probleem hss 1000 ir

A

alf

probleem met hss 1000

de hss 1000 die ik heb heeft de neiging dat als ik hem op de camping aansluit,en ik raak de deco aan bv de scart of antenne aansluiting op de deco,gaat hij spontaan dood.

als ik dan de aan/uit schakelaar probeer te gebruiken doet die niets meer,geen leven in te krijgen.

als ik dan ook de voedingsstekker eruit trek en even wacht wil hij naar enige tijd wel weer starten,ca 1/2-1 minuut.

dit probleem doet zich ook voor op mijn dobberende thuisfront,maar minder.

het wil ook wel gebeuren dat als ik ermee aan het hobbyeen ben hij ook opstart problemen heeft.

heeft iemand hier een oplossing voor,niet weggooien.

of is dit op een of andere manier te verhelpen,oke niet meer aan de deco zitten maar dat bedoel ik niet .

dit lukt mij met moeite maar de kids willen hem ook nog wel eens bedienen.

bvd alf

 
Volgens mij kennen wij elkaar. ;)

Voor wat betreft je camping, daar zou ik proberen de antenne aansluiting (dus de F connector) te aarden.

Je aardt dan de gehele installatie.

Het lijkt mij namelijk in de richting van statische ontlading te gaan.

Dat hoef je niet altijd te voelen, maar je ontvanger zou er wel last van kunnen hebben.

Dat aarden moet je op je dobber zeker NIET doen.

Dan krijg je problemen met je aardfout controle, je weet wel wat ik bedoel.

Daar kun je wel wat doen met een condensatortje, maar das misschien net ff iets te technisch.

Nou ik er verder over nadenk, je kunt ook jezelf eerst aarden (dus een stukkie ijzer aanraken van de caravan) vlak voordat je de ontvanger aanraakt, en zien of je probleem dan minder is of misschien helemaal niet meer aanwezig is.

Laat maar ff horen hoe het afloopt.

 
INDERDAAD we kennen elkaar.

maar hoe moet ik dat doen met een condensatortje.

levert mijn LEVERANCIER van de multiswitch die ook.

of waar kan ik daar voor slagen.

als ik weet wie jij ben { en dat is bevestigd },dan weet je wie ik ben en dan heb je ook het tel nr van me.

maar we kunnen het ook verder proberen op te lossen via deze site,zodat andere er ook wat aan hebben.

ben a.s vrijdag in de buurt

bvd alf

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan