Wat doe ik fout ?

P

Ptje

Ik kan het niet meer volgen, maar ik had een prima werkende Dbox2 manager. Helaas ging mijn hd herrie maken en moest worden vervangen. Na verse installatie kan ik doen wat ik wil, maar blijft ie met dezelfde melding komen.

TFTP> Couldn't initiate TFTP-transfer! (possibly file not found)

TFTP> Non-BootP TFTP-transfer requested "C\Program Files\tftpboot\kernel-cdk"

TFTP> Couldn't initiate TFTP-transfer! (possibly file not found)

TFTP> Non-BootP TFTP-transfer requested "C\Program Files\tftpboot\kernel-cdk"

TFTP> Couldn't initiate TFTP-transfer! (possibly file not found)

Het wil niet met cross-kabel en niet via de hub. Met de laptop via de hub gaat wel, maar ik zou het graag ook met de pc kunnen weer. Ik werk nu en werkte voor dit probleem met windows Xp.

Wie weet raad ?

 
Exact hetzelfde probleem als ik heb gehad onder windows 98.

En je kunt best die files er in gaan pleuren, die bestaan namelijk, maar dan zal ie weer voor andere files gaan vragen.

Als je ze er allemaal in hebt, komt ie met een foutmelding, dus dit is vet pech hebben.

Nu overkomt jou hetzelfde met windows XP, in dat geval zou ik zelf zeggen van probeer het eens met win98.

 
Heb je de ppcboot_flash wel in de juiste map staan?

Grtz Bullet

 
XP wil ook nog wel eens met je serieele poortrn rommelen.

Ik zou de settings daar ook ff checken.

suc6

 
Als bootmanager de image flasht doet ie dat via een script die de benodigde files zelf aanroept en die staan standaard in de bootmanagermap, dus daar ligt het niet aan. Eerder denk ik dat toch de com-poort instellingen niet goed zijn.

Andere variabelen die van invloed lijken te zijn op een goede werking zijn:

1) de stand van de maan

2) de periodieken van eventuele vrouwen in huis.

3) alle niet verklaarbare omstandigheden.

Kortom het lijkt windows wel;-))))

Ik heb ook al gedacht dat het aan het merk netwerkkaart lag.

Ik kreeg geen resultaat met een realtek 10/100mb en wel met een 3com 10mb, maar bij een andere user was dat precies andersom;-)))

 
Even ter verduidelijking, de hele pc incl. netwerk kaartjes enz. is gelijk gebleven, enkel na installatie van mijn nieuwe hd, heeft dit veroorzaakt. Dus settings in het bios enz. kan ik vergeten.

 
Weer wat verder, probleem zit in de compoort. Poort 2 waar mijn modem aan zit, doet het wel. Als ik kabel wissel, vind ie ook geen modem meer op com1. Die compoort doet het verders met progger enz. wel goed. Nu ik terug denk, ik heb ook mijn bios geflashed, nu iemand ideeen ?

 
Oude bios terugflashen? Heb ik ook eens moeten doen.

Compoortinstellingen eens nagaan in de bios en in windows.

 
Com instellingen wel goed? Hier staat hij op:

Bits per seconde:9600

Databits:8

Pariteit:Geen

Stopbits:1

Datatransportbesturing:Geen

Grtz Bullet

 
ah, bios gefashed?

Kijk dan ff hoe de compoorten in het bios staan.

standaard staan ze op:

com1: 3F8/irq4

com2: 2F8/irq3

uart: normal

Kijk vervolgens in je systeeminstellingen in Win of er conflicten zijn m.n op irq 4

En ik zou voor de zekerheid ff de connectoren van de compoorten op het moederbord controleren. ff los en weer vastprikken

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan