Prima aktie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Satslope

225 agenten kammen twee centra uit

Acht man gearresteerd op kampjes

Woensdag 18 december, EINDHOVEN/WAALRE - Bij een massale politieactie in de woonwagencentra aan de Eindhovense Heezerweg en de Kleine Broekweg in Waalre zijn gisteren vuurwapens, munitie, drugs en hennepkwekerijen gevonden. De regiopolitie zette 225 mensen in. Acht mannen zijn aangehouden voor illegaal wapenbezit.

Politie en justitie weigerden gisteren in te gaan op de achtergronden van de zaak waaraan de regionale recherche al veertien maanden werkt. Het Openbaar Ministerie wilde gisteravond evenmin een totaaloverzicht van de vangst geven, die - gemeten naar de grote politie-inzet - fors zou moeten zijn. De politie zette onder andere tientallen mensen van de mobiele eenheid en enkele medewerkers van de Explosieven Opruimingsdienst in. De regiopolitie kreeg assistentie van de politie Brabant-Noord.

Rond het middaguur werden vier vuistvuurwapens en twee geweren geteld. Op de centra zijn verschillende woningen doorzocht, waarbij in minstens zes gevallen inderdaad wapens en drugs zijn gevonden. Naast een aantal hennepkwekerijen - 'een extraatje' volgens de politie - werden ook grondstoffen voor vermoedelijk xtc-pillen gevonden. Ook zijn auto's in beslag genomen.

De politie doorzocht ook bossen en landerijen rond de twee centra. Ze had volgens een zegsman van het OM aanwijzingen dat daar wapens zijn begraven. De EOD assisteerde bij dit onderzoek, om ieder risico uit te sluiten. Zij namen ook twee speurhonden mee. Politiemensen zochten daarnaast met prikstokken en metaaldetectors naar begraven wapens. Die zouden op verschillende plaatsen inderdaad zijn aangetroffen. Ook zou er munitie zijn opgegraven bij een elektriciteitshuisje in de omgeving van een van de kampjes.

De twee woonwagencentra kwamen tijdens een algemeen onderzoek naar vuurwapenbezit in de regio naar voren als opslagplaatsen voor vuurwapens. Het is volgens een zegsman van het OM - ook na het langdurige onderzoek - nog onduidelijk of er ook gehandeld werd in vuurwapens en wat de relatie is tussen de aangehouden bewoners van de twee kampen.

De massale inzet - ter vergelijking: bij een gemiddelde risicovoetbalwedstrijd zijn 150 politiemensen paraat - was volgens het OM onder meer bedoeld om de actie rustig te laten verlopen. Dat is volgens de woordvoerder gelukt. De bewoners moesten tijdens de zoekactie binnen blijven.

(Bron: EIndhovens Dagbld)

Moet je eens kijken, 225 man bezig. En dan zei iemand ooit dat het zo'n aardige mensen zijn...

 
Het zijn ook best aardige mensen, alleen is de politie zo bang voor ze.:biggrin:

Nee serieus hoor, ze zijn best aardig, ik kan het weten, ben er met eentje getrouwd, maar als je weet wat ik soms (toen ik nog verkering had) meegemaakt heb, en daarnaast nog gehoord heb van hoe de politie vaak optreedt tijdens dit soort dingen, kan ik me voorstellen dat die mensen wat ruiger gaan doen als er weer eens wat politie komt voor het een of ander.

Uitzonderingen uiteraard daargelaten, maar die heb je bij de gewone NL bevolking ook, ga maar eens naar wat aparte buurten in R'dam en Den Haag, exact hetzelfde maar daar wordt niet zo over bericht omdat het geen "aparte" (ja speciaal tussen aanhalingstekens) bevolkingsgroep is.

Maar ook ik keur uiteraard deze politieactie goed, die hennep vind ik niet zo erg, maar wapens moeten we zeker blijven tegengaan in dit land, ongeacht bij wie.

 
Nou wat je zegt!

Ik ken een groepering die zich ogenschijnlijk met een onschuldige hobby bezighouden, maar oh oh, wat een tuig zeg!

Daar kun je niet hardgenoeg tegen optreden!

Ze bevuilen complete steden met hun matriaal, hebben geheime websites en organiseren zo nu en dan bijeenkomsten!

Die lui zijn pas tuig van de richel waar de politie niet eens tegen durft op te treden!

Een speciale "geheime" dienst is er voor in het leven geroepen om deze figuren een loer te draaien.

Ik heb gehoord dat ze vaak informatie en wetenschappen omtrend hun duistere zaakjes uitwisselen op een soort van hobbyboard.

Het board heet "the satellite fun board", maar dit heb ik uit ondergrondse kringen vernomen.......

link hoor, die gasten.....

 
Is dat die site met van boven die twee kerstboompjes? :biggrin: :biggrin:

 
Tenzij de users liever hebben dat we het satellitekerstboombord gaan heten;-))

 
www.satellitekerstboombordookalishetpasenpinksterenofsintjuttemus.org

Das wel een gepaste url in dat geval.

Heel duidelijk.

En leuk voor scrabble.

 
Laatst bewerkt:
Phhh Satslope bedankt voor je posting, wat een tuig zeg, voetbal zelf met een paar van "die jongens", heb ook nog wat "buitenlanders"als vriend hoop dat daar niets mis mee is, moet er niet aan denken dat je morgen post "buitenlanders verkrachten meisje van zestien", want dan hou ik geen vriend meer over ...........op wat sathobbyisten na, maarja als die morgen seca 2 public maken kan ik het helemaal wel schudden.

Al met al zal ik wel wat gemist hebben en zal je wel je redenen gehad hebben om dit bericht te plaatsen maar snappen doe ik het niet maar goed het is en blijft kletspraat.

Boets

 
Ik denk dat het Satslope om 2 dingen te doen was die posting.

Allereerst een goede aktie natuurlijk dat er vuurwapens uit de roulering worden genomen en ten tweede natuurlijk het belachelijk grote politieoptreden.

@DRZ met jou ben ik het eens, dat is pas echt ruig volk, maar daar moet je ook niet te veel je mond over open doen, want die geheime dienst van hun is nog in staat je bij een meeting in je nekvel te grijpen om eens te vragen wat dat moet, zijn echt link die gasten. En ze lezen overal!

Er zijn er zelfs bij die niet bang zijn voor 3-oogs dreigementen, kun je nagaan! :biggrin:

 
Naja... die mensen in Den Haag moeten ze aanpakken...

De bouwfraude heeft ons € 1 Miljard gekost... dat kosten die kruimelcriminelen niet (van onze belastingcenten)....

Of die fraudes met bouwkavels... Breek me de bek niet open.... heb er vaak mee te doen... dat zijn de criminelen! Van onze centen!

En nu zijn ze weer bezig met het veranderen van de WAO... waar niet over gesproken mag worden voor de verkiezingen... naja... hoezo asociaal volk? In Den Haag zitten de meest asociale... geloof me maar...

Een pissige belastingbetaler...

HAWKEYE

 
Ach onder kampmensen zitten natuurlijk ook een hoop mensen die het goed bedoelen. Maar hier in Eindhoven is er al eens eentje doodgeschoten (door eigen volk) en het is goed die tegen zichzelf worden beschermd.

Tsja en wat dacht je van die vuurwerk akties? Gevaarlijk spul natuurlijk maar aan de andere kant raar dat je in België meer kunt kopen dan hier (en leuker). België is al sinds de jaren '50 handelspartner en sinds Schengen zie je de grens alleen nog aan de verandering van wegdek. (allee de macadamwegen he)

Dus is het begrijpelijk dat er lieden zijn die dáár hun vuurwerk halen.

Vervolgens meldt de radio dat "de politie in samenwerking met de douane, justite en het OM een grote aktie gehouden heeft" "Ze werkten voor het eerst prima samen!!"

Nou dat klopt dan. Gisteren zijn er een paar vermeende terroristen (nee boets, niet JOUW buitenlandse vriendjes) vrijgelaten wegens fouten van het OM bij het opsporen.

E.e.a blijkt dan te komen door gebrekkige samenwerking met de AIVD.

Ander voorbeeld: Iemand zijn autodeuren werden geforceerd om kwart over acht 's avonds, gewoon in de stad. Denk je dat er dan even een agent komt kijken? En als je aangifte doet, zit je een uur te wachten. Bovendien mag je gezellig bij zo'n politievrouw gaan zitten in een open ruimte, vlakbij de overige (on-)genode gasten. Zelfs DAN loopt er niemand mee om vast te stellen dat er inderdaad iets beschadigd is. Maar owee als je meer dan 6km (zonder correctie) te snel rijdt, dan liggen ze met 2 man in een auto achter een boom je slapend een oor aan te naaien.

Politie is prima, maar soms knijp ik mijn tenen bij mekaar. Een klein beetje moeite extra richting burger kan volgens mij geen kwaad.

 
Mischien liggen die blauwe pakken wel achter die boom te slapen omdat er elk jaar duizende ongelukken en 10tallen doden vallen door het te snel rijden....

Als iedereen een beetje zichzelf in de hand zou houden was de multinova & filtspaal niet uitgevonden...

Kan mij het schelen dat je geflitst word ... hou je aan de snelheid, kom je dat ook niet tegen.

Nu kan je zeggen dat het allemaal zever is natuurlijk, maar hier in Antwerpen hebben ze op de leien overal zo'n flitspaal neergezet, het aantal ongelukken is sterk gedaald op die kruispunten

 
Vindt ik een beetje onzin door te snel rijden, in Duitsland gebeuren volgens mij niet meer ongelukken als in Nederland en Belgie, die lui zijn gewoon beter opgevoed, blijven niet onnodig links rijden en d'r word hard opgetreden tegen bumperkleven, dat vinden de Nederlanders en Belgen te veel werk denk ik, en op deze manier is het makkelijk geld binnen halen.

 
Iceke rijdt niet veel in NL denk ik.

Doe eens voor de lol, en dan niet zeuren als je bonnetjes voor 3km te hard krijgt op een 4 baansweg..

 
Kijk Satslope ik kan ook hier in deze stad een Nederlandse "gewone" burgerfamilie waarvan de ene broer de andere broer van kant heeft gemaakt. Wil dat dan ook zeggen dat alle "gewone" burgerfamilies zo zijn. Nee toch. Waarom zou het dan bij de kampertjes wel zo zijn??? Dat is dus gewoon weer een vooroordeel zoals er velen zijn bij deze bevolkingsgroep. Zouden er 225 overheidsmensen worden ingezet als er in een normale wijk in een willekeurige stad van Nederland een aktie naar vuurwapens of drugs wordt gehouden. Zelfs in een ruige wijk als de Schilderswijk in Den Haag blijft dit aantal nog onder de helft van wat hier genoemd wordt.

Kijk ik ben het eens dat er akties worden ondernomen tegen vuurwapen bezit en vindt het ook terecht dat het hier gebeurd is maar doe dit dan in normale proporties. Als dat gebeurd was was bijvoorbeeld de kans op dit soort berichten hier veel kleiner geweest en dan hadden ook weer minder mensen op de vooroordelen over deze bevolkingsgroep gedrukt te worden.

Dit is Nederland op en top. Als er voor miljarden euro's aan bouwfraude wordt gepleegd dan wordt er gezegd het is gebeurd en we betalen de boete wel maar er volgt geen straf. Als een voorzitter van een voetbalclub wordt vrijgesproken van vermeende belastingfraude van een miljoen euro gewoonweg omdat er geen bewijzen zijn en dat de man gewoon heeft gedaan wat een belastingsadviseur heeft gezegd dan gaat men direct in hoger beroep. En nog sterker als de burger die niet in het nieuws staat de belasting tilt voor een half miljoen euro dan wordt hij direct voor 8 jaar de cel in gesmeten terwijl er in de rechtzaal ernaast een moordenaar 3 jaar celstraf krijgt omdat hij zo slechte jeugd heeft gehad.

Nederland meet met meerdere maten. Dat is ook zo met de zogenaamde kampertjes.

 
@Satslope

Ik rij 40.000km per jaar met de wagen, rij al 10 jaar rond en heb al 1 boete gekregen wegens te snel rijden.....

En ja dat was in Nederland.......

Los daarvan, Is dat nu zo moeilijk om je aan die snelheid te houden....

Ik vind je goed gek dat je op een 4baans weg 5 km te snel gas't

Stel, 120km toegelaten jij rijd 125km.. dan win je hoeveel minuten per uur dat je rijd ????(ik ga dit niet liggen uitrekenen want dat is te absurd)

 
Ja ja en JIJ bent goed gek dat je de hele tijd naar je kilometerteller zit te kijken of je niet te hard rijdt..

Dat is ook veilig zeg!

Het gaat niet om moeilijk, het gaat erom dat ik geen machine ben. En het bijzonder flauw vind dat 7 miljoen aan bekeuringen waarvan het overgrote deel binnen 5km een bron van inkomsten moet zijn.

Met veiligheid heeft het niks te maken. Zeker niet op grote doorgaande wegen.

 
Tegenwoordig let je meer op de radarinstallaties dan op het 'echte' verkeer!

Hoezo bevordering van de veiligheid? :)

 
Ik rij heel wat KMs op een jaar... en soms ook flink hard... en dan bedoel ik 230+... en soms wordt ik gepakt... flink problemen.. naja... that's in the game...

En ja... NL meet met meer maten... Ik word samen met een zakenrelatie aangehouden... Hij reed achter me... Ik rij defensief hard hij wat meer agressief... Ik alles netjes, lichten, gordel, afstand, etc...

Ik reed 225. Krijg 169 op de bon. Agent zegt ook: Je had eigenlijk je rijbewijs moeten inleveren...

Zakenrelatie had niet harder dan 200 geklokt... Weet je wat ze tegen hem zeiden? 169 op de bon maar wel cursus volgen ivm rijveiligheid.

De agent zei dat ik te hard reed... veel te hard... Hij zei u reed zeker plankgas... Ik zei gewoon zonder blozen. Sorry maar als ik met deze plankgas rij hadden jullie me echt niet meer gezien... Dat rij ik hier niet plankgas... dat doe ik in Duitsland wel... Ik hou hier van tussenacceleren... dat vind ik leuk... daarna zak ik weer af tot 150-160... ja ok.. te hard... Hij vond het goed dat ik geen smoesjes verzon en vroeg waarom ik zenuwachtig was... Ik zei.. zou je niet... Ik reed ietsjes te hard... en nu pakken ze me ook nog en had een afspraak... Vond het toch wel goed dat ie me zo matstte... en ja... eerlijk is het niet... maar that's in the game... zo is het leven...

Ik ben 5 jaar geleden mijn rijbewijs tijdelijk kwijtgeraakt door te hard rijden... nou ja... eens in de 5 jaar... heheheh.. sorry hoor... O ja.. en zonder die domme radardingen... Als ik die had had ik me bij veel politieagenten niet eruit kunnen lullen...

- Die 225 waar je 120 mag.

- Een keer 5.00am 160 waar je 50 mag.

- Een keer 160 waar je 100 mag.

Ze doen allemaal normaal als jij ook normaal doet... Nu moet ik wel zeggen dat ik soms het idee heb dat ze even willen kijken wat de auto doet... hehheheh.. Eén keer vroeg een agent hoe hard ik ooit met 'hem' gereden had... En dan antwoord ik altijd in Duitsland meneer :biggrin:

Die snelheidsboetes zijn toch puur om de kas te spekken... Kom op... krijg je 1700 euro boete ivm hardrijden, betalen.. en weer door gassen...

En in beslag nemen kunnen ze de mijne niet... hebben ze geen bevoegdheid over... :biggrin:

Leven is een spel... speel het goed of speel niet (wijze woorden van mijn pa)

 
Even een tussenvraagje: "hebben ze geen bevoegdheid over" schreef je.

Hoezo niet? Staat ie dan niet op je eigen naam?

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan