Ook Ariane-lancering mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.
De Hotbird 7 (die de HB3 ging vervangen op 13E) en de expirimentele satelliet Stentor welke op 11W, 3 ku-transponders had en Ka-band test transponders.

Voor meer info over de stentor voer ff 'Stentor satellite' in google.

 
Hmm, ik heb vroeger nare ervaringen gehad met hoogfrequente electronica van het merk Stentor! :)

Sommige weten vast wel waar ik het over heb! :biggrin:

Het is maar goed dat deze dus niet gelanceerd is!

 
ai ai , dat was de BF / 2n2219A / MRF237 periode geloof ik ,ik had er dan nog een buizen eindtrap achter geprutst :)

Maar goed dat is een beetje off topic , maar goed klote dus dat die zooi ook al mislukt is. Een astra in zee en deze ook niet de lucht in.

 
De stentor viel ook wel eens weg maar door even de voedingspanning bij te regelen was ie weer terug. Helaas werkt dat niet bij een raket.

 
Het is wel vreselijk offtopic maar stellen jullie je nou eens voor als deze satelliet nou wel in gebruik werd genomen, met de gedachte aan de techniek van "vroeger" in het achterhoofd?

We hadden dan waarschijnlijk 20x dezelfde transponder ontvangen, tot ver in de terraherts aan toe!

(dat zou trouwens de eerste satelliet geweest zijn die meer dan 10000 kanalen uitzond)

:biggrin: :biggrin:

 
Dat zou wel grappig geweest zijn ja, maar goed laten we verdere (en vooral de stentor discussie) verder zetten in de Kletspraat.:)

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan