Kan Xsat 410 ook PW aan?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Een kennis van me heeft een Xsat 410 seca ontvanger met embedded Seca.

Nu staan er hier al een paar topics over met een verwijzing ook naar een Franstalige Belgische site, maarja, mijn Frans is zo slecht geworden.:sad:

Mijn kennis wil er graag PW op kijken en een paar sat-collega's die ik vroeg meenden zich ook te herinneren dat dit kon.

Heeft iemand er uitleg over of een link met uitleg (geen Frans a.u.b.) hoe ik dat voor elkaar zou kunnen spelen en of het ook weer mogelijk is eventueel de originele soft er in te zetten, of dat het alleen een software updat is of hardware update of dat het toch helemaal niet kan?

 
Hmmm ik heb weleens met een 310 zitten stoeien en daar kon wel PPV op maar geen irdeto-betacrypt.

Die site, welke is dat? Ik kan wel frans lezen.

 
naar mijn mening zijn ze paar maanden geleden gestopt met ontwikkeling van soft voor dat doosje. ze kwamen gewoon niet verder . op dat moment zat er dus seca via en conax in dat doosje. heb de verdere ontwikkelingen niet gevolgt maar irdeto/beta intern op dat ding nee. dat geloof ik nooit

gr dj

 
Tja ik meende dat begrepen te hebben.

De site is overigens http://xsat.rtfm.be maar daar is ook niets over betacrypt te vinden volgens mij.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aangezien ik dat een best leuk doosje vind, houd ik dat redelijk in de gaten.

Het probleem en de oorzaak van het stopzetten van de verdere ontwikkeling van alternatieve firmware is dat de heren coderingsfabrikanten ertegen opgetreden hebben.

Deze hebben die belgische initiatieven stevig aangepakt.

De site is een tijdje gesloten totdat er overeen gekomen is dat er geen firmware en adressen waar je JTAG interfaces voor dat ding kan krijgen meer zouden staan.

En dan houdt het een heel aardig eind op he.

Nou is het zo dat dxe chipset in deze doos alle bekende coderingssystemen aankan, maar dat er natuurlijk wel de juiste software voor geschreven moet worden.

En voorzover ik weet is er dus nooit iets voor irdeto(achtige) coderingen software geweest voor deze dozen.

Ook niet voor de 310/360, die qua ondersteuning van coderingssystemen net zo leuk is.

Als je het ding mag houden, en je er de ruimte voor hebt, zou ik m nog ff in huis houden.

Want ik weet met 100% zekerheid dat de fabrikant nog steeds firmware bijhoudt.

En er zijn ook mensen die met zaken zoals editors enzo bezig zijn.

Alleen gaat het nu allemaal niet meer zo snel als voorheen.

 
http://www.irdeto4all.hpg.ig.com.br/ hardware matig wat aanpassen nieuwe soft der in dan schijnt het als een gepatchde irdeto module te werken dus ook 5in1 denk dat pw het dan ook doet .

vriend van me heeft deze ontvanger ook gekocht denk dat ik em volgende week zondag ff ga aanpassen post de resultaten wel in deze topic .

misschien heeft iemand een leuke settings lijst voor astra en hotbird met diseqc switch... maak je hem ook weer blij

 
Bedankt voor de reply's.

Ik zal de ontwikkelingen bij jou en je resultaat even afwachten Balans, ik heb hem trouwens niet hier thuis, hij is van een kennis dus daar draait ie ook netjes.

Maar dan kan ik hem in elk geval aangeven wat er momenteel mogelijk is of niet mogelijk.

 
Bijzonder geinig. Is die soft ook bruikbaar voor de 310 ???

 
nou het resultaat na een avondtje kutten via en media werken nu op de xsat 410 ... maar het ging natuurlijk om irdeto en via der bij dat zou mats zijn .

Ik kwam der al snel achter dat je niet meastro 4.X moet gebruiken om der anderer soft in te knallen want dan geeft ie na het inladen van de software dat de firmware niet overeen komt en weigerd.

daar ging wel even wat tijd in zitten maar goed vanaf 3.x lukt het wel ik heb 3.06 gebruikt .

Maar goed toen moest de versie met irdeto der in, na het hele patch process bleef de ontvanger na reset van de nieuwe soft hangen op init in het display . :-( ff schrikken maar je kon evengoed daarna de orginele der weer in zetten dus dat was dan wel weer een opluchting.

nieuwe versie van de firmware gedownload van een andere site

zelfde resultaat dat hebben we denk ik wel een paar keer zo gedaaan het vervolgens op gegeven en em weer aangesloten in de woonkamer.

Later wat doorgsurfed vond ik de versie 3.06 GP gp schijnt testaan voor aangepasdesoftware firmware :) dus dat gaan we misschien vanavond wel ff proberen ....

jullie horen nog van me

ps is der hier niemand die een netgesoorteerde favorieten lijst heeft voor de 410?

 
Bedankt voor de aanvulling, het lijkt er al op dat ik mijn kennis dat plezier maar niet ga doen, ik wordt al bang de ontvanger te verklooien.

Maar ik ben toch benieuwd hoe het met die laatste versie gaat als je daarmee begint.

Helaas heb ik zelf geen favorietenlijst voor je anders kreeg je die wel van me. Misschien iemand anders?

 
Maar als je de genoemde links langsgaat en overweg kunt met een woordje of 3 frans, dan zou je moeten weten dat het niet zozeer aan het programmaatje waarmee je je update wil uitvoeren ligt dat het niet wil, maar aan de firmware.

In de bootsector van recentere versies van de 410 is namelijk tegenwoordig een soort van checksum ingebouwd, zodat je niet meer zoals vroeger in een decoder waar maar 1 systeem ingebouwd is (en dus goedkoper is) er stiekum een ander systeem bij kunt zetten doormiddel van een simpele update.

Dat is de werkelijke reden dat waarom je ontvanger de update niet accepteert, en je maestroflash dus tegenwoordig een check op de versie uitvoert.

De truuk heeft wel wat weg van de truuk met de humax-Z typen ontvangers dus.

Dus bij deze voor iedereeen die het niet meegekregen had: let wel op wat je doet en met welke versie je dat wil doen.

Gelukkig weet ik nu wel (bijna) zeker dat je altijd nog terug kunt als de update niet geaccepteerd wordt zodat je redelijk zorgeloos kunt experimenteren.

Tot slot: de apparaten welke ouder zijn dan ongeveer juni 2002 hebben waarschijnlijk deze checksum truuk er niet in zitten, nieuwere dus zeker wel.

 
dus je bedoeld eigenlijk jonger dan juli 2002 de nieuwe hebben dus de checksum . kan ik hier uit opmaken dat jij dus ook een xsat410 hebt en gepatched? vertel? je maakt me zo wel nieuwsgierig ik hoef het wiel natuurlijk niet uit te vinden :) en die 3 woorden frans haal ik al niet eens die maat van me heeft dus een xsat 410 xcom xsxtvma... geloof ik datum kan ik hier vandaan niet zien maar dat zoeken we natuurlijk ff op.

bedankt alvast voor deze info ik wacht met blijdschap op evt nog meer ...

de groeten barry

 
Ik heb geen xsat ontvanger.

Maar ik speel er wel regelmatig mee, overigens geheel binnen de bedoelingen van de fabrikant hoor (dus geen patchen ofzo).

Alleen als je er leuke settings in wil doen, en die een beetje sorteert zoals een lijst per taal en sport en muziekzenders, dan heb je daar wel zulke editors bij nodig.

En om deze te gebruiken is het wel goed als je weet hoe en waarom ze in mekaar steken.

De settings worden als onderdeel van de firmware geschreven en via dezelfde procedure dus daar is dit ook op van toepassing.

De info waar ik het over heb staat op die ene franstalige site, overigens nog niet zo heel lang hoor.

Als je die versie info ff kunt achterhalen, kan ik misschien wel zien of je een (te) nieuwe versie hebt.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan