Seca op de pace 501-G6

G

Greffi

Hoi ik heb een pace 501-g6 en ik hab iets onder ogen gekregen op internet wat ik niet helemaal snap

-----------------------------

Seca on pace501-G6

-----------------------------

Included in this package:

allsas4 _4_pace.bin ->for 27c512 in cam

pace_24c16.hex ->edit with Fly_son-I_Eeditor

pace _Fly_S_on_I.hex ->courtesy of Alice Cooper

On the mm9500 yahoo board I read that some Italian guys got the pace working with seca by pathing the amon soft. I tried this for the pace dutch Pace and found the thing working.

Steps taken:

-patched the amon_allsas_4 soft so the pace accepts the cam ( simple rename of Allsas to the orginal BV.13f).

-used Alice Cooper's Fly_S_on_I with the correct CoCo (NLD) and of course the correct key's.

working: Canal Digitaal Satelliet (dutch one), exept for cinecinemas

Canal Satélite Digital

The kiosk channels of CanalSatellite France don't work

I also tried the Fun_5_in_1 files, but I can't find the varable for CoCo in the damn file.

Best Regards,

Pacemaker

(pacemaker25@hotmail.com)

De drie bestandjes heb ik maar begrijp ik het goed dat de irdeto

software matig het een seca kan maken?

Ik durf niet goed te proberen door zo maar het er op te Flansen.

Het is mij NIET te doen om iets illegaals te doen maar er om verzekerd te zijn nog wat langer zijn van de nederlanders

Groetjes Greffi

 
Oke, even in het Nederlands de uitleg dan.

Een Pace ontvanger (vooral de G4 maar ook de G5 en G6) zijn eigenlijk de eerste ontvangers die in Nederland verschenen met de ingang van het Digitale satelliet tijdperk.

Deze ontvangers kunnen dus vrijwel niets en worden tegenwoordig dan ook veelal camping ontvangers genoemd omdat je er hoofdzakelijk de NL zenders mee krijgt, en met de G6 (die wel b-frames ondersteunt) nog wat vrij te ontvangen Duitse zenders.

In de achterkant van deze ontvangers steekt een module, de zogenaamde CA irdeto module.

Deze is om te bouwen (andere chip en andere flash er in) naar een Amon cam module.

Als dit gedaan is dan is er de mogelijkheid om met deze ontvanger en bepaalde kaarten (illegaal) ook Seca zenders te ontvangen zoals 16/9, Discovery, X-zone etc.

Wat in jouw bericht omschreven staat is hoe de cam flash moet heten en welke files te gebruiken en evt. hoe deze aan te passen.

Maar zoals gezegd, het ombouwen is niet illegaal (bij mijn weten, tenzij Irdeto access rechten op de cam heeft), het kijken op die manier wel.

 
Tnx Black tiger voor de uitleg.

Ik kan dan een beter een free to air ontvanger kopen dan deze ombouwen.

 
Nou dat ligt er maar aan wat je kijken wilt, op een FTA ontvanger kun je helemaal geen betaalzenders kijken, alleen maar de vrije zenders.

Ik weet niet hoe het prijstechnisch ligt maar ik dacht dat de fta ontvangers ook zo vreselijk goedkoop niet waren.

Als je dan bedenkt dat je voor 350 euro een Philips 7072 ontvanger kunt kopen, dat is een seca ontvanger, doch met een kleine softwarematige aanpassing die een aantal handelaren er gemakkelijk voor je in kunnen zetten of een vriend/kennis die er zo'n apparaatje voor heeft, dan kun je daar ook met een kaart illegaal naar C+ en PW kijken. Dit ombouwen kost gemiddeld 20 euro of minder want het is niet veel werk.

Als je het legaal wenst te houden is dat een goede zaak, maar ook dan is zo'n Philips interessant, aangezien je bij deze ontvanger een abonnementskaart en formulier krijgt waarmee je een abo kunt afsluiten bij C+.

Ook is het mogelijk voor iets van 30 euro per jaar, alleen de "vrije" zenders vrij geschakelt te krijgen door C+. Dan kun je dus bijv. wel naar sbs6 en nld 1, 2, 3 en Veronica etc. kijken, want die zul je op een FTA ontvanger niet kunnen zien omdat ze in het C+ pakket meegenomen worden en zodoende dus gecodeert zijn.

Maar dat kun je nu met de Pace dus ook al.

Met de philips kun je ook alle FTA zenders ontvangen, ook de Duitse zoals sat1, pro7, kabel1 etc.

Voordat je dus een FTA ontvanger koopt, zou ik me goed bedenken wat ik nu wil gaan ontvangen, en dan zeker bij een aantal handelaren een prijsvergelijking maken tussen een FTA ontvanger en een goedkoper seca ontvanger als de Philips of als je toch niet naar PW wilt kijken, de Xsat ontvanger of een ander merk Seca ontvanger, sommigen zijn zelfs nog goedkoper dan 350 euro.

 
Bij Aldi in duitsland schijnen ze goedkoop fta receivers verkocht te hebben.

De pace ombouw zou ik ivm wisselen naar seca2 niet doen.

Een pace kun je het beste verkopen als ie nog werkt ;)

 
Greffi , waarschijnlijk heb je nog niet in je PM Private Message) box gekeken

 
in duitsland kun je F.t.a. recievers vanaf +/- 40 euro kopen bij liddle en aldi als ze in de aanbieding zijn ,deze zijn analoog

f.t.a kosten de digitale +/- 100 euro.

als je alleen fta wilt kijken is dit toch een aanzienlijk verschil

 
Yep, maar het verstandigst is toch wel eerst heel goed er over na te denken of je misschien later toch niet betaalzenders wilt kijken c.q. abo nemen.

Ga eens bij iemand kijken die het wel heeft en kijk je ogen uit, indien je iets gezien hebt, is het gemakkelijker een beslissing te nemen dan dat je niets gezien hebt en alleen maar -denkt- van "dat zal ik toch wel niet nodig hebben" (een goedbedoeld advies uit ervaring).

Daarna kun je altijd nog besluiten voor FTA.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan