo goed als niente voor de dreambox beschikbaar en de wereld voor de dbox2, dat geeft de dbox2 momenteel een gigantische voorsprong op de dreambox.

Of die achterstand ingehaald wordt zal de tijd moeten leren.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan