17" TFT ervaringen gevraagd!

Dr.Z

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
3.098
Waarderingsscore
461
Punten
83
Leeftijd
55
Locatie
Ergens daarzo..
Ik weet niet of ik deze vraag nou in "kletspraat" moet stellen of hierzo, en heb dus gegokt.

(en jullie mogen raden waar ik mijn vraag geplaatst hebt...)

Ik heb een Hansol H711 17"TFT scherm gekocht waar ik uiterst ontevreden over ben en dus retour leverancier gaat.

Het schermformaat is werkenlijk geweldig te noemen alleen de weergave niet zodat ik een ander merk of type TFT zoek.

Aangezien mijn leverancier 1 a 2x een monitor terug wil nemen, blijft hij dus niet aan de gang met mij en vraag dus aan ieder die met een 17"TFT scherm werkt , welk merk/type hij heeft en of deze bevalt.

Deze aankoop heb ik gedaan omdat de 15"uitvoering van Hansol perfect is qua weergave en snelheid, ( <25ms ) en dacht dat de 17 versie ook goed zou zijn.

Niet dus, ondanks dat deze monitor volgens de fabrikant nog betere specs heeft dan de 15" uitvoering.

Eén ding is wel goed aan deze monitoren en dat is dat het zogenoemde ghost effect bij snelle beeldwisselingen nagenoeg niet aanwezig is.

Ik zoek eigenlijk mensen die ervaring hebben met de Hercules Prophetview 17" omdat dat de volgende keuze gaat worden die ik ga ophalen.

Wie oh wie speelt er ook met "onbetaalbare" monitoren?

 
Ik mag ook met duur spul spelen van de baas.

En om maar gelijk met de deur in huis te vallen: de 18 (!) inch schermen van NEC, de duurste die te koop zijn, zijn al jaren de beste.

Maarja daarvoor mag je dan wel een hele lieve duit neertellen hoor.

De OEM schermen zijn een paar maanden geleden vernieuwd, en kleiner geworden.

Nu hebben deze een beter zwart nivo, en daardoor ook een groter contrast.

Bovendien is de licht sterkte perfekt regelbaar.

Maar dat zijn dan de losse panelen weer, dus zonder voeding, kast en voet.

Verder ben ik zelf ook heel goed te spreken over Iiyama, maar betwijfel of de LCD's die zij maken uit eigen huis komen.

 
Je hebt goed gegokt.:)

Alles wat over PC dingen en Operating Systems gevraagd wordt komt in dit topic. Een monitor is ook een pc onderdeel en valt zodoende dus ook onder dit topic.

Helaas kan ik je niet helpen, ik heb alleen ervaring met de 15" Compaq TFT schermen en nog een of twee andere merken waarvan ik de kwaliteit al heel mooi vond.

Nog duurdere modellen en 17" modellen heb ik helaas geen ervaring in, maar wie weet zijn er mensen die je toch iets wijzer kunnen maken.

Kennis van me was gisteren naar de pc beurs geweest alhier en had een 17" gezien die prachtig beeld had, heel hoge kwaliteit en toch niet zo vreselijk duur.

Helaas wist hij zich de naam van het merk niet meer te herinneren.

 
Aan deze kant word er met het merk Neovo en Samsung gewerkt.

Ben over bijde zeer tevreden.

Denk toch dat er niet zoveel verschil tussen div. merken.

De grafischekaart speeld hier toch ook een belangrijke rol.

 
Ik heb een 17" van Philips, deze bevalt prima. Beeld is scherp en geen ghost gedoe. Contrast en kleuren zijn ook prima.

Ik heb ook ervaring met de 18,1" van iiyama en die beviel me ook prima.

 
Als ik het zo bekijk (letterlijk dus) dan heb ik van alle merken de minst gunstigste uitgekozen.

Of zou deze monitor een defect dragen en dat het bij een soortgelijk model misschien wel om aan te zien zijn?

Ik weet dat een aantal merken zoals Compaq en hansol de Samsung TFT schermen gebruiken als beeldweergave object.

Maar er blijken toch nog verschillen te zijn die waarschijnlijk te herleiden zijn uit de gebruikte electronica die het scherm aansturen.

Moeilijk jongens, gezien ik nog even niet weet wat ik moet doen.

Aan de ene kant ben ik verknocht aan de kwaliteit van de 15"schermen maar aan de andere kant is het grote beeldformaat, waar ik nu al 2 dagen tegenaan kijk, ook bijzonder lekker!

Ik denk dat ik gewoon nog 150 euro extra moet uitgeven voor een kwalitatief duurder merk ,maar waar ik wel meer plezier aan beleef!!

Goedkoop is toch weer duurkoop zo blijkt maar weer!

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben zelf erg tevreden over mijn Atec 18,1" TFT scherm. In de hoogste resolutie (1280x1024) een prachtig scherp beeld. Weet alleen niet of Atec hier in Nederland geleverd wordt. Ik heb hem, vanwege de prijs in Zwitserland gekocht. Daar gaat het scherm onder de naam van een handelshuis genaamd ONT.

 
Weet je toevallig ook de techische gegevens te plaatsen van dat merk monitor, Cluyvenduyker?

 
Atech Atec 18.1 1280x1024 .28mm LCD TFT

Product Specifications

Includes a Built-In TV Tuner &amp; Remote Control! The Atech NeoView AL181 delivers razor-sharp, LCD TFT display technology---huge 18.1-inch quality---1280 x 1024 dpi resolution, plus a full-function TV tuner and stereo speakers-built right in! Magnificent design, with two-tone silver and blue color. This is a limited time deal---we have only a small stock of these award-winning monitors, so act now and get one. This is a flat panel that's in a class by itself. The design and construction is fascinating---ultra-thin and wonderfully crafted. The advanced .280mm dot pitch delivers tack-sharp images---and with an unprecedented 250:1 contrast ratio, you'll see lifelike color depth and tonal range that no other TFT can match! Slim Design In Attractive Silver And Blue 2-Tone Color! Atech NeoView AL181 isn't just a spectacular 18.1-inch TFT display---it's also a TV! With all the functions of the set in your den! Connect to cable, DVD or VHS! Watch TV right on your desktop screen---in gorgeous TFT color! Includes DVI connection, S-Video Out, Composite Out, Audio and Coaxial Connection! It's got it all! This rare opportunity to own one will not last---at this low price, we anticipate a quick sellout! BUILT-IN FULL-FUNCTION TV TUNER! The Atech NeoView AL181 isn't just a spectacular 18.1-inch TFT display---it's also a TV! With all the functions of the set in your den! Connect to cable, DVD or VHS! Watch TV right on your desktop screen---in gorgeous TFT color! *Via Adapter Included Included TV Remote Control! Specifications: Viewing size: 46cm(18.1") Module Type: Active Matrix TFT-LCD Dot pitch: 0.28 Viewing angle: U/D:80/80, R/L: 80/80 Contrast ratio: 300:01:00 Luminance(cd/?): 200cd/m Resolution(Max): 1280x1024@75Hz Display Color: 8 bit, 16M colors Scanning Frequency: H(khz) 31.5~80 Scanning Frequency: V(khz) 60~75 Resolution: - 640x350 - 720x400 - 640x480 - 800x600 Support: - 832x624 - 1024x768 - 1152x864 - 1280x1024 Plug &amp; Play: VESA DDC 2B Speaker : 2W - 2 Internal Speaker User control: - Brightness - Contrast Configuration - H/V Position - Sharpness - Language - Clock - Phase - Color Control - Volume Surface treatment: Hard Coating(3H), Anti-Glare Treatment Power Saving: VESA DPMS standard Power Source: 100-240V Input Signal: Analog RGB / DVI, S-VHS, RCA Input Connector: 15pin D-Sub Dimension(mm): 17.6(W)X17.6(H)X9.5(D) Angle Control Height: Swivel: 120, Tilt : 30(up) Weight Unit: 7.6kg, Boxed 10.2Kg Color: Silver &amp; Blue 2 Tone Color Option: USB 4Port, DVI, Video, T/V

 
@ardvdw

Bedankt. Ik was net de technische specificatie aan het scannen, maar dit is veel uitvoeriger.

@drz

Dat is hem dus.

 
Leuk schermpje!

Helaas heb ik geen leverancier cq importeur kunnen vinden in Nederland zodat ik ook geen prijs heb.

Ik heb inmiddels de rampzalige Hansol ingeruild voor een Hercules Prophetview 920 17" TFT en ben zeer tevreden over het beeld wat ik sinds vanavond heb!

Het schermpje is lekker snel en geeft een goed beeld weer!

Geen ghosting effect waarneembaar en heeft nog een leuk uiterlijk ook!

Ik heb van een leverancier van mij gehoord dat de Cornea TFT's ook wel goed zijn.

Deze hebben een refreshtime van 20ms, wat tot nu toe het snelste is op de markt.

De 17" kost "maar" 549 euro!

Helaas heb ik nog niet gezien wat voor kwaliteit het beeld is, gezien de slechte ervaringen m.b.t. de specs die sommige fabriekanten opgeven moet je altijd maar afwachten of het beeld nog om aan te zien is!

Het leuke van deze monitoren is dat je één maand een dodepixelvrije garantie krijgt!

Ik heb uiteindelijk toch maar gekozen voor de veel duurdere Hercules omdat de Cornea niet op voorraad was en ik geen weekje geduld kon opbrengen.. :)

 
Ik bedank jullie voor de reacties die jullie gegeven hebben op mijn luxe probleem!

(wat hebben we het toch eigenlijk goed in Nederland he!) :)

 
Ik heb ervaring met de 7020 van Compaq... Zeer goed.... Via DVI aan mijn GF4... ze zeggen altijd dat gamen niet gaat op TFT.. naja.. gaat hier perfect... ben super tevreden...

Hiervoor heb ik de 5015 gehad en de 5030 heb ik bij een opleidingscentrum(pje)... super goed...

Vaak multiplayer gespeeld... mensen vonden het geweldige kwaliteit...

Probleem vind ik zelf wel... die Compaqs zijn stukken duurder dan die anderen...

Ik heb ook een Philips 151 gezien... die deed het ook erg goed... maar ja... die 151 en 5015 en 5030 zijn 15"...

Die 7020 is 17" en van mezelf en ben ik tevreden over... ter info... denk dat ik deze nu 6-8 maanden heb...

Helaas valt me op dat veel merken specs afgeven op TFT die absoluut niet representatief zijn... vooral de goedkopere c.q. onbekendere merken...

Ik heb nog nooit klachten gehoord over Philips, NEC, Compaq, Eizo, Hercules, Nokia. (die ik rondzie staan bij klanten/kennissen)

Vooral opletten voor die supergoedkope Makro/Office Center aanbiedingen... goedkoop is duurkoop...eerst rondvragen :)

 
Compaq gebuikt de TFT schermen van Samsung, net zoals Hansol, Hercules en nog een merk die mij even ontschoten is.

Alleen de electronica achter het geheel kan verschillen.

Deze merken hebben trouwens een refreshtime (up/down) van 25ms, wat voor gamen snel genoeg is.

Ik ben overigens ontzettend tevreden met mijn aankoop en spelen met games als Mohaa en BF1942 gaat perfect!

De videokaart is van Asus, de V8460, en is gewoon analoog aangesloten op de monitor.

DVI is niet echt een verbetering en het verschil is alleen met meetapparatuur waar te nemen.

Of je moet een heel geoefend oog hebben en met grafische programmatuur werken!

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Originally posted by drz Compaq gebuikt de TFT schermen van Samsung, net zoals Hansol, Hercules en nog een merk die mij even ontschoten is.


Alleen de electronica achter het geheel kan verschillen.


 


Deze merken hebben trouwens een refreshtime (up/down) van 25ms, wat voor gamen snel genoeg is.


 


Ik ben overigens ontzettend tevreden met mijn aankoop en spelen met games als Mohaa en BF1942 gaat perfect!



De videokaart is van Asus, de V8460, en is gewoon analoog aangesloten op de monitor.



DVI is niet echt een verbetering en het verschil is alleen met meetapparatuur waar te nemen.



Of je moet een heel geoefend oog hebben en met grafische programmatuur werken!
Ik dacht toch echt Nokia erop te hebben staan... maar dit ter info... Denk dat dat ligt aan het type/model. Pressario modellen zijn anders als de prof. EVO modellen.

DVI is echt verschillend hoor! Vooral bij Excel en videobewerking wist ik niet wat ik zag.. zo'n verschil... het is nu superstrak en overal de perfecte kleuren enzo...

Je moet natuurlijk wel een goede kaart c.q. monitor hebben.. ik zag duidelijk het verschil... en geen nep DVI aansluitingen..

 
Laatst bewerkt:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan