Koud he!

Dr.Z

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
3.098
Waarderingsscore
461
Punten
83
Leeftijd
55
Locatie
Ergens daarzo..
En zijn er al LNB problemen door de kou ontstaan bij de hobbyisten?

Ik had een Alps LNB die door de vrieskou niet meer horizontaal wilde schakelen, en die ik onder zeer barre omstandigheden gisteravond had vervangen. (-8 graden ofzo)

Lachen joh, zeker als je even in je handen blaast en daarna je mast beetpakt!

Nu kan ik als het wat warmer word de eeltresten van de mast vegen..... :biggrin:

 
ROFL :biggrin:

Nog geen problemen hier, mijn alps doet het nog prima, de actuator ook, eigenlijk nog nooit problemen gehad met vreiskou ;)

 
In de tochthoek houd de lmb het prima tot dusver.

Ik het idee dat het nog kouder moet worden ivm de rust die in dit forum heerst. :) :)

Gr Vladimir.

 
Bij ons heeft het gesneewd, dus effe geen beeld.Dus ik het dak op en schuiveeeeeeeeeeeeen.

Hehe , eindelijk weer mooie natuurfilms :)

ILYA

 
Hier geen probleem, ondanks -20C en bakken sneeuw.

Groeten uit Zweden, Simon.

 
Zo zie je maar, koop je apparatuur niet in Nederland maar in Zweden of Oostenrijk daar werkt alles ook nog goed ook als het een graadje of 25 vriest. Het zelfde geldt voor treinen in Nederland staat alles gelijk stil als het vriest of waait. In andere landen waar de omstandigheden veel zwaarder zijn blijft alles werken of lijkt dit maar zo ;)

Groeten Sat4me2.

 
Alleen mijn schotel (Channel Master 120cm) is in Zweden gekocht de rest in Nederland.

Groeten Simon

 
Hier werkt alles ook nog naar behoren.

De Alpjes en de actuators.

En inderdaad,het was hier -8 geraden(brrrrrrr).

Gr Ghost.

 
Hoezo koud????

Zolang de ijsberen nog niet om een jas of sjaal komen vragen is het niet KOUD...:biggrin: :biggrin: :biggrin:

 
Het klinkt misschien vreemd maar het lijkt wel of de signalen wat harder binnenkomen met deze temperaturen.

De signalen vanaf de LMI (75gr. oost) zijn in elk geval wel beter te bekijken en de analoge signalen zijn zelfs zo goed als ruisvrij.

Zou dit inderdaad door de lage temperaturen komen of omdat de atmosfeer vrij droog is?

Zelfs in de zomer heb ik niet zo'n mooie ontvangst!

 
Gisteren op journaal : hittegolf in siberie, het is daar in plaats van -60 nu -43 graden :)

En wij maar klagen hier, ben benieuwd hoe het daar een lnb vergaat............koud he ?

 
het klopt inderdaad dat bij koudere temperaturen de ontvangst beter is

bij het uplinkstation in burem worden de lnb's zelfs gekoeld

maar het heeft ook met de temp in de ruimte te maken

als het hier vriest is het verschil met de temp in de ruimte minder

en dat heeft een gunstig effect op de satontvangst

of alles nog werkt weet ik niet ga eerst maar eens een bad nemen maar ik verwacht geen problemen

 
Mijn vrouw heeft het ook koud. Telt dat ook mee? :biggrin:

 
jazeker telt dat mee maar dan moet jij haar wat harder knuffelen.

 
Heb je hulp nodig bij het knuffelen BT? :biggrin: :biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan