Nog een keer monoblock...........

P

Ptje

Mijn vader had een gepatchte Philips met een 78 cm schotel, losse diseqswitch en 2 losse lnb`s. Nou houd hij er nogal van alles prima in orde te hebben, dus besloot ipv al die kwetsbare aansluitingen, een monoblock te plaatsen. Deze op een nieuwe 78 cm triax gezet en klaar. Ziet er netjes uit, is niet kwetsbaar, maar werkt tot opheden klote.

Ik had gekozen voor een Grundig monoblock, omdat dan astra a was en hotbird b Het volgende doet zich voor.

Ik kom binnen, zet tuner aan op astra, beeld. Zap naar Hotbird, beeld. Zap weer terug naar astra, rood blokje. (geen signaal dus) Na een keer uit en aan, wel weer beeld. Nu heb ik diseq settings in philips verzet, nu staat ie op toneburst b+0 of zoiets en dan werkt het wel, maar terug naar astra, duurd 10 seconden.

Ik dacht dat astra het makkelijks zou moeten zijn, gezien dit de standaard positie is van lnb. Iemand ideeen ?

 
Eh, a en b omdraaien?

 
Dat is een van de redenen (en nog een heleboel andere) dat ik nooit of te nimmer meer een monoblok installeer.

Terug naar het aloude systeem van twee lnb's, zo'n plastic multiholder en diseqc-switch. Steeds direct beeld en geen problemen, zoals wat voor diseqc instelling te gebruiken, of moet het nu A of B zijn voor Astra.

 
Even de resultaten van de Humax monoblock...... Die werkt wel perfect op de Philips.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan