zoeken ???

R

rienk

heb een vraag over het instellen van een zoek pagina ??

heb het al eens erder gedaan maar hoe ook alweer ?

wil mijn zoek pagina veranderen in googel standaard staat daar illse of msn in explore in mijn oude computer heb ik daar googel al eens neer gezet wel dat nu ook graag veranderen op de nieuwere maar hoe gaat dat ook al weer meende mij teherinderen dat dat toen ok ging met tips van af dit board dus search als eens geprobeerd maar kom er nog niet echt uit

dus vandaar nu deze vraag wie weet (nog) hoe dat gaat

 
Volgens mij bedoel je je standaard homepage.

Welnu, als je Internet Explorer hebt, dan klik je ofwel in het configuratiescherm op Internet opties, ofwel je opent je browser en klikt bovenin op "extra".

Daarna zit je standaard als het goed is op het tabblad "algemeen" en daar zie je meteen een url staan. Vrijwel bovenaan dus. Die verander je naar de opstartpagina die je hebben wilt, bijv. http://www.google.nl klikt dan rechts beneden op "toepassen" en daarna op "oke" en het is ingesteld.

Sommige sites veranderen dat wel eens automatisch zonder dat je dat eigenlijk zelf wil, maar dan weet je bij deze dus hoe je het ook weer terug kunt zetten.:)

 
nee bedoel Internet Explorer boven aan staat zo'n wereldballetje met een vergrootglas zoeken staat daar onder als ik daar op druk krijg ik zoek pagina's

1 MSN web search

2 illse

nu heb ik in mijn andere comp die zoek pagina's kunnen veranderen in googel (vind ik erg goed)en wou dat op de ander comp ook doen maar hoe gaat dat ook maar weer

moet kunnen heb het eens gedaan maar weet niet meer hoe :sad:

nu kun je bij googel ook nog een extra zoek balkje in explorer laten zetten mischien ook nog een optie

 
Laatst bewerkt:
Oh nee, daar heb ik nog nooit naar gekeken, ik heb de zoekmachines in mijn favorieten staan en anders heb ik ze vaak nog sneller ingetypt dan dat ik opgezicht heb waar ze staan.:)

 
Om de zoekpagina te veranderen moet je in de registery de waarde veranderen van default search URL te vinden bij HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main

Suc6

Ruff Rider

 
Met TweakUI niet, althans niet in win98, heb net effe gekeken maar zie geen optie om er een url in te wijzigen.:sad:

 
Huhmz..moet zeggen.. doe weinig met Win98... maarre... gebruik je de nieuwste TweakUI? Werkt ook onder Win98...

Heb het gezien... kan ook Win2000/XP zijn geweest...

 
in de registery is het niet onder current_user zoals ik boven vermelde maar onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Search

Greetz

Ruff Rider

 
hum :shocked: maaruh weet het ben het wel eens tegen gekomen HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Search

maar waar staat dat ook maar weer :shocked: ??

 
Laatst bewerkt:
Geen idee Hawk, het de enige die van de MS site zelf gedownload kan worden.

Ik heb er wel eens vaker gezien, ook van andere makers, deze wat ik heb is dus van MS zelf.

Bij die van XP heb ik dacht ik wel zoiets gezien, maarja, XP er al weer afgeknikkerd omdat ik me te kwaad maakte over die beeldweergaves in m'n mapjes.:)

 
Ga naar de startknop en dan naar uitvoeren.

Geef daar in regedit, en enter.

Let op, want als je fouten maakt in het register, kan het heel vervelend worden.

Dus eerst ff backup maken met bestand ... exporteren.

Dan ctrl - F intoetsen, krijg je zoeken naar....

Geef search in, en zoek net zo lang totdat je de betreffende plaats gevonden hebt.

Als ie iets gevonden heeft maar dat niet is wat jij zocht, druk dan eenvoudigweg nogmaals op crtl - F en enter zodat ie verder zoekt.

kan ff duren, maar zo vindt je vrijwel alles wat je zoekt in het register.

Dit werkt in de meeste bestanden want het is een functie van windhoos, dat zoeken.

(Sommige programma's hebben wel betere zoekfuncties trouwens hoor)

Zo ga je door tot je je sleutel gevonden hebt.

Dubbelklik op de sleutelnaam om de waarde te veranderen.

De waarde wordt direkt overgenomen als je in het register iets intypt, dus je hoeft het daarna niet meer op te slaan ofzo.

LET OP:

De meeste zaken staan meerdere malen in het register vermeld.

Zorg er dus voor dat als je iets veranderd hebt,je nog ff verder zoekt totdat er niets meer gevonden wordt.

Kom je dezelfde waarde nogmaals tegen dan die dus ook veranderen.

Mocht het helemaal fout gaan, dan moet je met de verkenner (ofzo) op zoek gaan naar de backup die je aan het begin gemaakt hebt, en dubbelklik je erop.

Windhoos vraagt of ie dat dan moet invoegen in het register dus ja klikken, en je bent weer terug bij af.

Suc7.

 
cote: 'Als ie iets gevonden heeft maar dat niet is wat jij zocht, druk dan eenvoudigweg nogmaals op crtl - F en enter zodat ie verder zoekt.'

Hier kan je ook 'F3' drukken, scheelt h'm weer een toets waardoor het zoeken iets vlotter gaat.

Greetz

Ruff Rider

 
mmmpfff nou dat lukt allemaal wel maar nog steeds geen google als zoekpagina

die ene keer datik het er dan toch nog ingevoerd heb gin het eigelijk ook nog wel wat simpeler :)

maar lukt op het moment dus niet jammer

zal me er nog even eens een keer wat in verdiepen

 
hehehe jajajaja eindelijk dan toch bedankt bikemouse

heb het eindelijk voor elkaar op 1 of andere manier wou het eerst niet

maar nu dan toch had ook wel indegaten dat ik het daar ergens moest zoeken maar het wou eerst niet toen nog maar wat langer testen en knoeien en ja hoor google als zoekpagina in explore

het moet allemaal hier gebeuren HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search\searchassistant http://www.google.nl/ie

die ie er achter is wel belangrijk anders krijg je zo'n grote pagina kun je net zo goed naar google zelf gaan maar dit is het dan lukt het nog niet kun je het ook nog anders proberen

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search\standaard http://www.google.nl/ie

heeft als (voordeel ) dat je niks meer hoeft in testellen

zoals hij nu staat is het en assistant en dan dus standaard

ook wel een beetje vanzelfsprekend

nou dat was het dan wel zo'n beetje bedankt voor alle inspaning

zullen ik kijken of ik weer ergens mee in de knoei kom

ruff rider

je zat toch wel goed hoor maar denk dat ik toen nog iets verkeerd had staan bij een instellingkreeg ik later in de gaten toen ik hem als standaard instelde want dat wou wel

in elkgeval bedankt

 
Fijn te horen dat het werkt. Hier zullen anderen ook wel iets aan hebben denk ik.

Greetz

Ruff Rider

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan