XP Probleempie met map C:\Windows

H

HurryBird

Hallo,

Sinds afgelopen avond zit ik opgescheept met een nieuw schermpje als ik mn pc reboot/opstart. Zodra deze is opgestart en het bureaublad verschijnt wordt er ook meteen een scherm met de c:\windows map geopend.

Erg irritant en schijnbaar niet te verwijderen??? Kheb al diverse dingen geprobeerd (register verwijzingen e.d. maar kon nix vinden) maar dat schermpje blijft maar komen.

Wie kan me een goeie tip geven?

Greetings HurryBird

 
Iets wat automatisch opstart moet ook ergens te vinden zijn.

Registerverwijzingen HKLM->software->microsoft->windows->currentversion->Run en Runservices.

Idem bij HKLCurrent User.

Check ook even programma's->opstarten.

Een andere oorzaak kan bijv. load zijn in de system.ini of een verwijzing in de win.ini.

Probeer ook na te gaan wanneer het begon te verschijnen.

Misschien dat dit je terugleidt naar een of ander geinstalleerd programma.

Suc6!

 
Kijk ook eens bij "msconfig"

Ga naar START -> Uitvoeren (of iets wat daar op lijkt) en typ dan msconfig in.

Hier kan je precies zien wat er allemaal opgestart wordt tijdens het booten.

 
Hallo,

Dank voor de aanwijzingen BT en HCE_nl. Na enig nadenken kwam ik erachter dat het probleem begon toen ik idd een proggie had geïnstalleerd. (lanspeed2 v.3.0) deze heb ik ge-deïnstalleerd en toen was ook idd het C:\windows schermpie weer weg bij het opstarten. Toch blijf ik het vreemd vinden dat dit zomaar kan voorkomen bij XP Pro. Een buggie van Microsoft?

In het register kon ik trouwens GEEN verwijzing naar deze map vinden (zoals aangegeven door BT) vreemd?!? :confused:

Greetings HurryBird

 
Als hij ook niet in de .ini files te vinden was, dan heb je kans dat ie als "launch" stond aangegeven bij dat proggie in de map van dat proggie in het register.

Er zijn dingen die zo worden opgestart en dan is het wel eens erg lastig te vinden.

Op die manier heb ik eens een popup gewist die opstartte als ik windows startte (een IE popup dus). Was even zoeken.

Maarja, als je op c:\windows gaat zoeken in het register kun je zowat elke regel wel stoppen dus da's geen doen. Maar daar kan het dus aan gelegen hebben.

Ik vermoed dan ook dat dit niet zozeer een bug van XP zal zijn alswel een foutje in de installatieprocedure van het proggie zelf.

 
Originally posted by HurryBird Een buggie van Microsoft?


Nee... slecht geprogrammeerd door lanspeed makers...

Originally posted by HurryBird In het register kon ik trouwens GEEN verwijzing naar deze map vinden (zoals aangegeven door BT) vreemd?!? :confused:


Nee... ook niet vreemd... programmeurs kunnen verschillende manieren gebruiken om zoiets op te starten. Als men dan geen MS manier gebruikt maar iets zelf verzint krijgt men zo'n rare gedragingen...

Aan de history changelog te zien van lanspeed doen ze veel adhoc programmeren... ze zitten nu op 3.0.7... misschien met zo'n nieuwere proberen...

HAWKEYE

 
Aha, dan zal ik eens die nieuwere versie proberen, kvond het proggie Lanspeed zelf wel een leuk tooltje (vooral omdat ik nu sinds kort de gelukkige bezitter ben van een @Home verbinding)

Dank voor uw uitleg, weer wat geleerd ;) ;) en hopende dat met die nieuwere versie dit niet weer zal voorkomen.....

Greetings HurryBird

 
Mocht je het niet meer krijgen met die nieuwste kun je hier dat ook posten... weten de mensen dat het inderdaad opgelost is :biggrin:

 
Na enig gestoei met de nieuwste bleek dit (voorlopig) ook niet de oplossing te zijn. Windows map verschijnt weer zodra de pcee wordt opgestart. Ook de verwijzingen in het register zijn niet te vinden (zoals aangegeven hierboven door o.a. BT)

We blijven zoeken! ;)

Greetings HurryBird

 
Kijk eens in de registry keys van het programma'tje zelf, grote kans dat hij daar wordt opgestart dan.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan