Magic (Axas) en Nagra AU

E

Elroy

Heeft iem. werkende Nagra AU files voor funkaart in Magic Module (aXas) ?

 
ja als het kan voor mij ook.

Wie kan me overigens ook meer info geven van de opbouw van die internal eeprom.

Daar zit de boxkey en zo in mr welke volgorde moet je naleven.

Moet de zip code ingevuld zijn en zo

Zulke vragen heb ik nu eenmaal

en beroep me op chinees spreekwoord. ALS IEMAND HONGER HEEFT: GEEF HEM DAN GEEN VIS MAAR LEER HEM VISSEN

 
Maar ff van de bedelstaf hierheen gemoved, kan er tenminste op de vragen van Hagar ingegaan worden.

 
Een werkende file is bij Zacky wel te vinden. TodosVia Autorrol v9.7 heeft het bij mij altijd gedaan (vorige week voor het laatst gecontroleerd). Er staat ook een nieuwe Washa op, die aan de laatste attack (11-12) aangepast is.

Wel inderdaad even de goede Boxkey invullen; ik ken hem niet meer uit mijn hoofd, maar in de readme van de oude magic-versies stond hij erbij.

De Zipcode is niet van belang, een MM heeft die niet. In de beschrijving van de Autovia en Washa staat een beschrijving van de interne eeprom file. Hieronder even ingekopieerd:

:10000000k0k0k0k0k0k0k0k0k1k1k1k1k1k1k1k180

:10001000c0c0c0c0c0c0c0c0c1c1c1c1c1c1c1c1F0

:10002000bbbbbbbbbbbbbbbbzzzzzzzzhhFFFFFFD0

:10003000cccccccciiiiiiiiFFFFFFFFFFFFFFFFDF

K0, K1, C0, C1 zijn de actuele sleutels, die moeten dus vanzelf ingevuld worden :)

BB = Boxkey, nr magic-cam invullen

ZZ = Postal code, maakt niet uit

HH = Tijdszone

CC = Cam, maakt niet uit

II = IRD, maakt niet uit

HH is wel van belang, maar moet je uit een actuele file halen - die weet ik niet uit mijn hoofd.

 
08 zomertijd

04 wintertijd

 
hier nog een link voor de autoroll file nagra:

Laten we geen kant en klare files posten, aan de hand van het bovengenoemde moet men toch in staat zijn zelf zo'n ding te bouwen.

Suc6

ILYA

 
Laatst bewerkt:
je hebt gelijk, was ik in spontaniteit vergeten.Bij toeval vond ik een file om mee te testen.Ik wist dat je nog e.e.a. moest "uitvogelen ".Beter inderdaad dat def unboarders zelf effe lekker gaan zoeken, testen etc.Het is tensoltte onze hobby .

ILYA

 
Ik ben drukdoende geweest om nagra Au in mm te krijgen,

Ik vroeg me welkm proggie je het beste kunt gebruiken.Op diverse boards lees ik verschillende ervaringen.

Verder welke flash/interne en eeprom kun je op dit moment. Er zijn er wel 15 verschillende.Ik zie door de bomen het bos niet meer.Wat zijn op dit moment de gangbare etc.

ILYA

 
ik gebruik altijd cardwriter ivm met de internal file.

Vaak geeft deze bij het laden wel een crc error, maar stug doorklikken en hij wordt toch geladen.

Voor zover ik nu zelf heb kunnen constateren kan er met een funkaart slechts of AUcabo of AUdigital mogelijk is.

De meest bekende files zijn wm2002_v4_fun; coole-w_vl en tv97afun. In deze files vind je int. zoals hierboven uitvoerig toegelicht; met kladblok aanpassen en dan op een funkaart zetten. Vaak is alleen een flash en de int. voldoende.

Nog 2 dingen;

- vaak tenminste een fun2 of nog beter een fun4

- in sommige int.files worden de cabo en digital keys verschillend ingeladen. Bv

bovenste rij 0key cabo gevolgd door 0key digital

2e rij 1key cabo ,, ,, 1key ..

ipv

bovenste rij 0key cabo gevolgd door 1key cabo

2e rij 0key digital ,, ,, 1key digital

 
Ik heb zelf dit weekeinde een nieuwe Eeprom voor Washa 1.5 op zitten bouwen, dus die werkt er zeker mee. Kan gewoon op een standaard FUN.

 
Wat is het dan, met jullie hulp, eenvoudig om een filetje auto roll te maken.

Zeker als je met fun magic proggie in een pararell poortje effe gaat proggen.Binnen no time had ik mijn filetjew AU werkend.

Ben wel benieuwd voor hoe lang.:)

Het schijnt nogal eens te gebeuren dat er weer trucks door de spaanse jongens worden uitgehaald.

Nog een vraagje:

Is het nu wel zo dat je of een kaartje VIa D. AU maakt en op een ander kaartje TV Cabo.?

Alles op een kan dit niet ???

ILYA

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan