Basis Image

P

PauK

Wat is een goede 'start image' voor een beginnende dbox2 gebruiker? Ik heb er nu iets ingeknald waarmee ik met geen mogelijkheid verbinding krijg met TuxVision, en ook dat hele gedoe met keys krijg ik niet aan het lopen.

Misschien eerst een standaard image van Neutrino? Maar ja, wat is standaard?

 
Voor een nokia kun je er het best een gtx image ingooien.

Voor een sagem/philips het beste een enx.

Ik heb de net trouwens PM_base_16_26_11_gtx_enx.img in mijn Philips geknald en die loopt zeer goed.

Nieuwigheidjes hierbij zijn, als je de image voor de eerste keer start, je kunt kiezen voor gtx of enx.

Je kunt in het emu menu kiezen voor gbox (=.85) of camD (=.896).

Met je blauwe menu kun je dan switchen tussen gbox (diegene die je in het emu-menu hebt ingesteld) en newcamd.

Deze laatste zou ook nagra auto kunnen doen, maar zover ben ik nog niet gekomen. Polsat wel getest en die doet het;-)) Nu zie je in je logmenu ook wat de nagraroms doen, en dat ben ik in andere versies nog niet tegengekomen.

Wel ff in var/keys/gbox_config_ een paar dingen aanpassen, want "zo uit de doos" logt ie de key's niet zichtbaar in je terminalvenster.

Die keyfiles moet je in var/keys EN var/temp duwen.

Wat tuxvision betreft: Ik zelf heb een Philips en daar heb ik geen problemen met tuxvision, maar ik heb van een aantal Nokia-mannen gehoord dat die er toch wel problemen mee hebben.

 
'K heb ook een philips, nu zit er dus ook een enx image in. Gebaseerd op iets van Alex_W; heb hem net over internet geupdate en heb wel allerlei nieuwe mogelijkheden gekregen.

Alleen raakt-ie nu elke keer mijn settings kwijt....

Ik zoek me ook al het schompes op linksites, maar er staat daar zoveel informatie en ik niet weer waar te beginnen.

@denktenk: kan je mij een linkje sturen naar die PM-image die je noemt? Heb ik in ieder geval een startpunt...

 
Ik heb gisteren even deze versie er in gedaan PM_base_16_26_11_gtx_enx.img .

Wat mij op valt is dat ik nu weer mijn box meerdere keren moet starten voor dat ik beeld en geluid heb.

De versie hier voor niet de aangepaste was een stuk stabiele.

 
Die site ziet er interessant uit, maar juist die ene file is password beschermd, en de site waar de sleutel staat is natuurlijk uit de lucht....

 
PauK, op dit bord worden ook wel es een PM naar iemand gestuurd, maar sommigen lezen die zeker niet;-))))))))

 
Inderdaad :)

Als excuus: ik was al zo blij met die link dat ik mijn PM vergeten ben. Plus gisteren een verjaardag, dat hielp ook niet mee... maar inmiddels had ik de sleutel al gevonden en staat-ie er in.

Ziet er een stuk beter uit, al. Redelijk stabiel, prachtige opstartmenutjes - en ik had direct al beeld op stoute zenders. Werkt echt geweldig!

Wel een geklooi om die nieuwe image er op te zetten trouwens, mijn nulmodem zit er niet meer tussen dus moest over het netwerk (expert function). Moest ik eerst een flash uitlezen, die verwijderen, dan de nieuwe erop met de oude naam, en die dan weer programmeren zonder bootloader (hoe ik erachter kwam weet ik nog niet!).

Maar goed, het werkt al weer een stuk beter dan voorheen (hoewel-ie net vastslaat in het menu..). Nu nog die Tuxvision aan

de gang en ik ben weer een stuk verder.

Ben nog bezig een actuele services.xml te converteren uit een bestaande sat-lijst, en dan wordt het pas echt leuk. Dat worden nog een paar late nachtjes...

 
hallo denktank,heb jij voor mij misschien het wachtwoord en de sleutel voor mij,van deze image PM_base_16_26_11_gtx_enx.img

groetjes scooby555

 
Er staat bij de download een link achter als je die neemt en even aanmeld.

En dan ga je op zoek naar waar deze image wordt besproken daar staat de pass bij;)

 
hallo,ja dat klopt maar die link werkt niet vandaar.

groetjes scooby555

 
Inderdaad de link is hier ook dood ook die van streamboard.

 
hallo,heb jij die pass misschien voor mij???

groetjes scooby555

 
pw= 7ac08fb1b28f3b2ecb7532033ede83af

 
bedankt denktank kan ik weer ff verder met prutsen,net philips gekocht.

groetjes scooby555

 
Ik vind deze image tot nu toe inderdaad de beste die ik gezien heb. De meeste andere hebben, in ieder geval bij gecodeerde zenders, last van micro-freezes.

Ik heb er van het weekeinde een aantal getest, omdat mijn bakje na het laden van een zelf gemaakte satellites.xml helemaal niet meer op wou starten - dus ik moest toch aan het flashen...

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan