@Home Breedband ervaringen

H

HurryBird

Sinds begin deze week een trotse bezitter van een @Home breedband internetverbinding, alhoewel ondergetekende nog wel een zogenaamde "Beta-Tester" is. (Provider is net nieuw op het kabelnetwerk van de lokale kabel-provider)

Na twee jaar UPC/Chello gehad te hebben vond ik het wel eens tijd worden voor een nieuwe ervaring! Al rest mij te zeggen dat ik eigenlijk twee jaar probleemloos heb ge-internet met Chello. Altyd redelijk goede snelheden (tot 150 kB down en 14 kB up) maar de surfsnelheid zelf was niet altyd alles.

Toch ben ik wel benieuwd naar eventuele ervaringen van andere @Home gebruikers! Zodoende maar even een threadje opgestart ;)

Op dit moment zit ik op downloadsnelheden tot max 700 kB :eek: mn routertje ;) weet niet wat er gebeurd......... maar is @Home qua verbinding stabieler???

Kben benieuwd!

Greetings HurryBird

 
LoL, ik ben dus van @home afgestapt wegens het gezeur en het de laatste tijd zeer nalaten van een goede snelheid.

700mb/sec is echt wel heel goed, maar @home geeft eigenlijk 2mbit dus reken maar uit dat je dan een stuk lager zou kunnen komen te zitten.

Zolang het nieuw is bij jou, zal die snelheid wel lekker stabiel blijven en ook snel, zo gauw het druk wordt in de straat ga jij dat ook merken aan je snelheden.

Servers draaien mag niet, en helaas hebben ze poort 25 al dichtgedaan zodat een eigen mailserver zelfs ook al niet meer kan.

Een goede tip: Gaa eens zien bij http://www.troublesathome.nl en schrik niet van wat je daar ziet, het kan van plaats tot plaats en zelfs van wijk tot wijk erg verschillen.

Denkelijk zit je voor het eerste jaar, misschien zelfs voor de eerste 2-3 jaar wel goed, daarna denk ik dat je qua snelheid ook langzaam weer gaat denken aan iets anders.:)

Mijn ervaring is wel dat ze stabiel zijn. Upload kb zo ongeveer 14kb/sec stabiel, of 15kb/sec (capped op 16kb/sec) en downloadsnelheid redelijk stabiel op gemiddeld 250 kb/sec.

Als ze een flut verbinding hebben, dan is die ook stabiel, heb je dus een @(#@ 60 kb/sec verbinding, dan is die ook wel vrij stabiel op 60 kb/sec maarja je wilt natuurlijk sneller.

Ik ben overgestapt omdat ze te vaak dingen deden op het netwerk (belangrijke wijzigingen zoals poort 25 dichtzetten, hostname veranderen enzo) zonder de klant daarvan van tevoren in kennis te stellen, de ondeskundigheid van hun helpdesk, en hun niet-klantvriendelijkheid en de laatste paar maanden zeer slechte verbinding (hier bij mij althans) en het inzetten van een nieuwe newsserver die nauwelijks getest was en in het begin ook behoorlijk bagger was qua binaries.

 
Ik ben het met je eens tiger... maar die onkundigheid kan ook in je voordeel werken....

Mij hoor je niet klagen...

Port 25 heb ik via een omweggetje opgelost die ik altijd al deed omdat ik wist dat het niet mocht volgens de voorwaarden...

Snelheden... klopt... is wel stabiel maar scheelt per wijk... Ik haal nu:

Resultaten van http://www.speedtest.nl

(Overgenomen op Fri Dec 20 2002 om 03:47:59 UTC+0100)

Download : 646.3 KByte/sec

Maar normaal zit ik op 300-400 KB/s.

Waar ik eerst woonde zat ik altijd 400-500 kb/s en soms 680.

Mij hoor je dus niet klagen over die snelheden (voor dat geld). Geen uitval gehad...

En ja die helpdesk... die bel ik nooit :biggrin:

 
@ Hurrybird. Als ik dat zo zie zit jij op dat kabelnet in het noorden waar je nu kan kiezen tussen chello en @home. Als je nu al snelheden haalt van over de 600K, zie ik daarin dat de apparatuur van chello danig te kort schiet. Nu kan het ook zo zijn dat de aanvoer van chello en @home heel verschillend is. Maar ik haal zelf gemiddeld onder de 100K en heel soms zit ie tegen de 200K, en uit de speedtest heirboven genoemd zit ik op 160K, heel veel verschil dus. Daar komt nog bij dat chello ook nog eens een stuk duurder is. Dus legt chello het hier ruimschoots af tegen @home.

Leuk dat er nog onafhankelijke kabelbedrijven zijn :)

Grtz Bullet

 
hurrybird,

ben al even @home abbo, maar op zich gaat het hier goed. aleen gaat de snelheid er hier wel uit. in het begin was het super snel (900 kb/s) nu gemiddeld 600. nog niet slecht hoor. hopelijk ben je niet een van die mensen met een moterola modem, want die worden ineens spontaan langzamer. hier is dat gebeurt nadat er een nieuwe filmware in de modem kwam. ook ik was hier een van de eersten op het nieuwe netwerk van @home en mocht de moterola testen. maar des te meer users, des te langzamer wordt het. (je hoort mij nog niet zeuren hoor)

wat de betroubarheid betreft: hier heb k in 1 jaar tyd 1 keer een kwartier niet kunnen internetten door een storing. meer problemen heb je bij @home met betrekking tot de newsserver en e-mail. deze liggen er hier nogal vaak uit.

ik zo inderdaad eens gaan kijken op:http://www.troublesathome.nl/index.php

hier kun je je eigen mening mooi opdoen.

bij de een loopt het perfect, anderen klagen steeds....

groeten opeltje

 
Ik heb nu 3 en een half jaar @home, en ik moet zeggen dat het mij prima bevalt. Heb een tijdlang problemen gehad (na 2 jaar ongeveer) dat het er nog wel es uitlag, maar dat is eigenlijk helemaal over.

Heb nog wel es wat trage verbinding, maar dan blijkt dat de zoonlieven allebei op kazaa zo'n 20 bestanden aan het downen zijn, en omdat ze die shared folder maar vol laten lopen en dan staat er nog wel es wat interessants voor anderen in, en worden daaruit ook zo'n 30 bestanden geupt en dan heeft pa een wat tragere verbinding;-))

Maar daar heeft pa nu maatregelen tegen genomen;-))

 
Port 25 heb ik via een omweggetje opgelost die ik altijd al deed omdat ik wist dat het niet mocht volgens de voorwaarden...
Ja via netmail.home.nl als ik je goed begrepen heb, maar dat ligt er aan hoe je de mail ophaalt.

Het enige wat ik kon doen was de mail naar een andere poort te laten sturen en dat ging geld kosten want daar moest ik voor bij zo'n hoster zijn.

Mijn atilla.dhs.org domein kon ik naar netmail.home.nl laten verwijzen maar die herkende, ondanks dat het in mijn dns stond, het domein niet dus die mail kwam gewoonweg niet aan.

Maarja, is ook niet erg. De mensen die deze hoge snelheden halen moeten gewoon erg blij zijn want ik betaal nu 98 euro voor die 670 kb/sec.

En als je bekijkt dat @home een 2mbit verbinding zegt te hebben, reken dan maar uit wat je eigenlijk zou moeten hebben. Dat is dan 2048 kbits gedeeld door 8 = 256 kbyte/sec. Even puur gerekend, zonder overhead.

Dus alles wat je daarboven zit is meegenomen.

Het is hier bekend dat je bij ons de eerste twee weken op een andere server komt dan na die 2 weken, vandaar ook die hoge snelheden, iedereen die daarna nog hoge snelheden haalt mag best blij zijn.

Maar zoals gezegd, het kan heel erg verschillen per wijk. Je weet wat het nu bij mij was, in Limmel (een andere wijk hier) was het nog veel bedroevender, net zoals in nog sommige wijken.

Hawkeye is een goede vriend van me, in de twee verschillende wijken waar hij het gehad heeft, had ie weer een heel goede verbinding.

Zo zie je maar dat het erg kan verschillen. En ja, ik bel de helpdesk normaal ook nooit, maar als het eens niet werkt wil ik toch wel weten waarom, of bij een kennis waar ie het plots niet doet terwijl ie nog niet lang aangesloten is.

Dan weet ik zelf wel waar het aan ligt, maar probeer je het toch weer aan de praat te krijgen. En als je dan weet dat de DNS server er uit ligt en je krijgt antwoorden dat de mailserver er uit ligt, en als je er iets van zegt van "ohnee, de DHCP server heeft problemen" terwijl je met vernieuwen gewoon weer een ip etc. krijgt van de DHCP, dat zegt dan al genoeg.:)

Anyway, ik heb er geen last meer van, wat de toekomst brengt dat zien we dan wel weer, feit is in elk geval wel dat @home tot nu toe nog altijd de beste kabelprovider in Nederland is qua snelheid en stabiliteit.

 
Ja meneer H

als je als enige op de athome server zit wil het wel he!

Denk je wel ff om de router voor maandag

grt

===============

edit: volgens de regels mogen links niet in de signoff, die kun je in het profile onder je "www" knopje plaatsen.

 
Laatst bewerkt:
Heb nu een maandje een gesharede (via WiFi 802.11b) connectie met @home en ik moet zeggen geen klagen, maar vergelijkingsmateriaal heb ik uiteraard niet. Snelste downsnelheid ongeveer 250.

Alleen het bereik van de Linksys router/AP laat een beetje te wensen over via de laptop. Ben nu bezig met een Flat panel antenne (probeer zelfbouw) om de rondstraling van de Router te beperken.

Een van onze boardmembers is zelfs bezig binnen zijn durpke een netwerk op te zetten. bereik ongeveer 1.5 km.

Maar ja terug naar @home, snelheid is wel ok, maar wij zijn ook nog relatief met weinig mensen op de kabel (2 aansluitingen in mijn postcode) Wait and see!

Grtz Mike

 
Originally posted by Black Tiger
 


Maar zoals gezegd, het kan heel erg verschillen per wijk. Je weet wat het nu bij mij was, in Limmel (een andere wijk hier) was het nog veel bedroevender, net zoals in nog sommige wijken.



Hawkeye is een goede vriend van me, in de twee verschillende wijken waar hij het gehad heeft, had ie weer een heel goede verbinding.



Weet je. Meestal als ik die emails van @home krijg dat ze gaan verbeteren denk ik... nou ja.. geloof er niets van.

In mijn oude huis zat ik in het Centrum, heeft niemand een kabelverbinding... dus dat ging altijd snel... nooit problemen..

Toen ik pas in het nieuwe huis woonde haalde ik ook "maar" 200-300 kb/s... maar sinds die zgn. wijziging in November/December haal ik steeds vaker 600+ zoals ik gewend was in het oude huis...

Ik merk het vaker... want ik download nu en dan toch veel grote files... en dan zie ik toch snelheden waar ik erg blij mee ben... De meeste officiele beta's van MS (via US) komen op 600-670 kb/s binnen... erg cewl...

Uitval heb ik helemaal niet over te klagen. Misschien in die 3 jaar dat ik het heb 2-3 x kort voorgekomen. Daarentegen ken ik wel mensen die soms 14 dagen zonder hebben gezeten ivm @Home problemen... dan baal je... afkloppen.. ik nog niet...

De snelheid is soms wisselvallig... dan 300, dan 600... maar voor dat bedrag wil ik niet meer ruilen met een analoog modempje.. of zelfs ISDN...

 
Nou.... kben nu een paar dagen online en de eerste lage snelheden al gehad (20 kB max vanaf o.a. tuwows en newsserver) dat beloofd toch wat. Toch weet ik (satlinks!) dat ik niet als enigste op die UBR zit. Toch blijf ik van mening dat de surfsnelheid t.o.v. Chello op eenzelfde niveau zit. Die helpdesk heeft my tenminste al 3x gebeld, en ze kwamen mij zeer correct en juist over, misschien heb ik eens geluk gehad ;)

@BT, wat voor verbinding gebruik je nu dan? Schotel of ADSL (gewoon ff nieuwsgierig) ;)

Een ieder dank voor de ervaringen, kbegrijp dus nu wel dat het zeeer wisselend kan zijn. Kheb nu ff een indicatie over wat me allemaal nog te wachten kan staan. Trouwens wel een unicum volgens mij dat mn kabelprovider (Kabel Noord) nu met de twee grootste aanbieders van kabelinternet komt. Zowel Chello als @Home!

Greetings HurryBird

 
Oh ik had dacht ik al vaker geschreven wat ik nu gebruik, maar misschien heb je het gemist.

Momenteel zit ik op een fast-adsl verbinding van Publishnet.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan