24 uur per dag online voor nog geen 30 euro p/m.

Ziet er mooi uit maar ik vind die 30 euro per minuut een beetje aan de hoge kant :)

Aaaaaah ,ik snap het al ,dat is per maand en dat komt dus goedkoper uit dan een adsl abo, ik neem aan dat het ook sneller uitvalt dan een adsl verbinding.

 
Slim idee. Het is alleen nog niet mogelijk om aan te melden.

Behoorlijke investering. Dan moet je 30 abonnees in een straal van 500 meter (gunstigste omstandigheid) zien te vinden.

Ga er voor de zekerheid van uit dat dat 300 meter is.

Over het break-even: financieel klopt dat maar.....

- Wie gaat soft/hardware installeren en wie betaalt de uren die daarmee gemoeid zijn?

- Wie levert nazorg/ lost problemen op?

Het lijkt erop dat als je zo'n netwerk opzet je je wel werk op de hals haalt.

Vergelijk het eens met het installeren van een paar schotels voor bekenden. Hoe vaak zijn ze bij je komen aan kloppen voor hulp?

Gratis uiteraard want het is toch je hobby?

En als er betaald moet worden, dan denken ze nog dat je hun slaaf bent ook!

Bovendien: de 2.4GHz is een ISM frequentie, dus veel kans op storing door magnetrons, draadloze apparaten (video zenders).

Volgens de wet mag je waarschijnlijk wel lowpower zenden maar je bent ook herverdeler van signalen dus val je onder de wetten die voor kabelmaatschappijen gelden.

E.e.a zitten haken en ogen aan.

 
2.4 GHz zit eigenlijk in de amateurband en die mogen met 400W (tel daar nog maar ff de gain van de gebruikte antenne bij op) in deze band zenden.

Als er dus een amateur in je buurt (legaal) aan het funken is, heb jij geen internet meer.

 
Ook in Limboland is men bezig alleen een heel stuk verder dan de rest. kijk ff op http://www.hsdi.nl

Ook mijn eigen wireless netwerk (kabel internet)met de overbuurman en straks nog enkele mensen werkt op 2.4 gig freq. als een tierelier. Met de juiste (kleine compacte) antennes is zelfs een richtverbinding mogelijk van meer dan 1 km. Zo is het volgende project mijn vader van kabelinternet te voorzien, hij woont 2km bij mij vandaan.

Enne iedere kabelgebruiker surft op +/- 300 K (1 of 4 personen maakt geen ballen uit)

Kosten voor dit alles vallen reuze mee, investering: accesspoint/cable router wireless (155 Euro) en een pcmcia of pci ontvangst module voor +/- 80 euro.

Grtz Mike

 
Hmm, de site komt er amateuristisch over bij mij. Niet echt een site waar ik een internetabbo zou afsluiten. Ze hebben niet eens de standaardtitel van Fronpage aangepast :).

 
Draai hier zelf in het pilot project mee en zal jullie wel op de hoogte houden van de praktijk ervaringen.

Het idee is trouwens voortgekomen uit een systeem wat al een tijdje in nieuwzeeland beschikbaar is en wat daar perfect loopt.

http://www.roamad.com

Het aanmelden als partner voor het project loopt trouwens niet via mangonet maar rechtstreeks via http://www.mangouniverse.com

Aangezien aanmelden alleen mogelijk is met een sponcer ID is de mangonet nl site online gezet door mij om voor een ieder die er belang bij heeft een sponcer ID ter beschikking te stellen.

 
@ Scot, prof of niet prof het werkt! En nog fatsoenlijk ook!

Gewoon een uitgebreide 2.4 Ghz Draadloze internetaccount met je overbuurman ;) in het groot.

Lees op internet na wat je al met een eenvoudige router/accesspoint en een richtantenne kan aanvangen. En nog eenvoudig te beveiligen ook. MAC adressen toewijzen e.d.

Grtz Mike

Wireless = Future

 
Originally posted by Satslope Slim idee. Het is alleen nog niet mogelijk om aan te melden.

 


Behoorlijke investering. Dan moet je 30 abonnees in een straal van 500 meter (gunstigste omstandigheid) zien te vinden.


 


Ga er voor de zekerheid van uit dat dat 300 meter is.


 


Over het break-even: financieel klopt dat maar.....


 


- Wie gaat soft/hardware installeren en wie betaalt de uren die daarmee gemoeid zijn?


 


- Wie levert nazorg/ lost problemen op?


 


Het lijkt erop dat als je zo'n netwerk opzet je je wel werk op de hals haalt.


 


Vergelijk het eens met het installeren van een paar schotels voor bekenden. Hoe vaak zijn ze bij je komen aan kloppen voor hulp?



Gratis uiteraard want het is toch je hobby?


 


En als er betaald moet worden, dan denken ze nog dat je hun slaaf bent ook!


 

 


E.e.a zitten haken en ogen aan.
Die 500 meter is gegarandeerd onder normale omstandigheden en kan door het plaatsen van extra antenne's worden vergroot . ( heb hier zelf een demo gehad van Albacom en gaf geen probleem)

De prijs is incl. plaatsen van de schotel etc. door een instalateur.

Bij de kosten van de bandbreedte zit een post in voor de service welke 24/7 beschikbaar is en wat wordt verzorgd door de instalateur.

 
Hmm als het zo zit... Maar toch: als jij in de buurt het BRAMMETJE speelt door lokale internetprovider te zijn, dan staat er bij jou e.e.a. 24/7 stroom te verbruiken. Zit dat ook bij de prijs in?

Over de verbinding en dat dat mogelijk is twijfel ik niet. Wel over eventuele storingen.

En wat ook een zorgpunt is: wat als iemand met een laptopje+zender-ontvanger bij jou op het lokale parkeerterrein proletarisch gaat zitten internetten? Dat zullen handige figuren wel doen. Effe fors gaan downen daar. Beetje meeloggen tot je een IP adres hebt en dan inbreken.

 
Het stroom verbruik is voor mij ook nog een vraagteken , zodra de pilot hier draaid zal ik daar dan ook metingen na verichten om die kosten in beeld te brengen.

Als netwerk beheerder heb je zelf de beschikking over 2 gratis conections dus zolang die kosten beneden de 60 euro per maand blijven zal dat geen probleem zijn.

De beveiliging van het wireless systeem is gedaan door Albacom en zij hebben daarvoor een eigen software pakket gemaakt wat volgens mij met 64/128 WEP werkt.

 
Je kan het systeem toch ook beveiligen door een max aantal (met nummer vastgezet) IP's toe te kennen met MAC adres als uniek adres via je server!?

Grtz Mike

 
Blijkbaar wordt dat nog weinig gedaan. Ik hoorde al iets over Wi-Fi hackers..

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan