Liteon dvd-rom

B

Bruce

Beste mensen,

Ik heb een dvdrom speler van liteon type LTD-166S gekocht, en deze getest met dvd software die meegeleverd is bij mijn Asus V8460 videokaart, software naam is Asusdvd2000, nu is er 1 ding wat mij niet aanstaat, en dat is dat het beeld niet altijd soepel loopt b.v als de kamera vanuit 1 stillstaande plek van links naar rechts gaat, dan zie ik vertraagde strepen in het beeld, de vraag is, is het de soft of ligt het aan mijn dvd-rom, zou dit graag snel willen weten omdat ik nog 1 dag heb om het terug te brengen naar de winkel, wie kan mij hiermee verders helpen.

( Dit alles onder windhoosXp )

De gegevens van mijn dvd-rom speler is 16x46 IDE, dit mag toch genoeg zijn ? voor het soepel afspelen van een dvd ?

mvg

Bruce.

 
Laatst bewerkt:
probeer eens met andere software te doen ik draai dvds altijd met powerdvd van cyberlink dit gaat altijd goed maar je zou eens moeten kijken want als ik hier een dvd draai dan heb ik een procesor gebruik van bijna 100% dit kun e zien door op ctrl alt del te druken en dan bij prestaties als je procesor gebruik op 100 % staat moet je eens proberen zo veel mogelijk af te sluiten of controleren op spyware zoals van die rekenprogrammas deze vergen veel processor vermogen mijn procesor verbruik normaal als ik nix doe komt het niet over 4 a 5 % in win xp

groeten motje

 
Het is ook belangrijk dat de dma mode aan staat van de dvd drive.

Als dat uit staat loopt de boel zelfs op een snelle pc schokkerig.

 
ik draai hier op een pentium4 en als ik dvd kijk moet ik nie surfen tegelijk want dan word mijn beeld schokkerig

groeten motje

 
hmzzz.. die liteone zijn 1 van de snelste lezertjes op de markt, dus daar zal het niet aan liggen....

Als je veel dvd kijkt via pc heb ik nog enkele tips

koop een hardware versnellertje, deze neemt de processor belasting weg en geeft veel beter beeld.

Haal het geluid van je grasmachine dvd-rom naar omlaag :

http://www.cd-bremse.de/cdbremse.htm

Overscan je tv-out zodat je perfect beeld hebt :

http://tvtool.info/

Koop een leuke ab om je pc te bedienen :

Persoonlijk heb ik deze :

http://www.dooyoo.de/elektronik/fernbedienung/sony_rm_av2000t/

In Combinatie met een Ir toetsenboard :

http://www.pccityusa.com/accorleskey.html

Ik heb de ontvanger mooi kunnen inbouwen tussen de 2 usb slots in mijn pc kast

http://www.coolermaster.de/atc-600.htm

Owja ... PC is een duron 800/256mb sd/ 50gig 5400 RPM DMA66 /win xp

Dus de specs hoeven echt niet hoog te zijn

 
Heren,

Ieder die gereageerd hebben al vast bedankt, met al deze informatie kan ik wat mee doen, ik heb ff gekeken wat de CPU Usage is, tot mijn verbazing ligt deze tussen de 52% en de 76% en deze waarde is ook te zien als het beeld gaat schokken, dus naar mijn mening kan de cpu het wel trekken, Conclusie van mijn zelf is, dat het "software" de schuldige is, de vraag aan "Motje" is, kun je me ff via PM de site doorgeven waar ik die powerdvd soft kan downen ?

Vraagje aan "Activ" waar kan ik deze dma aan of uit zetten ? ik heb hier naar gezocht onder systeem beheer maar zie alleen de type drive enzo....

Iceke, die links zal ik bij nader eens bekijken, vond het wel een leuk idee, dat van die ab, zelf nog niet aan gedacht ;-)

(Door jullie snelle reactie behoud ik bijdeze mijn dvd-rom speler ;-) ;-)

mvg

Mark.

 
Laatst bewerkt:
Nau ik heb die trial versie geprobeerd maar het probleem blijft van kracht, nu zou ik eens willen weten hoe ik mijn dma aan of uit kan zetten via de eigenschappen enzo valt er niets in te stellen, wie kan me vertellen hoe ik dit doe ?

mvg

Mark.

 
Deze instelling zit bij de advanced properties van je ide kanaal , dit is te vinden bij hardware properties.

Dit is weer te vinden onder de properties van my computer en dan tab blad hardware.

 
Activ,

Deze instelling heb ik gevonden en mijn dvd-rom staat op DMA2 dus dat stond wel aan, maar het afdraaien is nog steeds niet soepel, wat zou ik nog meer kunnen proberen ?? ben ten einde raad.

mvg

Mark.

 
Iceke,

Zo ik heb eens ff die tvtools geprobeerd en wat dank je ? werkt 100% zosnel in die 15 min wat ik kon bekijken, alleen hoe reg. ik me en wat kost dat, of heb jij toevallig een key zodat ik wat langer kan kijken dan 15 min ;-)

(Erg,erg dat windows er weer een zooi van maakt ;)

mvg

Mark.

 
Ja ik heb een reg , is een van de weinige tooltjes die ik geregged heb :)

Tooltje kost 10 euro dus dat is meer dan een fair price denk ik ;-)

Gewoon op registration tikken op hun website en cc nr invullen

Je krijgt dan direct een mail met reg/key en evenuele updates worden later altijd opgestuurd

Het is trouwens niet windows die het up-fuckked maar de nvidia drivers.....

 
Iceke,

Ja, voor 10 euro vergaat de wereld niet ;-)

Maar stel dat ik dit doe, hoe voer ik deze key in ? want als ik bij info kijk in het proggie, staat daar een paar velden maar deze kan ik niets mee doen ?

Is het dan nu ook zo dat ik de bestaande nvidia driver kan deinstalleren ?

dat ik dus aan dit tooltje voldoende heb ?

mvg

Mark.

 
Laatst bewerkt:
Iceke,

Bijdeze u dank voor de behulpzame ondersteuning en ook de rest van de mensen hier op het bord, die me geholpen hebben.

mvg

Mark.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan