board time

R

ruff rider

De tijdsaanduiding zal weer eens moeten aangepast worden. Deze staat een 12 tal minuten achter. Toch vreemd dat een computer zo een krachtig toestel is maar dat men er toch nog niet in slaagt om de klok juist te laten lopen. :)

Greetz

Ruff Rider

 
Je hebt volkomen gelijk, er is overigens voor linux servers zoals deze ook een eenvoudige methode om hem elke nacht gelijk te zetten met de atoomklok, maarja.

Helaas kunnen wij daar niets aan wijzigen, wij kunnen alleen zorgen d.m.v. de board software dat zomer- en wintertijd goed blijven als de server niet mee verandert, maar de tijd op de server zelf kan alleen de administrator goed zetten en de server is niet van ons dus wij hebben ook geen root rechten helaas.

Wel goed gezien van je!

Mocht ik binnenkort de admin weer eens spreken dan zal ik hem gelijk vragen of hij hier niet iets aan doen kan.

 
Sterker nog, die Linux bak van mij (en ongetwijfeld van een heleboel anderen) kan permanent zijn tijd synchroniseren. Ik zag trouwens dat dit bij Windows XP nu ook een ingebouwde optie is.

Maar eh... je moet er pas *echt* wat van zeggen als hij in de wintertijd spontaan zomertijd gaat aangeven -:laugh:

 
Oh, van XP wist ik dat nog niet, als je het bij Linux moet doen moet je constant een timesync hebben draaien met een timeserver, dat kan inderdaad wel, daar heb je gelijk in, maar meestal verloopt zich dat binnen een dag niet zoveel vandaar dat ik mijn eigen bakjes 1x per dag een update laat doen.

Anyway, ik heb geen root dus aan deze server kan ik niets veranderen wat betreft minuten, alleen de boardsoft kan ik per hele uren instellen.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan